Citat:
Ursprungligen postat av
WykkedWitch
Det finns frsts alternativa vgar till Moksha..
Jo, fast alla lrorika frvecklingar, allt med synkroniseringar och mten med kulturer och mnniskor KAN en mnniska gra utan en stndig jakt och slaveri. Det finns flera vgar till upplysning. Jag tror inte att zen-munkar eller yogis fr tillrcklig variation helt enkelt. Med "upplevelserikt och bra liv" menade jag fritt frn moral och att vara ppen i sinnet. Bara man inte vrderar allting. Leva i nuet - frresten tror jag att mnniskan r skapt fr att antikonformistiskt slppa sargen och vara med. Jag tar hellre ngra liv extra n att via eventuell genvg uppn Moksha etc. Jag har sjlv kontakt med andar och andra entities drframme och jag vet att det gr att ha ett tillrckligt Spirituellt LIV utan att "avskrma sig" eller ta ting till ytterligheter. Kanske r det bara olika stt.
r Du andligt upplyst? Jag r intresserad av att du svarar p detta inlgg fr jag mrker att du r mycket plst och framfrallt vaken.
Jo du har rtt i att det finns mnga vgar till Moksha.
Nej jag r inte andligt upplyst.
Sjlv har jag verkligen ingen lust med ngra fler liv, s fr mig r alla genvgar vlkomna.
Det gr inte s bra fr mig med min resa, jag tror inte att jag kommer bli andligt upplyst under denna livstid.
Fast man vet aldrig.. jag lider s jvla mycket att det kan orsaka andlig upplysning fr mig.
Knns som att mina sjlvmordstankar brjar krypa nrmare igen.
Man ska komma ihg att det r ju egot som vill ha variation och snt.
Det r ju egot som har orsakat separationen.
Our separation from each other is an optical illusion of consciousness. ~Albert Einstein
Vaken r man inte frrn man r andligt upplyst och drmed vet samt upplever Sanningen..
Men jag frstr vad du menar.