Citat:
Ursprungligen postat av
WykkedWitch
Det finns förstås alternativa vägar till Moksha..
Jo, fast alla lärorika förvecklingar, allt med synkroniseringar och möten med kulturer och människor KAN en människa göra utan en ständig jakt och slaveri. Det finns flera vägar till upplysning. Jag tror inte att zen-munkar eller yogis får tillräcklig variation helt enkelt. Med "upplevelserikt och bra liv" menade jag fritt från moral och att vara öppen i sinnet. Bara man inte värderar allting. Leva i nuet - förresten tror jag att människan är skapt för att antikonformistiskt släppa sargen och vara med. Jag tar hellre några liv extra än att via eventuell genväg uppnå Moksha etc. Jag har själv kontakt med andar och andra entities därframme och jag vet att det går att ha ett tillräckligt Spirituellt LIV utan att "avskärma sig" eller ta ting till ytterligheter. Kanske är det bara olika sätt.
Är Du andligt upplyst? Jag är intresserad av att du svarar på detta inlägg för jag märker att du är mycket påläst och framförallt vaken.
Jo du har rätt i att det finns många vägar till Moksha.
Nej jag är inte andligt upplyst.
Själv har jag verkligen ingen lust med några fler liv, så för mig är alla genvägar välkomna.
Det går inte så bra för mig med min resa, jag tror inte att jag kommer bli andligt upplyst under denna livstid.
Fast man vet aldrig.. jag lider så jävla mycket att det kan orsaka andlig upplysning för mig.
Känns som att mina självmordstankar börjar krypa närmare igen.
Man ska komma ihåg att det är ju egot som vill ha variation och sånt.
Det är ju egot som har orsakat separationen.
“Our separation from each other is an optical illusion of consciousness.” ~Albert Einstein
Vaken är man inte förrän man är andligt upplyst och därmed vet samt upplever Sanningen..
Men jag förstår vad du menar.