2018-10-09, 13:29
Medlem
TheKhurgans avatar
Jag har ett bra jobb, men skulle vilja vara min egen chef och jobba hemma.

Förutsättningarna ser ut såhär:

- Jag har mycket plats. Väldigt mycket plats, då vi bor på landet. Ekonomibyggnader, mark etc.
- Jag är driftig och inte rädd för att hugga i. Kan lätt jobba långa dagar och har mycket ork.
- Jag har verkstad och ganska mycket verktyg.
- Jag är händig.
- Jag är inte dum i huvudet.

Jag vill ha tips på vad man skulle kunna göra för att försörja sig.
Har hört om folk som sitter hemma och målar fiskedrag (finns tydligen en viss efterfrågan på handgjorda sådana), täljer dalahästar, tillverkar instrument och andra nischade saker.

Nu kan jag varken tillverka instrument eller tälja dalahästar och jag vill inte måla fiskedrag.
Vad mer kan man göra? Det ska ju uppbringa lika mycket pengar som en normal inkomst ungefär.
Tips?
Citera
2018-10-09, 13:49
Medlem
starta webshop
Citera
2018-10-09, 13:51
Medlem
För att bli en betesbyggare krävs det ju kunskap inom fiske..

Sälj saker på amazon, har en bekant som gör det och tjänat bra med pengar, man måste göra företag om man ska sälja mycket dock, du köper i princip in saker och säljer dyrt eller nått sånt, vet inte riktigt hur det funkar men det funkar vet jag iaf.
Citera
2018-10-09, 14:32
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
starta webshop

Har funderat på det. Men då ska det ju vara något inte så många har gjort helst.
Annars blir det ju en lång uppförsbacke med annonser och reklam osv.
Men det är väl något sådant man får ställa in sig på.
Citera
2018-10-09, 14:34
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
För att bli en betesbyggare krävs det ju kunskap inom fiske..

Sälj saker på amazon, har en bekant som gör det och tjänat bra med pengar, man måste göra företag om man ska sälja mycket dock, du köper i princip in saker och säljer dyrt eller nått sånt, vet inte riktigt hur det funkar men det funkar vet jag iaf.

Betesbyggare säger du. Ja då vet man vad det heter också.

Mja, i och med platsen så skulle man kunna köpa in stora partier av något ur ett konkursbo tex. Sedan sälja vidare.
Citera
2018-10-09, 14:38
Medlem
TheKhurgans avatar
Insåg precis hur failad den här tråden är.
De som faktiskt har en bra affärside kommer ju inte dela med sig av den till mig såklart

Fast ni som har en ide men också har självinsikt nog att inse att ni aldrig kommer genomföra den kan ju fortsätta svara.
Citera
2018-10-10, 00:46
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Insåg precis hur failad den här tråden är.
De som faktiskt har en bra affärside kommer ju inte dela med sig av den till mig såklart

Fast ni som har en ide men också har självinsikt nog att inse att ni aldrig kommer genomföra den kan ju fortsätta svara.
Jodå.
Jag själv planerar att köpa ett liknande ställe som dig o då öppna ett hunddagis.
Just nu bor jag i en lägenhet o eftersom inte heller jag är dum i huvudet så lär jag mig att daytrada på Börsen. Det behövs inte mer än en garderob för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in