Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-11, 12:40
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
En intelligent person kan enkelt själv söka upp lättillgänglig fakta eller behöver jag hänvisa faktan åt dig?

Nu är jag inte intresserad av informationen i sig, utan av dina påståenden om vad intelligens är, och enligt mig så är det ett tecken på bristande intelligens att häva ur sig en massa påståenden och kalla dem "fakta" utan att komma med bevis.
Citera
2018-10-11, 13:09
  #38
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
Jag vet inte riktigt vad du menade med ditt inlägg men det stämmer att vi inte har fri vilja att bestämma om vi ska gå till höger eller vänster, tro på gud eller tomten men något i Universum borde väcka dessa troende dårar som fortfarande tror på exv. Adam & Eva.

..så man kan välja att tro på gud eller inte..?
Citera
2018-10-11, 13:18
  #39
Medlem
JuhuSumialas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
..så man kan välja att tro på gud eller inte..?
Nej man inte medvetet välja om man ska tro på gud eller inte, även om det sannolikt för det allra flesta inkl. mig upplevs så. Din undermedvetna aktivitet i hjärnan väljer åt dig och vad som händer där ligger utom din insyn att inspektera eller ha kontroll över. Och även om du hade kunnat inspektera vad som pågår där så är det ändå så att:
Universum påverkar dig till 100 %, inte i någon mån tvärtom. Allt annat skulle direkt strida mot naturlagarna, logiken, beprövad erfarenhet och vetenskap.
Citera
2018-10-11, 13:36
  #40
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
Nej man inte medvetet välja om man ska tro på gud eller inte, även om det sannolikt för det allra flesta inkl. mig upplevs så. Din undermedvetna aktivitet i hjärnan väljer åt dig och vad som händer där ligger utom din insyn att inspektera eller ha kontroll över. Och även om du hade kunnat inspektera vad som pågår där så är det ändå så att:
Universum påverkar dig till 100 %, inte i någon mån tvärtom. Allt annat skulle direkt strida mot naturlagarna, logiken, beprövad erfarenhet och vetenskap.

då är alltså trådfrågan en motsägelse..?
Citera
2018-10-11, 13:44
  #41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
Jag vet inte riktigt vad du menade med ditt inlägg men det stämmer att vi inte har fri vilja att bestämma om vi ska gå till höger eller vänster, tro på gud eller tomten men något i Universum borde väcka dessa troende dårar som fortfarande tror på exv. Adam & Eva.
Tror du själv att människan varit på månen?
Citera
2018-10-11, 17:30
  #42
Medlem
JuhuSumialas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba33
Tror du själv att människan varit på månen?
Vissa tvivel finns väl om det verkligen var det året USA påstod men självklart har människan varit där. i alla fall sedan dess. Vad tror du...
Citera
2018-10-11, 18:39
  #43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
Vissa tvivel finns väl om det verkligen var det året USA påstod men självklart har människan varit där. i alla fall sedan dess. Vad tror du...
Jag vet att vi aldrig varit där.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback