Det börjar närma sig den årliga bonusen från jobbet och jag räknar med att få in mellan 250-350k SEK efter skatt den här gången.
Tidigare har jag spenderat ungefär hälften och sparat hälften men jag har nu börjat fundera på att skämma bort mig själv, dvs spendera allt och göra det på upplevelser. Mer specifikt funderar jag på att resa och även äta på en av världens bästa restauranger.
Jag har blivit rätt seriös med mitt sparande de senaste månaderna och har därför ett helt ok grundsparande även om man bortser från bonusen.
Får lite ångest av tanken på att spendera hela bonusen men samtidigt måste man ju unna sig något i livet.
En annan tanke som slagit mig är att jag kan använda bonusen till någon bisarr investering istället. Typ ett 100-årigt bordeaux-vin eller någon sällsynt samlarwhisky. Dvs något som kan bli en god affär men som jag vanligtvis aldrig skulle vågat investera i.
Har funderat på det men då vill min fru ha en också och det räcker inte till våra drömklockor tyvärr. Men kanske borde jag spara bonusen och sedan nästa år eller året efter köpa ett par riktiga pjäser.
En fin klocka som håller sitt värde är inte fel att lägga pengar på. Skulle själv kunna tänka mig köpa en Rolex Submariner i stål med blå tavla i framtiden. https://i.ytimg.com/vi/rdvbvsDhL9w/maxresdefault.jpg
Eller så hade jag plöjt ner allt i en fastighet utomlands. Ett semesterhus/lägenhet på en trevlig och varm plats. Marbella eller Miami Beach hade det blivit för egen del.
Resor och besök på michelinkrogar är ju trevligt och väl spenderade pengar. En låda med primörviner från Bordeux likaså.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!