2018-10-15, 04:01
Medlem
canoes avatar
Undrar om det är ett förekommande fenomen att en manlig psykolog runt 30-35 attraheras av sin kvinnliga patient, trots att psykologen i fråga är gift?

Är det mer vanligt att psykologen attraheras av patienten, eller tvärtom, d.v.s. att patienten attraheras av psykologen?
Citera
2018-10-15, 04:26
Medlem
JappFenixxs avatar
Man vet ju inte om patienten\psykologen attraheras av dig alla är ju olika vissa gillar tjejer visa träd o.s.v. Tror de lika vanligt som du vinner 1 miljon på en Triss lott. Patienten är hos en psykolog för få hjälp av psykologen som är utbildad hur kom du tänka på starta denna tråd skulle va roligt att höra släng iväg ett pm om du känner för de.
Senast redigerad av JappFenixx 2018-10-15 kl. 05:19.
Citera
2018-10-15, 04:33
Medlem
Tror tyvärr chansen är liten, canoe. Du får leta vidare.
Citera
2018-10-15, 04:51
Bannlyst
Konspirationsteorier jag hört säger att det händer i 9 fall av 10.
Citera
2018-10-15, 05:15
Medlem
Europes avatar
Det vore inte värst överraskande. Jag kan bara tänka på alla gånger jag själv har suttit uttråkad och lyssnat på kvinnor som går på om sina liv och varendaste lilla känsla och tanke de har kunnat uppfatta hos sig själva, samtidigt som mina tankar vandrar och jag tänker på hur det vore att sätta på henne och om det kunde tänkas få tyst på henne. Faktum är att jag ibland har haft sex med kvinnor lite för att få dem att byta spår ett tag.

Det är dock sannolikt ruggigt vanligare att patienter attraheras av sina psykologer, av flera olika anledningar. Psykologen kan bli en viktig person för dem i deras liv, medan patienten är bara en av psykologens alla patienter.
Senast redigerad av Europe 2018-10-15 kl. 05:17.
Citera
2018-10-15, 05:38
Medlem
canoes avatar
Vill förtydliga att jag inte är intresserad av min psykolog och håller det professionellt (men känner av en viss attraktion)!
Citera
2018-10-15, 05:50
Medlem
ReiseReises avatar
De flesta psykologer tycker mest bara att deras patienter är en jävla gnällspik.
Halva deras yrke går mer eller mindre ut på att ge dig och dina besvär bekräftelse. Säga att de låter jobbigt och att de förstår dig, vad det "kan bero på", att du är stark och bla bla. Dom ger dig sedan en psykologisk hemmedicinering som en riktig och faktiskt stark människa hade kunnat komma underfund med från första början på egen hand.
Sist men inte minst så får du den där efterlängtade diagnosen från den enorma boken om ord som beskriver mer eller mindre allt vi gör, känner och tänker, så att du sedan kan posta det på din facebook och få massa hjärtan.

Sedan finns det dom där 10% som behöver hjälp för att de lider av allvarliga psykiska besvär, men de är inte heller så attraktiva.

Så nej, chansen är väldigt liten.
Citera
2018-10-15, 07:48
Medlem
Jag tror att det är större chans att en manlig psykolog attraheras av sin patient än att en kvinnliga psykologer blir attraherade vin sina manliga patienter. Bara en gissning.

Att en patient blir attraherad av sin psykolog kanske till och med mer vanlig än att det är tvärtom.

Det är mycket vanligt att man attraheras av sin pedagog eller någon form av ledare och liknade.

Om du får en känsla av att han attraheras av dig, så kanske det är så
Citera
2018-10-15, 09:17
Medlem
Psykologer är som alla andra människor så det är klart att dom kan. Däremot så utgår jag ifrån att dom kan få problem om dom agerar på känslan?
Citera
2018-10-15, 09:18
Bannlyst
Mycket vanligt.
Citera
2018-10-15, 09:31
Medlem
Självklart attraheras en man alltid av en attraktiv kvinna, att situationen är intim eller professionell ändrar inte på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in