2018-10-16, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Felaktigt.
Bara i finalmatcherna mot Hamburger SV spelade han hela andra halvlek när han bytte av skadae Glenn Strömberg och i andra matchen blev Hysén skada redan efter 10 min och Glenn Schiller som satt fast på toa i omklädningsrummet när matchen började fick hämtas och hoppa in i 15:e min. Så han spelade 120 min av 180 i finalmatcherna bara. Sen var han startspelare i flera matcher.

Glenn Schiller var avbytare när Göteborg vann med 3-0. Bytte med Tommy Holmgren.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Uefacupfinalen_1982
Citera
2018-10-16, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
En nyregistrerad säger att H F*rm (e) var i Mölnlycke/Mölndal i fredags eftermiddag och ifrågasätter om HF öht var med i TV4 på kvällen. Jag går inte i god för påståendet. Ta det för vad det är värt:
...jag och min tjej såg HF i mölndal på ICA i fredags vid 1730. 100% säker på att det var HF. Hur säkra är folk på att HF verkligen var på Idol? Hon var inte med i Idol Extra sändningen, vilket gamla deltagare (framförallt de som gått långt) brukar vara. I en annan idol tråd har någon skrivit att någon stylist va sjukt lik HF, kan det vara därför folk tror att hon var där?

Det är klart att HF kunde varit på Idol, men då måste hon åkt till landvetter direkt från ica i mölndal vid 1730 för att hinna.

Vad menar du med Mölndal/Mölnlycke?
Citera
2018-10-16, 17:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Definitivt, låter bara som att hon ångrat sig eller att hon möjligtvis har försökt utpressa GS på något sätt och han har sagt nej att ge henne det och då har hon anmält honom. Om hans berättelse stämmer så känns det definitivt inte som våldtäkt.

Frågan är om hans berättelse stämmer. Det är ju ytterst få våldtäktsmän som erkänner direkt. De kan ljuga friskt. Efterhand som de får höra bevisen brukar de ändra på sin historia, så den ska passa in i sammanhanget.

Det intressant är vad Monika säger. Om hon säger att det aldrig varit något resonemang om en trekant den kvällen och att han aldrig sagt något om att de skulle uppsöka BO i hennes sovrum, så raseras ju GS trovärdighet fullständigt. Sen är frågan vad eventuell film visar.
Citera
2018-10-16, 17:29
Medlem
Sulacoss avatar
Nån som vet vad hennes fik heter? GS nämnde i förhöret att BO hade jobbat ett år för dom för två år sen. Den som har tid och lust och forska på fikets Facebook eller Instagram. OM det nu finns nån vill säga.
Citera
2018-10-16, 17:30
Bannlyst
För 3 år sedan så gjorde man en artikel om var spelarna från UEFA- guldet 1982 gjorde idag. Alla svarade att de hade något slags yrke. Den ende som inte svarade på att han hade något sorts yrke var GS. Det stod ” mellan två jobb”.

https://www.expressen.se/gt/sport/blavitts-guldhjaltar-1982--det-gor-de-i-dag/
Citera
2018-10-16, 17:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Nån som vet vad hennes fik heter? GS nämnde i förhöret att BO hade jobbat ett år för dom för två år sen. Den som har tid och lust och forska på fikets Facebook eller Instagram. OM det nu finns nån vill säga.

Thielska Galleriet:

https://www.thielskagalleriet.se/cafeet/

https://www.instagram.com/thielskagalleriet/
Citera
2018-10-16, 17:32
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Allt från 57 till 63 kan utan problem klassas som 60-års-åldern. 55-60 är ju inte egentligen mer exakt. Media är ju alltid lite luddiga för att inte alla som läser artikeln ska förstå exakt vad det handlar om. Precis på samma sätt skriver de inte "som spelat för IFK och DIF" utan de skriver "flera storklubbar" och de säger "flera SM-guld" istället för "3 SM-guld och en UEFA-cup-vinst". Formuleringen "Norra Stockholm" är ju tveksam men den kom inte från media utan från polisen. Från perspektivet PO Stockholm City är ju Östermalm längst i norr så kanske är därför.

