2021-11-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popsnoere
Riktigt så cringe är jag inte

Själva grejen är att som kvinna får du vara rätt rejält så "cringe" utan att det ses som en stor nackdel. Män kommer vilja ligga med dig ändå, trots att din hårddisk är fylld av animerad japansk tentakelporr eller vad nu för udda nörderi du har för dig.

Så du behöver inte oroa dig att yrket kommer hålla dig tillbaks.

Vi män kan bara vara väldigt "cringe" om vi samtidigt har extremt mycket pengar. Är man mångmiljonär kommer man undan med att klä ut sig till trollkarlen Galadrix och LARPA på helgerna och ändå ses som attraktiv. Inte annars.
Citera
2021-11-25, 21:48
Medlem
Det är väl ungefär 99% risk att man då tvingas koda åt tjejen då hon inte kan få ihop det på egen hand. Så jag skulle nog undvika.
Citera
2021-11-25, 21:55
Medlem
Ingen av de kvinnliga programmerarna där jag jobbar verkar ha problem med att hitta en partner iallafall (tror nästan alla av dem är i ett förhållande). Känner dem förvisso inte särskilt nära men har inte fått intrycket att någon av dem är nördig heller, och detta gäller en stor spännvidd gällande ålder.
Citera
2021-11-25, 21:58
Medlem
KarlFarbmans avatar
Min fästmö är programmerare och svinnördig!
Citera
2021-11-25, 22:38
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Lider nog av att jag är för öppensinnad. Skulle aldrig dissa någon pga deras yrke eller intressen.

Utom om de är säljare då
Citera
2021-11-27, 11:38
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Min fästmö är programmerare och svinnördig!
Haha, svinnördig som marsvin kanske? Då är det precis som jag sa

OnT: Det finns olika slags programmerare alltså:
Web-design, fronted kräver också stil- och visuell- känsla. Mindre tuff logik och mer "user experience", vilket tjejer kan utmärkt klara av.
Citera
2021-11-27, 16:54
Medlem
MrFolds avatar
Kvinnliga programmerare finns det förstås alla sorter av (jag har ganska stor erfarenhet), precis som alla andra människor. Skulle nog ändå säga att de i snitt skiljer sig en del från nån slags hypotetisk genomsnittskvinna.

- Intelligentare (det gäller förstås också manliga programmerare kontra män i allmänhet)
- Lite mindre känslosamma, lite mer rationella (vad nu det är) till sin läggning
- Ofta (men inte alltid) lite av "pojkflickor".

Det där sista vet jag inte riktigt vad som är höna och ägg. Pga sitt utbildnings- och yrkesval är de oftast sen många år vana att vistas i miljöer där män är i majoritet. Men jag vet att det för en del också har varit en bidragande orsak till yrkesvalet. Inte av några sexuella/romantiska skäl, utan för att de rent allmänt tycker att det oftast är lättare att umgås med män.

Jag har i princip bara gott att säga om dem jag träffat genom åren. Bra arbetskamrater, tar sitt arbete på stort allvar, flera har varit väldigt duktiga. Inget drama, utan som de flesta andra i branschen konstruktiva och lösningsorienterade. (De som valt chefskarriären kan ibland vara lite annorlunda, men dom är å andra sidan oftast en lite annan typ av människor).

Bör definitivt vara bra flickvänsmaterial (i snitt), så den som ev. har fördomar får skylla sig själv!
Citera
2021-11-27, 18:40
Medlem
Citat:
Vad tycker ni killar/män om kvinnliga programmerare. Hade det varit en dealbreaker? Läste en tråd om manliga programmerare och om att de skulle vara oskulder & ha svårt för att hitta någon osv. Är det verkligen så hemskt?
Så länge dom inte arbetar på eller för google, apple, snuten, eller typ gör sådant som drabbar fattiga, så ser jag väl inte att det skulle vara något problem alls.
Citera
2021-11-27, 19:05
Medlem
CompressorVanes avatar
Vad tjänar du!?

Kom ihåg att en dam kräver allt bättre hos en blivande man.

Ju mer utbildning och lön en kvinna har, desto ensammare blir hon på marknaden.

Mannen måste vara längre
Tjäna mer
Ha bättre bil
Bättre boende
Vara äldre helst etc

Och vet ni vad!? Kvinnor är inte nöjd i alla fall ha ha ha!!
Citera
2021-11-28, 04:14
Medlem
Geomeisters avatar
Jag tror "nörd" mest är negativt om det gäller killar som inte har några vidare talanger. Killar som är för smala/tjocka, begränsade sociala förmågor/umgängeskretsar och mest ser ut att ägna hela sin fritid åt fantasivärldar.

En nörd som kan något och får jobb som programmerare får ofta bättre lön än de flesta och kan bli delaktiga i saker som gör att deras nörderi får respekt. Säg att jag vore programmerare och var högst delaktig i GTA V. Jag tror få skulle se ner på mig efter det. Delvis för min talang, men också storleken på lönen.

Jag tror tjejer som inte är "nördar" vill höja sig själva genom att trycka ner nördiga tjejer. Killar har nog generellt sett inga problem med fenomenet alls. De flesta nördigare/datorintresserade tjejerna jag kommit kontakt med har varit söta/snygga och ofta attraktiva än många andra. D.v.s. inte den minst attraktiva tjejen av tio utan snarare mer attraktiv än både en, två och tre stycken andra.

Titta bara på diverse tjejer som pratar spel på Youtube. Jag skulle klassa de som klart attraktiva. Att de sedan har ett "riktigt" intresse och inte bara "Umgås med vänner och festa" ser jag som något positivt.

Allt beror väl på vilken typ av killar du söker TS. Jag tror 4/5-killar inte ser något problem alls. Sedan finns väl hurtbullarna, okunniga på datorer och osäkra (har sämre lön osv.), men då får du helt enkelt titta efter andra killar.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in