Har en vän som jag lärde känna för några månader sen, men hon beter sig en aning märkligt. Hon vill i princip alltid ses hos sig själv eller nära hennes hem, att hon skulle åka dit där jag bor verkar helt uteslutet, fast vi bor i samma stad. Har försökt ta upp problem med henne men hon får taggarna utåt med en gång. Till och med blockat mig för att jag undrade varför hon beter sig som hon gör, för att senare ångra sig. Samma när jag skriver till henne på Facebook, kan ta dagar innan hon läser vad jag svarar henne, och när hon väl svarar så är det ett nytt ämne, och så fortsätter det hela tiden. Det är lite som att hon vill visa upp sig för mig genom att skriva en massa saker hon gör och tycker, men skiter helt och hållet i vad jag svarar.
Sen helt plötsligt så svänger hon och visar bra sidor, säger att hon älskar mig som vän och vill hitta på roliga saker. Hon skriver om projekt hon startar (men som hon aldrig tycks avsluta) och så helt plötsligt svänger det igen, verkar inåtvänd och snackar om att alla är dryga och att hon bara vill bort. Jag hänger inte riktigt med i alla svängningar. Någon som känner igen sig i någon person ni umgås med? Hur hade ni gjort och hur ska jag ta upp saker med henne utan att hon får taggarna utåt med en gång? Hon är i 30-årsåldern.