2018-10-13, 14:13
Medlem
Thraxxs avatar
Blir så frustrerad över att jag varken kan ta emot eller skicka MMS! Står bara "meddelandet gick inte att skicka" Jag har försökt med det mesta och gått igenom på Comviqs hemsida vilka inställningar man ska ha utan framgång. Har Comviq och en Lenovo mobil android. Någon som är lite mer kunnig hur man ska bära sig åt för att fixa detta?
Citera
2018-10-13, 14:27
Medlem
Pe.Wahlgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Blir så frustrerad över att jag varken kan ta emot eller skicka MMS! Står bara "meddelandet gick inte att skicka" Jag har försökt med det mesta och gått igenom på Comviqs hemsida vilka inställningar man ska ha utan framgång. Har Comviq och en Lenovo mobil android. Någon som är lite mer kunnig hur man ska bära sig åt för att fixa detta?

Har du mobildata påslaget?
Citera
2018-10-13, 14:30
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pe.Wahlgren
Har du mobildata påslaget?

Ja den är påslagen.
Citera
2018-10-13, 14:36
Medlem
Skogsvattes avatar
Vilken SMS-app använder du? Har appen MMS-behörigheter? Du säger att du har en Lenovo-mobil, är du säker på att mobilen har de frekvensband som krävs för 4G-uppkopplingen på din ort? Har du provat att sätta MMS-inställningar automatiskt via appen? Var dyker felmeddelandet upp? Direkt i appen eller någon annanstans?
Citera
2018-10-13, 14:40
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vilken SMS-app använder du? Har appen MMS-behörigheter? Du säger att du har en Lenovo-mobil, är du säker på att mobilen har de frekvensband som krävs för 4G-uppkopplingen på din ort? Har du provat att sätta MMS-inställningar automatiskt via appen? Var dyker felmeddelandet upp? Direkt i appen eller någon annanstans?

Det är den vanliga standard android Sms/mms jag använder som finns med från början. Och det står enbart "Det gick inte att skicka. Försöker igen..." Men det händer aldrig någonting mera sen. Och jag ska inte ha några problem med 4G uppkopplingen här jag bor.
Citera
2018-10-13, 15:05
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Det är den vanliga standard android Sms/mms jag använder som finns med från början. Och det står enbart "Det gick inte att skicka. Försöker igen..." Men det händer aldrig någonting mera sen. Och jag ska inte ha några problem med 4G uppkopplingen här jag bor.

Fungerar 4G i övrigt på mobilen? Kommer du åt Play Store via 4G? Jag hade rent initialt provat att ladda ned en tredje parts-app för SMS, t.ex. Textra, för att se om MMS fungerar via den appen eller om den ger några andra eller mer specifika felmeddelanden. Gå till inställningarna och välj automatiska inställningar för MMS. Ett problem jag upptäckt på vissa kinesiska mobiler är att de t.ex. saknar landsortsbanden för 4G som vissa europeiska operatörer använder. Är du rootad kan du prova att köra en CatLog och se om du hittar några relevanta poster där.
Citera
2018-10-13, 17:59
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
4G är inget krav för MMS, det går lika bra med 2G eller 3G.

Har du provat detta?
Citat:
Du kan även skicka ett blankt SMS till nummer 123 för att hämta inställningar.

https://www.comviq.se/kundservice/artikel/39

Du har väl data kvar i din surfpott?
Citera
2018-12-07, 16:01
Medlem
Förvisso gammal tråd men men, Löste det sig?
Troligen har Comviq en MMS Central ditt nummer behöver vara tillagt i, Mest relevant om det aldrig fungerat eller om abonnemanget är relativt nyskapat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in