Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 13:45
  #1
Medlem
Det tar mig emot starta tråden, men det måste diskuteras.
Farzana utsattes för rasistiskt påhopp – filmade angreppet

Det var förra helgen som Farzana Khatibi hade varit på stan med en kompis i Skellefteå. När de väntade på bussen började en man kommentera hennes ursprung och håna hennes svenska, detta var Norran först med att berätta om.

– Han sa att jag borde ta mitt pick och pack och dra dit jag kom ifrån, säger Farzana till SVT Nyheter.

En kvinna stod bredvid och iakttog det som hände. Hon klev sedan in och Farzana trodde att hon skulle försvara henne. I stället börjar hon också attackera Farzana genom att påstå att hon inte passar in i Sverige på grund av hennes utseende.

– Hon säger att jag är en last för samhället och att jag kostar för mycket, berättar Farzana.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-angreppet-har
I Sverige innebär alltså en "rasistattack" att en enstaka person i Skellefteå säger något till en. Man undrar vad de tyckt om det i andra länder, där folk angrips fysiskt?

Farzana skrev detta uppmärksammade (långa) inlägget på Facebook som har delats 2000 gånger och har 3000 gillamarkeringar:

Mitt namn är Farzana och jag är 20 år gammal.

Både pappa och mamma har fasta jobb och arbetar inom skola och vården.

Jag själv har pluggat på samhällsprogrammet, har jobbat sen dagen jag tog studenten och ska börja på juristprogrammet nästa termin.
VI ÄR EN HELT VANLIG FAMILJ!!!! EN HELT VANLIG SKATTEBETALARE FAMILJ!!!

Jag vill genuint fråga er som tycker att ”sånna som mig borde dra hem”.
Vad krävs av mig, av mina vänner som haft olika bakgrund men har Sverige som hem nu? vad behöver vi göra för att accepteras och kunna bo ifred i detta land? För att kunna vara en DEL AV samhället och inget BÖRDA FÖR samhället?

Alla politiska partier som tänker ge ett parti med rasistiska-nazistiska rötter och värderingar inflytande i svensk politik. Fattar ni att detta inte är något skämt? Förstår ni att detta kommer att bli våran vardag som konsekvens av era handlingar- nämligen normalisering av rasismen?

Jag är orolig! Jag är orolig för mina framtida barn, mina kompisar som bär slöja, jag är orolig för min killkompis och hans pojkvän, JAG ÄR JÄVLIGT OROLIG ÖVER VART VI ÄR PÅ VÄG TILL.
https://www.facebook.com/farzana.kha...58519234460625
Massor av stöd, som väntat. "Vi måste stå upp mot rasismen", bla bla.

Varför inte intervjua någon av de s.k. rasisterna?
Vad var det som hände egentligen?
Är detta klipp med två äldre svenskar som klagar på hennes svenska ett bevis på att Sverige är "rasistiskt"?

Jag kan trösta Farzana med att när Skellefteå blir som Malmö så kommer alla prata blattesvenska och ingen bryr sig (eller ja - ingen vågar säga något). Man behöver inte bry sig om vad "svenskarna" tycker när svenskarna är i minoritet och de som är medelålders+ inte vågar sig ut. Det är väl målet för SVT och våra politiker.
Citera
2018-10-13, 13:51
  #2
Medlem
Lachlans avatar
Jättebra att svenskar börja säga ifrån. Hon bör åka hem, hon passar inte in här, hennes svenska suger nog hårt.

Bra sagt av svenskarna!
Citera
2018-10-13, 13:59
  #3
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
JAG ÄR JÄVLIGT OROLIG ÖVER VART VI ÄR PÅ VÄG TILL.
vi svenskar är också jävligt oroliga, det här är rent jävla larv om man jämför med vad ”svennar” råkar ut för varje dag
Citera
2018-10-13, 14:00
  #4
Medlem
Lipstick.Larrys avatar
bra. mer sånthär behövs
Citera
2018-10-13, 14:04
  #5
Medlem
CrilleKexs avatar
Finns redan tråd:
(FB) Norrlänning morrar till på buss
Citera
2018-10-13, 14:43
  #6
Medlem
Det luktar fejk. Tror hela grejen är ett försök till att svart måla svensken
Citera
2018-10-13, 15:12
  #7
Medlem
ratanax2s avatar
det är för fan invandrarna som är RASISTER
Citera
2018-10-13, 15:55
  #8
Medlem
Tyvärr så röstade 90% av skellefteåborna för att få fler Farzanor.
Citera
2018-10-13, 16:04
  #9
Medlem
holmiums avatar
Varför skulle det vara en "rasistattack" när människor är raka och säger vad dom tycker ?

Sverige och dess MSM-medier är helsjuka.
Citera
2018-10-13, 16:06
  #10
Avstängd
Mad monks avatar
Hade en svensk sagt nåt sånt hade han kallats lättkränkt.
Citera
2018-10-13, 18:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Varför skulle det vara en "rasistattack" när människor är raka och säger vad dom tycker ?

Sverige och dess MSM-medier är helsjuka.


Ja precis, var det en rasistattack när folk sa vad dom tycker??

Hade hon varit etnisk svensk och blivit utsatt av rasism från invandrarna så hade hon slutat som gruppvåldtagen och slagen blodig, det är ju på det sättet invandrarna berikar hela jävla landet med hela tiden.

Orolig för framtiden??
Ja det är nog varenda jävla svensk som ser vilket sinnessjukt våldssamhälle vi fått med den förbannade invandringen.

Det kommer sluta med inbördeskrig, vi kommer snart ha exakt samma situation som före detta Jugoslavien hade på 90 talet.
Citera
2018-10-14, 06:38
  #12
Avstängd
53280s avatar
RASISTCHOCKEN :Farzana Khatibi anser hon är Svensk, någon säger sanningen till henne.

Det var förra helgen som Farzana Khatibi hade varit på stan med en kompis i Skellefteå. När de väntade på bussen började en man kommentera hennes ursprung och håna hennes svenska

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-angreppet-har

Är Farzana Svensk?
Hur många av Farzana släktingar låg i beredskap under kriget?
Hur många av Farzana släktingar stupade vid Poltava?
__________________
Senast redigerad av 53280 2018-10-14 kl. 06:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback