Citat:
Absolut en separatistisk rörelse det har jag förståelse för. Men min tanke är ju den att svensken i sig inte är villig att bevara sin etniska härkomst. Sedan så är ju rasfrågan bland gemene svensken något tabu belagt fortfarande även i den tid vi befinner oss i.
Jag menar i samhället idag i västvärlden i alla fall. Så är européerna inte lojala mot sin folkgrupp både själsligt och kulturellt. Klart det finns europeiska folkgrupper som är mer konservativa i folkfrågan än övriga tillexempel östeuropéer.
Men väst i sig har ju tappat allt som definierade västerländsk kultur. Man bytte ut treenighetens gud mot könsidentitet, folkgemenskap mot rotlöshet, kärnfamilj mot sexuell dekadens, naturlig kvinnlighet mot feminism, konservativ moral mot marxistisk skit moral.
Så jag kan därför förstå att vissa konservativa svenska män vill ha en kvinna som är traditionell och har en konservativ syn på familj och äktenskap. Och det är inte så många svenska kvinnor som är just traditionella och konservativa. Och då tror jag att det är rätt naturligt att en svensk man äktar sig med en konservativ kristen kvinna utanför sin etniska folkgrupp. Det är bara logiskt tänker jag. utifrån den dekadenta tid vi lever i.
Jag menar i samhället idag i västvärlden i alla fall. Så är européerna inte lojala mot sin folkgrupp både själsligt och kulturellt. Klart det finns europeiska folkgrupper som är mer konservativa i folkfrågan än övriga tillexempel östeuropéer.
Men väst i sig har ju tappat allt som definierade västerländsk kultur. Man bytte ut treenighetens gud mot könsidentitet, folkgemenskap mot rotlöshet, kärnfamilj mot sexuell dekadens, naturlig kvinnlighet mot feminism, konservativ moral mot marxistisk skit moral.
Så jag kan därför förstå att vissa konservativa svenska män vill ha en kvinna som är traditionell och har en konservativ syn på familj och äktenskap. Och det är inte så många svenska kvinnor som är just traditionella och konservativa. Och då tror jag att det är rätt naturligt att en svensk man äktar sig med en konservativ kristen kvinna utanför sin etniska folkgrupp. Det är bara logiskt tänker jag. utifrån den dekadenta tid vi lever i.
Att ge upp sin etniska identitet är ju inte att vilja bevara den. Då har man gett upp och borde anamma alla andra attribut som det innebär. Man har ju de facto bidragit till det man påstår sig vara motståndare till, t.ex. folkgemenskap som motsats till rotlöshet. Vad ska man med en konservativ partner till om man inte ens själv längre tror på de idealen?
Tradition och kultur är så nära kopplat till etnicitet att de inte är lätta att särskilja, att bryta de banden till förfäderna och fosterjorden blir ju det största sveket mot de konservativa idéerna som man påstår sig stå för. Varför inte ärligt erkänna att det är lättare att hitta en kvinna som agerar slav på grund av ekonomisk ojämlikheter än att påstå att det handlar om värderingar?