Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Jan Bolmeson/Rikatillsammans/Madwax har en lång historik av tveksamma placeringar vilket alla vi som varit med i privatekonomibranschen 20 år eller mer känner till. Saken har ältats på Flashback många gånger tidigare, testa sökfunktionen vetja!, och Bolmeson har ägnat mycket möda åt att tvätta internet.
Affärsvärlden skrev förresten ett långt reportage om det största bedrägeriet, Better Globe. Känner du till Affärsvärlden? Alla känner till Better Globe om man är något så när insatt. Att du inte känner till kopplingen Bolmeson Better Globe visar att du är totalt ämnesokunnig och inte värd att diskutera med.
Det jag skrev var "Du får nog visa källor på att Bolmesson uttryckligen givit andra en rekommendation till de specifika investeringar du tar upp."
Det gjorde du inte, det är upp till dig att styrka de påståenden du kommer med.
Jag säger inte att du har fel (har inte undersökt detta själv), jag säger bara att jag inte någonstans sett någon styrka påståendet som kortfattat är:
1. Jan Bolmesson
rekommenderar andra att göra de investeringar han har gjort och skrivit om
Att han har gjort dåliga investeringar i högrisk-prylar för egen del är redan känt och är väl inget han inte skrivit om?
Att fulcitera folk genom att hugga deras inlägg är också att betrakta som fult då det förtar kontexten som något skrivs i, sluta med det.