2024-06-30, 18:04
Medlem
Tavelkroks avatar
En vanlig internetlurifax, tror jag. "Så här blir du rik!" och hoppas på ett antal följare som på något sätt ska göra HONOM rik, genom reklampengar, sälja böcker, eller få provision via länkar. Han sålde väl träd ett tag?
Citera
2024-06-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jan Bolmeson/Rikatillsammans/Madwax har en lång historik av tveksamma placeringar vilket alla vi som varit med i privatekonomibranschen 20 år eller mer känner till. Saken har ältats på Flashback många gånger tidigare, testa sökfunktionen vetja!, och Bolmeson har ägnat mycket möda åt att tvätta internet.
Man ska inte behöva googla för att få bekräftat det du påstår.

Vill du framstå som minsta trovärdig så ger du källa i ditt inlägg. Punkt.
Citera
2024-06-30, 18:50
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Jag vet att en hedgefond har friare regler, men inte så fria som jag har.
Nej det gör de inte eftersom de inte har samma strategi.
Det finns ingen fond av nån sort som kan jämföras med min strategi.

Vad är din strategi? Hur mycket slår du index och under hur många år?
Citera
2024-06-30, 18:57
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Wolf of wallstreets Jordan Belfort förklarar under 1,5 minut varför hedge fonder fungerar - trots att de underpresterar - och ändå gör ägarna riiika. Tycker han har en poäng.

https://www.youtube.com/watch?v=km-BcEntRnM

Klockren referens, en dömd brottsling som lurat av massa människor sina besparingar. Snyggt där
Citera
2024-06-30, 19:04
Medlem
Citat:
Wolf of wallstreets Jordan Belfort förklarar under 1,5 minut varför hedge fonder fungerar - trots att de underpresterar - och ändå gör ägarna riiika. Tycker han har en poäng.

https://www.youtube.com/watch?v=km-BcEntRnM
Du får gärna berätta om det viktiga han säger i filmsnutten.
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Klockren referens, en dömd brottsling som lurat av massa människor sina besparingar. Snyggt där
Vitsen med hedefonder är väl att de ska vara ytterst säkra och egentligen ha mindre avkastning än vanliga fonder men bättre än sparkonton.

Så när de går riktigt bra så har de väl misslyckats med sitt mål.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-06-30 kl. 19:06.
Citera
2024-06-30, 19:08
Medlem
https://www.affarsvarlden.se/artikel/guld-och-grona-skogar-6954518

Citat:
Lyxfällans Charlie Söderberg och bloggaren Jan Bolmeson ska hjälpa människor med privatekonomi. Men de marknadsför investeringar i ett bolag utan insyn, grundat av en ekobrottsdömd norrman med rötter i pyramidspelsvärlden.

Att följa en sådan här person betyder att man helt saknar ekonomisk kompetens.
Citera
2024-06-30, 19:12
Medlem
Citat:
https://www.affarsvarlden.se/artikel/guld-och-grona-skogar-6954518

Att följa en sådan här person betyder att man helt saknar ekonomisk kompetens.
Haha, tack som fan.

Har ibland tittat in på RT, men inte mer än så. Skitkul. Att Söderberg var en bluffare visste jag sedan tidigare. Och nu denne Bolmeson. Haha. Pyramidspel, vilka jävla miffon. Jag verkligen avskyr folk som tar sig rätt att utnyttjar andra.

Har för övrigt lite svårt med att skriva RT, som för folk i min ålder mer är är magasinet Rolig Teknik.
Citat:
Rolig Teknik kom under 80-talet ut med sammanlagt 40 nummer, och var på sin tid en av Sveriges främsta undergroundtidningar. Tidningen tipsade om hur man satt krokben för storebror, och åtalades flitigt på grund av både sina artiklar och läsarnas annonser (försäljning av vapen, körkort etcetera).
https://www.flashback.se/artiklar/2403/rolig-teknik-ar-tillbaka-nu-aven-pa-internet
Senast redigerad av Pillerarm 2024-06-30 kl. 19:17.
Citera
2024-06-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Du får gärna berätta om det viktiga han säger i filmsnutten.
Vitsen med hedefonder är väl att de ska vara ytterst säkra och egentligen ha mindre avkastning än vanliga fonder men bättre än sparkonton.

Så när de går riktigt bra så har de väl misslyckats med sitt mål.

Med all respekt, hade jag gett länk till 30+ min intervju hade jag gärna angett min subjektiva åsikt varför han har en poäng att hedgefonder som underpresterar ändå går sina ägare rika.

Men klippet är typ 90 sekunder.
Citera
2024-06-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Vad är din strategi? Hur mycket slår du index och under hur många år?
Men min strategi kan jag väl inte behöva beskriva en gång till?
Slår index oavsett om det är upp eller ner varje år och har gjort ungefär 5 år nu sen jag knäckte koden. Skulle index gå upp mer än 30% kanske jag skulle missa på grund av att det är så mycket kapital nu och jag börjar fega ur att ha så stora summor i omlopp.
Citera
2024-06-30, 23:26
Medlem
Citat:
Med all respekt, hade jag gett länk till 30+ min intervju hade jag gärna angett min subjektiva åsikt varför han har en poäng att hedgefonder som underpresterar ändå går sina ägare rika.

Men klippet är typ 90 sekunder.
När man om tio år vill veta vad som diskuteras i tråden, så är klippet borta. Av den anledningen är det fiffigt att kort berätta vad det man länkar till är. Plus att alla kanske inte kan klicka sig vidare.
Citera
2024-07-01, 11:28
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Jan Bolmeson/Rikatillsammans/Madwax har en lång historik av tveksamma placeringar vilket alla vi som varit med i privatekonomibranschen 20 år eller mer känner till. Saken har ältats på Flashback många gånger tidigare, testa sökfunktionen vetja!, och Bolmeson har ägnat mycket möda åt att tvätta internet.

Affärsvärlden skrev förresten ett långt reportage om det största bedrägeriet, Better Globe. Känner du till Affärsvärlden? Alla känner till Better Globe om man är något så när insatt. Att du inte känner till kopplingen Bolmeson Better Globe visar att du är totalt ämnesokunnig och inte värd att diskutera med.

Det jag skrev var "Du får nog visa källor på att Bolmesson uttryckligen givit andra en rekommendation till de specifika investeringar du tar upp."

Det gjorde du inte, det är upp till dig att styrka de påståenden du kommer med.

Jag säger inte att du har fel (har inte undersökt detta själv), jag säger bara att jag inte någonstans sett någon styrka påståendet som kortfattat är:
1. Jan Bolmesson rekommenderar andra att göra de investeringar han har gjort och skrivit om

Att han har gjort dåliga investeringar i högrisk-prylar för egen del är redan känt och är väl inget han inte skrivit om?

Att fulcitera folk genom att hugga deras inlägg är också att betrakta som fult då det förtar kontexten som något skrivs i, sluta med det.
Citera
2024-07-01, 21:15
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Men min strategi kan jag väl inte behöva beskriva en gång till?
Slår index oavsett om det är upp eller ner varje år och har gjort ungefär 5 år nu sen jag knäckte koden. Skulle index gå upp mer än 30% kanske jag skulle missa på grund av att det är så mycket kapital nu och jag börjar fega ur att ha så stora summor i omlopp.

Ok har missat det, du får gärna länka till inlägget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in