• 3
  • 4
2018-10-21, 20:21
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Trodde inte ens det fanns mat på ÖB.

Rätt förvånad att inte dollarstore slått ut dom flesta ÖBbutiker än, nästan samma sortiment, men roligare saker på dollar.

Fast Dollars matutbud begränsas ju till kryddor och dylikt. De har ju inga konserver och liknande vad jag vet.
Citera
2018-10-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratzi
Haha, du skämtar? Merparten av alla livsmedel som säljs på Lidl är fullproppade med socker. Knappast något man köper om man gillar kvalitét.

ÖoB ligger förmodligen i samma kategori, när de gäller mindre kända varumärken.
Alltid roligt när nån svenne blivit indoktrinerad att Scan, Findus etc är kvalitetsmärken. Jag fattar inte varifrån man fått uppfattningen att svenskt kött skulle ha någon sorts kvalitetsstämpel, men danskarna och tyskarna inte vet hur man gör korv... Lite patetiskt. Ungefär som att tala om för belgarna att Marabou är rättesnöret för choklad.
Citera
2018-10-22, 21:11
Medlem
Mx_1337s avatar
Har aldrig köpt mat på ÖB. Känns lite fel, ungefär som att gå till bensinmacken för att köpa det.

Det jag mest sett andra köpa på ÖB (verkar vara ett ställe där folk gärna fyller en kundvagn) är godis, läsk, kakor, hund-/kattmat och liknande. Så kallar man dessa grejer för mat så visst.
De enda mat-produkter jag antar att TS syftar på som jag själv sett där är någon enstaka hylla med konserver, ketchup och kanske lite torrvaror. Men det kanske finns mer än så.

Själv köper jag enbart toalett-/rengörings-produkter och snus på ÖB.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in