2019-01-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Fick du tag i ljudfilerna?

Vet inte riktigt, har beställt dom iaf.
Citera
2019-01-18, 20:06
Medlem
En svensk kvinna och två utländska män dömda för denna tortyrmisshandel.

Det känns som om ganska många svenska kvinnor hamnar i dåligt sällskap nu för tiden.
Citera
2019-01-18, 20:41
Medlem
Argrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observatorius
Inte milda straff enligt lagboken i alla fall. Det är mellan 5 och 10 år för synnerligen grov misshandel. Nära maxstraff alltså. 10 år torde reserveras för ännu grövre misshandel; avhuggna kroppsdelar och dylikt. De andra brotten ”konsumeras” av detta, enligt tingsrätten: ”Vid den samlade straffvärdebedömningen finns anledning att beakta att flera av brotten är begångna inom ramen för delvis samma händelseförlopp”. Detta kanske hovrätten har en annan syn på, men det tror jag inte.

Diskutera inte lagar är du snäll 4-18 år är straffvärdet för människorov.
Citera
2019-01-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argrash
Diskutera inte lagar är du snäll 4-18 år är straffvärdet för människorov.
Människorov står inte i fokus här. Det kommer det inte att göra i hovrätten heller.
Människorov kan ge livstids fängelse också och om det är mindre grovt kan det ge fängelse i högst sex år. Men allt det där är av akademiskt intresse.
I denna dom är det synnerligen grov misshandel som utgör grunden för påföljd.
Otvetydigt så.
Citera
2019-01-18, 21:29
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
En svensk kvinna och två utländska män dömda för denna tortyrmisshandel.

Det känns som om ganska många svenska kvinnor hamnar i dåligt sällskap nu för tiden.

Eller så är det hon som ÄR det dåliga sällskapet lika som dom? I mild bemärkelse
Citera
2019-01-18, 22:46
Medlem
DoungAs avatar
står i domen att det finns bilder i fup på tillhyggen samt dom skador offren ska ha fått på sig personligen och på föremål som till exepmel kläder.
nån som har fup elr?
Citera
2019-01-18, 23:14
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
står i domen att det finns bilder i fup på tillhyggen samt dom skador offren ska ha fått på sig personligen och på föremål som till exepmel kläder.
nån som har fup elr?

Hade du orkat läsa tråden så hade du inte behövt fråga.
Citera
2019-01-19, 01:07
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
nån som har fup elr?

Inlägg #42 (FB) Tre personer häktade misstänkta för bla människorov i Helsingborg
Inlägg #49 (FB) Tre personer häktade misstänkta för bla människorov i Helsingborg

eller spoilertag i inlägg #53 (FB) Tre personer häktade misstänkta för bla människorov i Helsingborg
Citera
2019-01-19, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Eller så är det hon som ÄR det dåliga sällskapet lika som dom? I mild bemärkelse

Ja. Eller iaf en mix från bägge partner, då blir det lätt såhär.

Det bästa för sofie som någon skrev är att när hon kommer ut, bytar namn, bytar stad och försöker börja om på ruta ett. Och Joska vad jag förstått bodde bara i hbg tillfälligt, så han gör väl bästa i att försöka börja om i Danmark.
Senast redigerad av Pojken1987 2019-01-19 kl. 06:30.
Citera
2019-01-19, 11:35
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Ja. Eller iaf en mix från bägge partner, då blir det lätt såhär.

Det bästa för sofie som någon skrev är att när hon kommer ut, bytar namn, bytar stad och försöker börja om på ruta ett. Och Joska vad jag förstått bodde bara i hbg tillfälligt, så han gör väl bästa i att försöka börja om i Danmark.

Lär de sig att vara nyktra i känslosamma tider och inte är så impulsiva, då kanske man kan se en förbättrad version av dessa individer. Kanske har lite med deras personlighet att göra, men sen så har de säkert båda bra sidor... Vilket inte är synliga just pga missbruk och andra mer dominanta egenskaper. Men, man kan ju hoppas att de tar åt sig av denna dom och försöker sig sitt bästa, trots att jag som person tvekar om det.
Citera
2019-01-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timzaan
S är väldigt manipulativ, och J (mannen inte jannicha) är väldigt svartsjuk. Och med lite piller och pulver på det så blev det denna utgången. Även påhittade skulder..!
Helt stört. Ja märkte d när jag läste att de är s som varit mest drivande i det hela. Men va e de för droger dem gått på. Trodde inte man blev aggressiv på tjack
Citera
2019-01-19, 13:17
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Helt stört. Ja märkte d när jag läste att de är s som varit mest drivande i det hela. Men va e de för droger dem gått på. Trodde inte man blev aggressiv på tjack

Aggressiviteten är väl en mix av allt. Just i detta fallet handlade det väl om olika tabletter som förbrukats iaf säkerligen med andra grejer, vad för något får jag lämna till andra att uttala, då jag inte har bättre koll. Men sedan verkar dessa individet ha aggressiva drag, kombinera det med svartsjuka då S och J tror båda varit otrogna mot varandra. S med R och Jo med Ja. S tror att Jo varit otrogen med Ja, när han skjutsade Ja och en annan kille hem. Sedan S gjort detsamma mot R vid något tillfälle, enligt vad jag kunna utläsa i fup, om jag minns rätt. Sedan med impulsivitet och oklara tankar så bara eskalerar allt?
Senast redigerad av ed1 2019-01-19 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in