Citat:
Ursprungligen postat av
ClariNet
Det du beskriver var norm ända in på 80-talet. Sen började det hända grejer. Avkristnandet av Sverige
(ja, faktiskt), kontakt genom invandringsvågor med människor från kaosartade levnadsförhållanden, krig, tortyr osv fick svenskarna att pötsligt möta en helt annan verklighet. De skadade individer, familjer, som flydde hit och som så småningom födde barn i Sverige bar på så tunga lass att de omöjligt kunde erbjuda en alltigenom harmonisk uppväxt för sin avkomma. Ja, jag generaliserar nu, men alltför många invandrare medförde och medför alltjämt ett mycket tungt psykosocialt bagage. Detta har vi svenskar aldrig blivit riktigt medvetna om. Förrän nu.
Struntprat, det stora problem är massimporten av synnerligen kvinnofientliga och i övrigt morbida klantraditioner....men all den stenåldersmentalitet som det innebär.
Detta, med stort stöd av vänsterns jävla flummande som t.o.m. gjort smörja av den Svenska skolan, det är vad som har skapat dessa brinnande skolor......och allt annat skitsnack.
"Psykosocialt bagage"....jo, jag tackar jag!
Problemet är att flumvänstern har sett till att kravlöshet går som en röd tråd genom samhället och då får vi söta småflickor som är stolta över att de bränt ned en skola.