Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex-spelar
Malmö är lugnt sålänge du inte själv är kriminell
Inte jättekriminell så det ska nog gå 😉
Citera
2018-10-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Läser man TS senaste inlägg, ser man att det är en vänstervriden feminist. I så fall passar en Folkets park/Möllan dig väldigt bra. Fina sekelskiftslägenheter till vrakpriser, som förvisso stigit lite i värde, då massa likasinnade vänsterfeminister massflyttat dit från Stockholm och Småland, för att vara nära de storkukade gambianerna som står och säljer knark när de inte dansar negerdanser med dreadlocksfeministerna från Sthlm, inne på Folkets park-områdets olika utserveringar.

Annars har du jättefina områden som Lindängen, Kroksbäck, Augustenborg och Hermodsdal. Nära till mångkultur och billiga arabaffärer.
Tack för tips!
Citera
2018-10-19, 21:20
Medlem
Ett riktigt Stockholms-gentrifierat område i Malmö är Sankt Knut. Alla som bor där verkar vara hipsters. Det rör sig dock bara ett litet område.

Själv trivs jag bra vid Pildammsparken, där jag bor. Undvik dock närliggande Lorensborg.

Ett nytt populärt område i Malmö är Västra hamnen. Jag misstänker att det är dyrt. Det byggs en massa i området, och på sommaren samlas hela Malmö längs den långa bryggan längs vattnet. Bor du alldeles vid vattnet får du stå ut med att ha fördragna gardiner det mesta av tiden för att slippa insyn.

Det byggs också mycket i delar av Limhamn, och det kan också vara trevligt.

Centrala stan kan nog vara trevlig den också. Då talar vi framför allt om Stortorget, Södergatan, Södertull, Södra Förstadsgatan och Triangeln, särskilt det nya Triangel-området nära den nya tågstationen. Förut var Gustav Adolfs Torg hett, men den platsen känns rätt överspelad nu. Å andra sidan byggs det mycket kring det nya Malmö Live, inte långt från Centralstationen. Drottningtorget känns lite mer off, men husen är vackra, och platsen är faktiskt rätt central.

De gamla husen och de gamla gatorna på Gamla Väster är också trevliga och centrala. De ligger nära Kungsparken och stadsbiblioteket.

Mellanheden är också ett fint område, liksom förstås Ribersborg.

Jag trivs bra i Malmö, och det finns många fina områden här.
Citera
2018-10-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Läser man TS senaste inlägg, ser man att det är en vänstervriden feminist. I så fall passar en Folkets park/Möllan dig väldigt bra. Fina sekelskiftslägenheter till vrakpriser, som förvisso stigit lite i värde, då massa likasinnade vänsterfeminister massflyttat dit från Stockholm och Småland, för att vara nära de storkukade gambianerna som står och säljer knark när de inte dansar negerdanser med dreadlocksfeministerna från Sthlm, inne på Folkets park-områdets olika utserveringar.

Annars har du jättefina områden som Lindängen, Kroksbäck, Augustenborg och Hermodsdal. Nära till mångkultur och billiga arabaffärer.

Inlägget ovan är skrivet av en som hatar Malmö och som sannolikt ser ner på kvinnor också. Du bör alltså inte söka dig till de platser som han rekommenderar.
Citera
2018-10-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Hej!

Jag bor i Malmö. Tycker det är en väldigt trevlig stad att bo i. Var själv lite skeptisk innan jag flyttade hit, men har absolut inget att klaga över. Resturanglivet är helt fantastiskt i mina ögon (nu har jag inte bott i stockholm eller göteborg.

Bodde först ute på Värnhem och vad folk än säger. Flytta inte dit. Det är stökigt. En hel del knarkare. Inte så bra affärer i närheten. (Nåväl, det relativt nyöppnade Ica supermarket är ganska trevligt och har bra priser) Finns ett av de större fitness 24/7 på värnhem också med gympass och så för den som gillar det. Men nej. Välj inte värnhem.

Vad jag kan rekommendera (som en del andra i tråden har gjort) är Slottstaden, Davidshall, Västra Hamnen, Erikslust. MEN.

Om jag skulle få välja ställe åt dig hade jag valt Limhamn. Helt fantastiskt mysigt område. 99 % av alla som bor här är svenskar. Det är otroligt lugnt och skönt. Vi har espresso house, willys, Ica, systembolag, småbutiker och så. Det är som att bo i en liten by för sig som ligger utanför Malmö.

Buss 4, 34 går in till stan hela tiden och tar ca 20 minuter till Gustav Adolfs torg eller Södervärn. Ska du till köpenhamn så tar du bara buss 33 mot hyllie på ca 12 minuter och sen hoppar på tåget direkt som tar ungefär en kvart. Sen ligger det nära havet med vilket är ett stort plus.

Kolla på Limhamn. Kolla några gånger till. Hittar du inget som faller in i pris eller smak, så vänta lite till. Det är absolut värt det att bo här.

