2018-10-09, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Jag vet inte vad du tror att blatte är.
Men kan hjälpa dig.

Hannas föräldrar är SVENSKAR med SVENSKT ursprung = inte blatte.

Blatte = mörkhyad person med en etnisk bakgrund som uppfattas som icke-nordeuropeisk eller icke-europeisk, exempelvis en person med ursprung från Sydeuropa, Östeuropa, Sydamerika, Afrika, Mellanöstern eller Sydasien. (Wikipedia)

Nöjd?

Korrekt hon är däremot, vad vi på det glada nittiotalet skulle benämna som, en wiggah eller hobbyneger.
Något som självklart inte är direkt ovanligt i dagens samhälle där svenskar bott sida vid sida av allsköns gangsterglorifierande blingblingare.
Citera
2018-10-09, 17:18
Medlem
Håller med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Du skriver på Flashback, så här är det, nazister de flesta som medverkar här.

Jag hoppas på extremt kännbara straff, föräldrarna betalningsansvariga för resten av sitt liv, tillsammans med gärningstjejerna när de fyller 18.

Och maximalt socialt tryck också, de bör få ångra gärningen för resten av sina liv. Oavsett ursprung.
Citera
2018-10-09, 17:20
Medlem
Skulle nog vilja påstå¨att ordet blatte egentligen är en synonym för neger. Men folk har ju dålig språkkänsla nuförtiden så det används väl friskt om vem som helst som inte är råsvensk.
Citera
2018-10-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonofFlashback
Skulle nog vilja påstå¨att ordet blatte egentligen är en synonym för neger. Men folk har ju dålig språkkänsla nuförtiden så det används väl friskt om vem som helst som inte är råsvensk.

Blatte är alla som inte är europeer eller asiater.
Citera
2018-10-09, 17:24
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Exakt, där har vi en av "grundpelarna" i den Svenska uppfostran, den uppfostran som började att flummas bort med generationen "Vilse i Pannkakan".
Uppfostran att ta ansvar för sina handlingar.
Vem fasen blev inte tvingad att tillsammans med någon av sina föräldrar gå och be om ursäkt om man ställt till med något ofog?
Och då man blev lite äldre så insåg man att detta var hur de jämnåriga föräldrarna tillsammans uppfostrade sina telningar.

Man lärde sig redan i tidig ålder att ta ansvar för sina handlingar.

Man undrar vad som gick fel, helt fel, vad det gäller de mordbrännande småflickorna? Föräldrar som skyller på skolorna och skolor som skyller på föräldrarna, och småungar som ränner ute sent på natten.

Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Det du beskriver var norm ända in på 80-talet. Sen började det hända grejer. Avkristnandet av Sverige
(ja, faktiskt
), kontakt genom invandringsvågor med människor från kaosartade levnadsförhållanden, krig, tortyr osv fick svenskarna att pötsligt möta en helt annan verklighet. De skadade individer, familjer, som flydde hit och som så småningom födde barn i Sverige bar på så tunga lass att de omöjligt kunde erbjuda en alltigenom harmonisk uppväxt för sin avkomma. Ja, jag generaliserar nu, men alltför många invandrare medförde och medför alltjämt ett mycket tungt psykosocialt bagage. Detta har vi svenskar aldrig blivit riktigt medvetna om. Förrän nu.

Mjo, detta var under 80-talet för mig, så jag tror att vi födda under 70-talet och även de under tidigt 80-tal fortfarande uppfostrades "korrekt" så att säga.

ClariNet tror du slår huvudet på spiken faktiskt och det var en riktigt intressant analys.
Citera
2018-10-09, 17:26
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Det du beskriver var norm ända in på 80-talet. Sen började det hända grejer. Avkristnandet av Sverige
(ja, faktiskt), kontakt genom invandringsvågor med människor från kaosartade levnadsförhållanden, krig, tortyr osv fick svenskarna att pötsligt möta en helt annan verklighet. De skadade individer, familjer, som flydde hit och som så småningom födde barn i Sverige bar på så tunga lass att de omöjligt kunde erbjuda en alltigenom harmonisk uppväxt för sin avkomma. Ja, jag generaliserar nu, men alltför många invandrare medförde och medför alltjämt ett mycket tungt psykosocialt bagage. Detta har vi svenskar aldrig blivit riktigt medvetna om. Förrän nu.

Struntprat, det stora problem är massimporten av synnerligen kvinnofientliga och i övrigt morbida klantraditioner....men all den stenåldersmentalitet som det innebär.

