2018-10-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Det är helt ok att ha sex med människor man inte är kär i. I Sverige har det väl varit socialt acceptabelt sedan 60-talet, kanske ännu längre, med sex utan relation.

Det är inte det vi pratar om och det vet du.
Citera
2018-10-16, 20:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Det är inte det vi pratar om.
Jo. Det handlar ju om ett rättsfall. Är han skyldig till våldtäkt skall han ha ett strängt straff. Men bara om han är skyldig.
Citera
2018-10-16, 20:58
Medlem
Citat:
Häng inte upp dig på ord.
Känn in moralen vad som känns rätt och fel

Ser inget moraliskt fel om det fanns samtycke som GS hävdar. Kanske otrohet men på GS låter det som frugan var ok med detta.

Problemet är väl då att de serverade vin till en minderårig. Kanske hittade GS på att hon hade med sig eget vin för att han vill undvika att på något sätt torska på den punkten?

Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Därför då är man åtminstone myndig.

Byxmyndig är man vid 15. BO var alltså byxmyndig.
Citera
2018-10-16, 20:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Om flickan var packad, så är det med största sannolikhet sexuellt utnyttjande minimum.
Sedan om hon är byxmyndig eller inte är ointressant.
Ingen ska slå i mig att en 17 årig flicka kåtar upp sig på en 58 årig gubbe, och helt frivilligt vill ha sex med honom.
Punkt 2: Hon är i beroendeställning till honom då han indirekt är hennes chef.

Detta har med all sannolikhet juridisk relevans

Om han kan bevisas skyldig skall han dömas. Men ditt tidigare argument var av mer känslomässig natur:
Citat:
Om en 58 årig gubbe skulle talla på min minderåriga dotter skulle jag slå ihjäl honom
Citera
2018-10-16, 21:00
Medlem
Citat:
Kanske hittade GS på att hon hade med sig eget vin för att han vill undvika att på något sätt torska på den punkten?

En av få intressanta och intelligenta iakttagelser i den här tråden. Bra där!
Citera
2018-10-16, 21:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Problemet är väl då att de serverade vin till en minderårig. Kanske hittade GS på att hon hade med sig eget vin för att han vill undvika att på något sätt torska på den punkten?
Det borde väl övriga deltagare i middagen kunna bekräfta eller dementera.
Citera
2018-10-16, 21:02
Medlem
Alla som befinner sig i bostaden blir berusade den kvällen.
Glenn går in i tjejens rum och hon blir kåt, ångrar sig dagen efter och anmäler för våldtäkt trots att hon varit med på det.

Oavsett så är det vidrigt att en 58 åring ligger med en 17 årig tjej, inte ens jag som är runt 30 skulle få för mig det.

Skamligt GLENN!
Citera
Medlem
Citat:
Ser inget moraliskt fel om det fanns samtycke som GS hävdar. Kanske otrohet men på GS låter det som frugan var ok med detta.

Byxmyndig är man vid 15. BO var alltså byxmyndig.

Jag förstår dig rent juridiskt och om man ser på det på ett "bokstavligt" sätt.
Men ser man på det på ett moraliskt och inkännande sätt så är frågan om det skulle kännas rätt för dig om du var 58 år att försöka ha sex med en tjej som endast är 17 år och som inte är helt vuxen ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Om flickan var packad, så är det med största sannolikhet sexuellt utnyttjande minimum.
Sedan om hon är byxmyndig eller inte är ointressant.
Ingen ska slå i mig att en 17 årig flicka kåtar upp sig på en 58 årig gubbe, och helt frivilligt vill ha sex med honom.
Punkt 2: Hon är i beroendeställning till honom då han indirekt är hennes chef.

Detta har med all sannolikhet juridisk relevans

Finns människor som blir kåta av att äta bajs. Finns kvinnor som skriver sexbrev till den där danske ubåtsmördaren. Att bli kåt på en 58-åring är då ganska vanilj i jämförelse. Jag har själv satt på en fin 55-årig kvinna när jag var 24. Hade gjort det om jag var 17 också och fått möjligheten.

Punkt 2: Krävs en hel del för att få det till sexuellt utnyttjande i beroendeställning. Att han var hennes ”chef”, eller gift med hennes chef räcker givetvis inte. Däremot om det skulle komma fram att han hotade med att hon skulle få sparken om hon ej ställde upp sexuellt så blir en sådan brottsrubricering aktuell.
Citera
2018-10-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det borde väl övriga deltagare i middagen kunna bekräfta eller dementera.

Ja, dock har vi bara GS story hittills. Vi vet inte vad BO, frun eller den fjärde middagsdeltagaren som blev sjuk har att säga.

Citat:
En annan fråga:
Varför sympatiserar du med Misstänkte?

Det gör jag inte. Är han skyldig till våldtäkt ska han låtsas in. Hade gärna sett ännu ströngare straff för våldtäktsmän.
Citera
2018-10-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ja, dock har vi bara GS story hittills. Vi vet inte vad BO, frun eller den fjärde middagsdeltagaren som blev sjuk har att säga.

Det gör jag inte. Är han skyldig till våldtäkt ska han låtsas in. Hade gärna sett ännu ströngare straff för våldtäktsmän.

Du har dock inte nämnt på något sätt att du kan tänka dig att köpa hennes version?
Citera
2018-10-16, 21:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag förstår dig rent juridiskt och om man ser på det på ett "bokstavligt" sätt.
Men ser man på det på ett moraliskt och inkännande sätt så är frågan om det skulle kännas rätt för dig om du var 58 år att försöka ha sex med en tjej som endast är 17 år och som inte är helt vuxen ännu.
Men en domstol måste se det på ett juridiskt sätt. Man kan inte döma någon av moraliska skäl.
Sannolikt kommer mobiltrafik, SMS, Mail & liknande avslöja vilken typ av kontakt dom haft tidigare & huruvida gubben ljuger eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in