Lycka till!
Stort tack för ditt utförliga svar! Uppskattas 🙌🏼
Citera
2018-10-19, 21:24
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Jag bor i Sthlm men flyger mycket till Köpenhamn i jobbsammanhang.
Kollat lite på bostadsrätter och det är galet billigt med sekelskiftesvåningar etc i centrala Malmö om man jämför med Sthlm.
Dock så skrämmer det mig att alla säger att det är så kriminellt.
Var ska man bo? Vad är bra områden i centrala Malmö och vad är sämre områden.
Trivs ni i Malmö?
Vad upplever ni som bra/dåligt med Malmö?
Var är citykärnan i Malmö?
Har ni något övrigt tillägg så välkomnas även det såsom bra restauranger, uteställen mm...

Tack!

Slottstaden - Mest mindre lägenheter. Känd som käppastaden av gamla malmöiter då det var ett bättre område. Nära till Ribersborg som också är fint men nyare bebyggelse
Rörsjöstaden - Det enda stället där du finner större sekelskiftes lägenheter och någorlunda säkert.
Gamla Väster - Nära till barer och restauranger. Generellt mindre pampiga lägenheter men väldigt attraktivt. Kan vara stökigt pga närheten till bl.a. Lilla torg.

Västra hamnen är ok och har bra kommunikationer till Cph, men uteslutande nybyggen
Citera
2018-10-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
inlägget ovan är skrivet av en som hatar Malmö och som sannolikt ser ner på kvinnor också. Du bör alltså inte söka dig till de platser som han rekommenderar.

De områdena jag rekommenderar har mer genusfeminister från vänstern, än vad Södermalm och Södertörn har tillsammans. Hur kan det vara att "se ner på kvinnor"?
Citera
2018-10-19, 21:25
Medlem
Citat:
Inlägget ovan är skrivet av en som hatar Malmö och som sannolikt ser ner på kvinnor också. Du bör alltså inte söka dig till de platser som han rekommenderar.
Ja, det framgick... Så det är ju uppskattat att veta vilka områden jag inte ska söka mig till. Tack för omtanken! 🙌🏼
Citera
2018-10-19, 21:27
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Tack snälla för svar! Vill bo i lägenhet (sekelskiftes) i ett trevligt centralt område.
Har spanat in en våning i Värnhem. Är det ett ok område? Är ju inte på din lista...
Hur är utelivet i Malmö?
Skilj mellan Värnhem och Rörsjöstaden. De ligger vägg i vägg men är diametralt olika.
Den sista stora gängskjutningen (drive by) med automatvapen gjordes på Värnhem.
Citera
2018-10-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ett riktigt Stockholms-gentrifierat område i Malmö är Sankt Knut. Alla som bor där verkar vara hipsters. Det rör sig dock bara ett litet område.

Själv trivs jag bra vid Pildammsparken, där jag bor. Undvik dock närliggande Lorensborg.

Ett nytt populärt område i Malmö är Västra hamnen. Jag misstänker att det är dyrt. Det byggs en massa i området, och på sommaren samlas hela Malmö längs den långa bryggan längs vattnet. Bor du alldeles vid vattnet får du stå ut med att ha fördragna gardiner det mesta av tiden för att slippa insyn.

Det byggs också mycket i delar av Limhamn, och det kan också vara trevligt.

Centrala stan kan nog vara trevlig den också. Då talar vi framför allt om Stortorget, Södergatan, Södertull, Södra Förstadsgatan och Triangeln, särskilt det nya Triangel-området nära den nya tågstationen. Förut var Gustav Adolfs Torg hett, men den platsen känns rätt överspelad nu. Å andra sidan byggs det mycket kring det nya Malmö Live, inte långt från Centralstationen. Drottningtorget känns lite mer off, men husen är vackra, och platsen är faktiskt rätt central.

De gamla husen och de gamla gatorna på Gamla Väster är också trevliga och centrala. De ligger nära Kungsparken och stadsbiblioteket.

Mellanheden är också ett fint område, liksom förstås Ribersborg.

Jag trivs bra i Malmö, och det finns många fina områden här.
Tack för grymma tips! 🙌🏼
Ute efter en stor sekelskiftesdröm inget nybygge med andra ord. Det man inte har råd med i centrala Sthlm...😬
Citera
2018-10-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Numera en mycket lugnare gata sedan förstärkt belysning, blomkrukor i gatan och poliskameror har gjort området ointressant för säljare av illegala substanser. Hela ruljansen har flyttat tvärs över Lantmannagatan.
Känns det otryggt på gatorna kvälls/nattetid?
Citera
2018-10-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Skilj mellan Värnhem och Rörsjöstaden. De ligger vägg i vägg men är diametralt olika.
Den sista stora gängskjutningen (drive by) med automatvapen gjordes på Värnhem.
Omg!! Sjukt obehagligt...
Är det mycket skjutningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in