Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-26, 20:00
  #121
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Apples aktiekurs har sjunkit med nästan 20% sedan Augusti.
https://finance.yahoo.com/news/apple...163157616.html

Någonting säger mig att alla dessa misslyckade produkter har skadat deras rykte.

Get your shit together Tyrone!
2018-11-26, 20:16
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Alla företag råkar ut för felgjorda produkter som visar sig i att hela serier får samma problem tills man åtgärdat felet och kan återuppta tillverkningen som går i rasande fart med robotor.
Detta har alla hört talas om utom "Tönten Tinnitus"

Ett tydligt tecken på detta är att mina två iMacs som köptes första kvartalet 2018 hade samma fel. Att Apple kom på detta och inte slängde hela serien på soptippen för att slippa dåligt rykte att dom prackar på felgjorda produkter som är ett bevis på att Apple skiter i kunden. Att dom också har mage att neka inbytesbelopp talar sitt tydliga språk vad skitstövlarna på Apple sysslar med.

Tönten Tinnitus kan ju efterlysa köpare av iMacs första kvartalet 2018 och be dom visa inbytesbeloppen på deras iMac. Jag är tusen procent säker på att de möts av illröda meddelanden om att dom inte är värda en enda krona för att dom är gjorda i samma serie.

Dom värderar inte din Dator på grund av att den är värd mera än vad dom betalar i inbyte!

För ny dator.Om du väntar några år så kanske det fungerar..
2018-11-26, 21:10
  #123
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Nej, jag tänker inte alls ge mig.
När jag såg annonsen om nya MacMini med länken där man kunde få sin gamla Macdator värderad som inbytesobjekt fanns inget formulär där man kunde berätta vilka fel och orsakerna till bytet till annan dator, utan man bad bara om serienumret. När så svaret kom fanns bara ett illrött meddelande om att Apple inte ger någonting vid byte till annan dator med detta serienummer.
Apple hade ingen aning om hur min dator mådde, ett bevis på att alla datorer sålda första kvartalet 2018 var rena skräpet som man inte betalar någonting för.
Detta viktiga tips borde blivande köpare få reda på så dom kan hoppa av innan dom köpt grisen i säcken.

Det håller jag med dig om att försöka sälja datorn på Blocket är nog bättre men farligare.
Du kan inte bidra med en skärmdump på detta? Eller är det bara snack som gäller? Hade varit intressant att se vad som exakt står när du skriver in ditt serienummer istället för att du skriver det. Redigera bort ditt serienummer bara.
2018-11-26, 22:22
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Apples aktiekurs har sjunkit med nästan 20% sedan Augusti.
https://finance.yahoo.com/news/apple...163157616.html

Någonting säger mig att alla dessa misslyckade produkter har skadat deras rykte.

Get your shit together Tyrone!

Kursen har sjunkit ja, men sista bokslutet visade ännu ett rekordår.

Aktiekurser är i första hand påverkade av spekulationer och förväntningar, medan bokslut redovisar hur set faktiskt gick.

Därmed inte sagt att det du länkar till bara ska sopas under mattan, men man bör heller inte svälja sensationsjournalistik rakt av utan vänta och se hur det utvecklar sig i verkliga siffror.

Notera också att annat fallit med, och rejält, Amazon och Google, även Nasdaq.
2018-11-27, 02:05
  #125
Moderator
Arne.Ankas avatar
Räcker med en tråd...fortsätt i.
(FB) Allt fler överger sina appleprodukter


/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback