2018-10-15, 19:43
Medlem
canoes avatar
Vet att många killar gillar konstnärliga och kreativa tjejer, vilket jag är, men jag funderar på att skola om mig till programmerare (yh utbildning på 2 år el dylikt). Är 28 och det kanske egentligen är för sent men jag funderar på det..
Vad tycker ni killar om kvinnliga programmerare?
Senast redigerad av canoe 2018-10-15 kl. 19:51.
Citera
2018-10-15, 19:49
Medlem
Kronartskockas avatar
Samma som jag tycker om tjejer som inte programmerar? Varför skulle ditt yrkesval spela en avgörande roll i hur jag uppfattar dig som person? Eller definierar och gemonsyrar Python och C++ hela din identitet, historia och personlighet?
Citera
2018-10-15, 19:50
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canoe
Vet att många killar gillar konstnärliga och kreativa tjejer, vilket jag är, men jag funderar på att skola om mig till programmerare (yh utbildning på 2 år). Är 28 nu, kanske för sent egentligen men men..

Vad tycker ni om kvinnliga programmerare?

Ska du göra det för andra killars skull? Det är väl coolt med en tjej som är programmerare. Sedan är det väl inte den enda parameterna man tittar på när man bedömer folk
Citera
2018-10-15, 19:54
Medlem
Skojtens avatar
Det är väldigt trevligt och attraktivt med tjejer som har riktiga intressen som bilar, teknik, programmering, vetenskap, litteratur osv. Uppfriskande i en tid där de allra flesta stirrar i mobilerna, shoppar bort sina pengar eller visar upp behagen på Instagram.
Citera
2018-10-15, 19:59
Medlem
poxers avatar
Till skillnad från kvinnor lägger män inte speciellt mycket vikt på vad hon jobbar med så länge hon försörjer sig, lagligt vill säga.
Citera
2018-10-15, 20:24
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Vet att många killar gillar konstnärliga och kreativa tjejer, vilket jag är, men jag funderar på att skola om mig till programmerare (yh utbildning på 2 år el dylikt). Är 28 och det kanske egentligen är för sent men jag funderar på det..

Varför skulle det vara för sent?
Jag hade ett intresse för programmering långt innan arbetslivet ens var relevant, med andra ord tidigare än vad man brukar vara. Men jag hann ändå bli över 28 år innan jag ens började jobba med det.
Varför skulle det då vara för sent för dig att sadla om, som nu fått reda på detta på senare dagar och bara är ute efter att jobba med det? Definitionen av att sadla om är just att man gör det "senare" för den delen.

Svårt att säga vad jag tycker om dem. Jag föreställer mig alltid nördiga tjejer, fast jag blir ständigt motbevisad. Inte sällan riktigt snygga tjejer som jobbar som utvecklare.
Citera
2018-10-15, 20:32
Medlem
canoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Varför skulle det vara för sent?
Jag hade ett intresse för programmering långt innan arbetslivet ens var relevant, med andra ord tidigare än vad man brukar vara. Men jag hann ändå bli över 28 år innan jag ens började jobba med det.
Varför skulle det då vara för sent för dig att sadla om, som nu fått reda på detta på senare dagar och bara är ute efter att jobba med det? Definitionen av att sadla om är just att man gör det "senare" för den delen.

Svårt att säga vad jag tycker om dem. Jag föreställer mig alltid nördiga tjejer, fast jag blir ständigt motbevisad. Inte sällan riktigt snygga tjejer som jobbar som utvecklare.

Jag är ju tjej och det kanske är lite skillnad (mina jämnåriga vänner har egna familjer och är ”klara” med allt). Många som kommer att tycka att jag är galen som börjar om från noll när jag redan har en kandidaten.

Ok, får jag fråga hur en tjej som är en nörd är i dina ögon? Vad tänker du på och vad får du för bild?
Citera
2018-10-15, 20:50
Medlem
Jag skulle inte ha några problem med det alls, snarare tvärtom.

Om jag skulle jobba med dig, så skulle det dock vara väldigt viktigt att du var intresserad av ditt jobb, så att det gick att diskutera svåra problem och bolla idéer med dig. Det skulle också vara vara viktigt att du orkade gå till botten med jobbiga buggar och inte skriva kod som är svår att underhålla.

Det finns massor med killar och tjejer som har valt jobb som de inte är intresserade av. Det är väldigt osexigt och irriterande.
Citera
2018-10-15, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Till skillnad från kvinnor lägger män inte speciellt mycket vikt på vad hon jobbar med så länge hon försörjer sig, lagligt vill säga.

^This
Citera
2018-10-15, 21:17
Medlem
Citat:

Varför skulle det vara försent? 28 år, singel och inga barn förmodar jag? Det är inte ens i närheten utav att vara försent!
Citera
2018-10-15, 21:19
Medlem
Citat:
Jag är ju tjej och det kanske är lite skillnad (mina jämnåriga vänner har egna familjer och är ”klara” med allt). Många som kommer att tycka att jag är galen som börjar om från noll när jag redan har en kandidaten.

Ok, får jag fråga hur en tjej som är en nörd är i dina ögon? Vad tänker du på och vad får du för bild?

Men du ska väl inte välja yrke utifrån vad män tycker?
Citera
2018-10-15, 21:31
Medlem
canoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Varför skulle det vara försent? 28 år, singel och inga barn förmodar jag? Det är inte ens i närheten utav att vara försent!

Ja 28, singel och har inga barn. Allt pekar mot att jag kommer att börja plugga men det känns ju rätt segt att inte få support från omgivningen. Man blir ju lite av den som går sin egen väg och inte följer normen. Jag borde kanske sluta att bry mig så, om andras åsikter, och bara köra mitt eget race. Det är ju aldrig för sent för att byta riktning i livet egentligen och nu har jag hittat något som jag tror att jag kommer att gilla mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in