Detta, med stort stöd av vänsterns jävla flummande som t.o.m. gjort smörja av den Svenska skolan, det är vad som har skapat dessa brinnande skolor......och allt annat skitsnack.

"Psykosocialt bagage"....jo, jag tackar jag!

Problemet är att flumvänstern har sett till att kravlöshet går som en röd tråd genom samhället och då får vi söta småflickor som är stolta över att de bränt ned en skola.
Citera
2018-10-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Struntprat, det stora problem är massimporten av synnerligen kvinnofientliga och i övrigt morbida klantraditioner....men all den stenåldersmentalitet som det innebär.

Detta, med stort stöd av vänsterns jävla flummande som t.o.m. gjort smörja av den Svenska skolan, det är vad som har skapat dessa brinnande skolor......och allt annat skitsnack.

"Psykosocialt bagage"....jo, jag tackar jag!

Problemet är att flumvänstern har sett till att kravlöshet går som en röd tråd genom samhället och då får vi söta småflickor som är stolta över att de bränt ned en skola.
Du har en poäng där med kravlösheten. I takt med att vi får en mer heterogen befolkning med skilda kulturvärderingar och skolbakgrund måste ju politikerna i consensuslandet Sverige finna gyllene medelvägar så att så många som möjligt klarar av medborgarrollen.
Citera
2018-10-09, 17:45
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Bryr mig inte om mordbrännerskorna är invandrare eller white trash, det viktiga är hur dessa två småtjejer har kunnat hamna så snett i tillvaron.

Tycker även det är fel att släppa tjejerna och lämna dem vind för våg i väntan på nya förhör och eventuellt åtal. Ok, jag vet att det beror på deras ålder men vem vet vad dessa två små skithögar hittar på härnäst?

Bryter man mot knivlagen (om nu Expressens uppgifter stämmer) och åker dit för mordbrand samma kväll, så är man en fara för allmänheten och bör hållas bakom lås och bom!

Edit: Ok, ser nu att Expressen hade fel. Det var en tredje tjej som bar kniv, som inte var inblandad i själva mordbranden. Sorry!
Ja, absolut skulle man kunna ha satt Hanna i en skola utan invandrare. Det är uppenbart att somalier och annat skit har påverkat henne genom tiden. Dock får man komma ihåg att man vet vad som är rätt och fel när man är fjorton, så att säga att "de är unga, de vet inte så mycket" håller inte. (Även fast du inte skrev det, pratar bara mer allmänt)

Tycker man borde gå igenom deras mobiler och hålla de i förvar tillsvidare. Jag känner på mig att de kommer röja undan digitala bevis i from av bilder, snaps osv. Det har de säkert redan gjort.
Citera
2018-10-09, 17:52
Medlem
Tropicanans avatar
Gillar att en av flickorna skriver "horpolisen" i en av sina sociala medier. Polisen är inte värda att bli kallad "horor" för att ni era dumma blattar tänder eld på en skola.
Underbart att flickorna blev gripna, blir nog ett saftigt skadestånd som kommer hänga över idioterna.
Dom enda som kommer kunna bli kallad horor är nog ni två, för hur har ni tänkt att betala annars?
Citera
2018-10-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Ja, absolut skulle man kunna ha satt Hanna i en skola utan invandrare. Det är uppenbart att somalier och annat skit har påverkat henne genom tiden. Dock får man komma ihåg att man vet vad som är rätt och fel när man är fjorton, så att säga att "de är unga, de vet inte så mycket" håller inte. (Även fast du inte skrev det, pratar bara mer allmänt)

Tycker man borde gå igenom deras mobiler och hålla de i förvar tillsvidare. Jag känner på mig att de kommer röja undan digitala bevis i from av bilder, snaps osv. Det har de säkert redan gjort.
Här har vi alltså tre minderåriga loosers och jag undrar naturligtvis över deras bakgrund. Är det förmätet att anta att dom kommer från störiga miljöer. Och då uppkommer frågan hur deras egna föräldrar blivit uppfostrade. Någonstans har det gått väldigt snett.
Citera
2018-10-09, 18:19
Medlem
Nån som vet vad den svenska tjejen har för bakgrund och hur hennes föräldrar är?
Citera
2018-10-09, 18:23
Medlem
[quote=Manprinsen|65487524]Nån som vet vad den svenska tjejen har för bakgrund och hur hennes föräldrar är?[/QUOTE
Antagligen ensam mor med noll koll. Brukar vara så med skitungar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in