2018-10-08, 11:18
Medlem
För tre veckor sedan ställde jag två frågor om reglerna till en moderator, denne har fortfarande inte svarat. Dessa var:

Citat:
Så, nu undrar jag om den regeln om hot bara är för syns skull? Eller är ni okej med att en vuxen person hotar med att våldta och stympa barn?

Varför ska medlemmarna följa reglerna när en hel del av dom inte tillämpas ändå? Inser att ni nog kommer varna mig för det här inlägget, även om det står klart och tydligt att man ska vänta minst ett dygn, sedan ställa frågorna i denna del, men det lär ju vara sådana där flytande regler.
2018-10-08, 11:26
Medlem
Vad är det du vill diskutera i den här tråden? Är det problemet med att en moderator inte svarar på tre veckor eller hur regel 1.08 ska tolkas? Om det är det senare bör du ändra rubriken.

Kan ju också tilläggas att du enbart måste PM:a berörd moderator när det gäller en specifik moderatorsåtgärd, och inte när det gäller generella regelfrågor.
Senast redigerad av Sugminstorasalta 2018-10-08 kl. 12:26.
2018-10-08, 11:46
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
För tre veckor sedan ställde jag två frågor om reglerna till en moderator, denne har fortfarande inte svarat. Dessa var:

Varför ska medlemmarna följa reglerna när en hel del av dom inte tillämpas ändå? Inser att ni nog kommer varna mig för det här inlägget, även om det står klart och tydligt att man ska vänta minst ett dygn, sedan ställa frågorna i denna del, men det lär ju vara sådana där flytande regler.
Reglerna på Flashback tolkas mycket generöst.
Nu vet jag inte vilket inlägg eller tråd du syftar på, men det är OK att starta en tråd om att man gillar att stympa och våldta barn. Moral är inte synonymt med Flashback.

Samtidigt varför kan du bara inte skicka pm till någon annan mod, har du verkligen suttit och väntat på svar i tre veckor?
2018-10-08, 11:52
Moderator
^Eazs avatar
Då vi inte vet hur inlägget ifråga ser ut så är det svårt att säga om det är ett regelbrott.

Att någon skriver "jag ska våldta och stympa barn" skulle inte falla under regel 1.08 (vilket jag antar är regeln TS menar då det är hot som åsyftas) då det inget hot är uttalat mot någon annan användare (eller ens person).

Däremot om någon skriver att "jag ska leta upp dig så jag kan våldta och stympa dina barn" däremot skulle falla under 1.08 och antagligen även under 1.06.

Så, om TS inte presenterar exakt vilket typ av hot han/hon pratar om så är det svårt att se om det handlar om ett regelbrott.
2018-10-08, 13:01
Medlem
Det var riktat mot mig och mina barn, och nej, jag har inte suttit i tre veckor och väntat, jag har ett liv och har varit AFK. Ni skulle prova på det.
2018-10-08, 13:12
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Inser att ni nog kommer varna mig för det här inlägget, även om det står klart och tydligt att man ska vänta minst ett dygn, sedan ställa frågorna i denna del, men det lär ju vara sådana där flytande regler.

Citat:
Det var riktat mot mig och mina barn, och nej, jag har inte suttit i tre veckor och väntat, jag har ett liv och har varit AFK. Ni skulle prova på det.
Om du i ditt PM var lika spydig som du sitter och är här så har jag full förståelse för att du inte får något svar.

Prova att vara saklig och trevlig istället, det brukar fungera bättre om man förväntar sig hjälp av någon. Du borde prova på det.
2018-10-08, 14:03
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Länka gärna det inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Om du i ditt PM var lika spydig som du sitter och är här så har jag full förståelse för att du inte får något svar.

Prova att vara saklig och trevlig istället, det brukar fungera bättre om man förväntar sig hjälp av någon. Du borde prova på det.
Exakt. Har själv haft omfattande kontakt med moderatorer och precis alla svarar. Oftast inom några timmar.
Att det sedan finns några mycket få ärthjärnor inom ”kåren” går inte heller att undvika.
Har TS varit dryg så är det inte konstigt att denne inte får svar. Det är troligtvis vad detta handlar om.

Edit: Har varit rejält otrevlig mot moderatorer några gånger men fått svar ändå. Frågan är vad fan TS skrivit till mod ifråga, du får gärna posta ditt pm här TS.
Senast redigerad av Tryckkokaren 2018-10-08 kl. 14:09.
2018-10-08, 14:13
Moderator
blomvattnares avatar
Ett PM kan trilla mellan stolarna. Man öppnar det, skummar igenom det, tänker att "det besvarar jag senare". Och så glöms det bort.

Om det är så i detta fall vet jag förstås inte, men ett påminnande PM kanske inte skulle skada?
2018-10-08, 14:15
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ett PM kan trilla mellan stolarna. Man öppnar det, skummar igenom det, tänker att "det besvarar jag senare". Och så glöms det bort.

Om det är så i detta fall vet jag förstås inte, men ett påminnande PM kanske inte skulle skada?
Du är naiv som en liten flicka i mellanstadiet.
Naturligtvis har TS varit stöddig och otrevlig, inget snack om saken.

Att denne tre veckor efteråt startar en tråd om detta känns minst sagt märkligt.
2018-10-08, 14:31
Medlem
Du kan ju kolla i moderatorns profil när hen senast var inloggad, eller klicka på "Hitta inlägg av mod" för att se när hen senast skrev på forumet. Var det länge sen kan du vidarebefordra det till annan moderator eller admin. Var det inte så länge sen kan du skriva till samma moderator igen. Kolla då vad du sist skrev. Var det konstiga ord (om hen t ex därför inte har svarat) får du fundera på ett lämpligare ordval.
2018-10-08, 14:51
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Ok, var det ett inlägg på forumet eller ett PM?

Oavsett om det var pm eller inlägg som innehöll hot riktat mot dig så bör du rapportera inlägget eller PM:et istället för att endast PM:a
2018-10-08, 20:10
Medlem
Emerains avatar
Ts får höra av sig via pm till mig och berätta om vad denne vill diskutera. Tolkningen och praxis av regel 1.08 eller bristande svar från moderatorer. Detta för att det avgör vad som ska hända med denna tråd. Just nu äe frågeställningen för luddig.

Tills dess pausar jag diskussionen med en låsning. När ts förklarat vad ts menar så låses tråden eventuellt upp eller hänvisas till relevanta trådar.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in