Oavsett är poängen att även om media är lite luddiga och oexakta så går det ofta att passa in på en enskild person om man kombinerar allting. I det har fallet fanns det så mycket olika faktorer som alla passade in på GS, så vi kunde vara 99% säkra på att det var han. Om någon var oförmögen att dra den slutsatsen så kanske det är dags att titta i spegeln istället för att beskylla andra för att gissa vilt.

Det hade väl inte varit fel att vara mindre exakt? Jag tycker angivelserna att han vunnit allsvenskan flera gånger och spelat i olika toppklubbar är onödigt avslöjande, om det fanns någon sorts ambition att hålla det dolt. Då kunde de skrivit "tidigare välkänd fotbollsprofil". De hade inte behövt skriva att han blev svensk mästare flera gånger, det är ju bara fakta som säger något om vem det kan vara, än att det gör det mer läsvärt.

Men just med åldern så är det ju rent språkligt fel, enligt språkrådets tidigare rekommendationer. Så varför vara så "exakt" på ett felaktigt sätt när det kommer till just det? Bättre att vara luddiga men korrekta.
Citera
2018-10-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hovsjöhooligans
I den maskade akterbilagan i förhöret med G.S svarar han följande:

Sa hon något?
Nej inte vad jag kommer ihåg. Jag frågade om vi skulle gå in till ****** men då sa hon nej.

och

Varför hade du slutat?
Det var liksom ingen spänning längre då hon sa nej till att gå in till ******. Så jag slutade
efter en stund.

Vad menar han med det? Varför skulle han fråga BO om de ska gå till någon annan eller har jag missuppfattat? Jag uppfattade det som han frågar om de ska vidare och fortsätta sex-akten hos någon annan.

Jag kan ha fel. men det låter som att han vill att de ska gå in till hans fru och fortsätta där....
Kanske är något de gjort förut
Citera
2018-10-16, 17:37
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Det är inte fräscht, men det är inte säkert att det är våldtäkt om det gått till på det sätt som Glenn framställer det. Det låter som att hon ångrat sig.

Förstår inte vem han vill att de ska gå in till, till hans fru?
Jag tycker också att det hela låter märkligt. Varför skrek hon inte när han tryckte in ett finger i henne. Jag tycker det låter som en fyllegrej som hon ångrar när hon kommit lite till sans.
Citera
2018-10-16, 17:37
Medlem
Det känns som att BO:s nivå av berusning varit avgörande här för hur detta kunnat hända. I förhöret hävdar MGM att de är fyra stycken som delat på tre flaskor vin. För en ung tjej låter det som ett ganska stort intag av alkohol. Att hon i det läget (både berusad och sovande alternativt nyvaken) skulle vara i stånd att ge samtycke för sex känns orimligt. MGM har nog helt enkelt passat på medan tjejens sinnen är satta ur spel. Riktigt äckligt.
Citera
2018-10-16, 17:38
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag tycker också att det hela låter märkligt. Varför skrek hon inte när han tryckte in ett finger i henne. Jag tycker det låter som en fyllegrej som hon ångrar när hon kommit lite till sans.

Kan ju vara så att han tvingade henne att hålla käft. Var kanske rädd?
Citera
2018-10-16, 17:38
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Glenn Schiller var avbytare när Göteborg vann med 3-0. Bytte med Tommy Holmgren.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Uefacupfinalen_1982
Nix han bytte av Tommy Holmgren i paus i matchen på Ullevi som Blåvitt vann med 1-0 men på matchen i Hamburg bytte han av Glenn Hysén efter 19 min. Sorry att jag hade fel på 4 min i den matchen och att jag sa Strömberg isf Holmgren på första matchen i det tidigare inlägget.

http://www.anglarna.se/forum/viewtopic.php?t=1460
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in