Ursäkta mitt sena svar:
Citat:
Ursprungligen postat av
JagHarEnLiten
Därför att så ofta får flickor höra att om de ligger med någon så kommer ingen att respektera dem, (Detta resonemang kan naturligtvis utvecklas, men det orkar jag inte med här.) Nu har vi en prinsessa som, även om hovet försöker tona ner det så gott det går, säkert legat med fler än vad som många anser lämpligt. Så om vi nu ska ha monarkin till något, så kan den väl få göra lite nytta här. Särskilt bra blir det med statsbesök i Vatikanen eller Saudi Arabien.
Om rykten från folk som bevittnade Sofia under Stureplansdagarna stämmer så har hon legat runt en hel del. Självklart påverkar detta mångas uppfattning om henne, på samma sätt som hennes nakenfotograferingar och Paradise Hotel-medverkan. Allt adderas och det hamnar knappast på plus-kontot... Personligen har jag ingen respekt för vare sig kvinnor eller män som ligger runt. Utifrån den aspekten så ser jag heller knappast någon samhällsnytta med att få in en slampa i kungahuset, tvärtom. Promiskuitet tillhör samhällsförfallet och borde knappast uppmuntras på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
JagHarEnLiten
Om du läser lite bakåt här vad "kvasi-monarkisten" Strix helst av allt undviker, är det just prinsessans slampiga förflutna. Så kommer det naturligtvis att fortsätta, och med hjälp av media lyfts hon upp. Så du behöver nog inte bekymra dig över det allmänna förfallet. Varför du nu skulle göra det som republikan?
Samhällsförfallet är dessvärre ständigt aktuellt oavsett om man är monarkist eller republikan.
Som jag tidigare sagt så är det minsta man kan begära att monarkins grundläggande kärna och tradition respekteras så länge monarkin fortgår. Så blir ej fallet när vem som helst tillåts inträde. Hur kan man kalla sig monarkist och samtidigt acceptera Sofia som prinsessa och "kunglig höghet"? Är man så desperat att behålla monarkin till varje pris så man är villig att tänja på varje gräns och acceptera att bli undersåte till en fd nakenmodell och dokusåpadeltagare? För mig är det helt ofattbart hur man kan sjunka så lågt.
(Inte för att Bernadotterna är mycket att ha heller men eftersom dessa inte går att byta ut så kan man väl iallafall ha lite krav på de nya tillskotten i familjen?)
Extra ironiskt blir det eftersom monarkisterna alltid brukar ha som paradargument att kungahuset innebär bra pr för Sverige osv. På vilket sätt är det bra pr för Sverige att vi har en prinsessa som i utlandet beskrivs som fd porrstjärna och strippa? (se gärna mitt inlägg här för mer utförlig beskrivning och länkar till utländsk medias rapportering om den nya prinsessan:
(FB) Skvaller om H.K.H. Prinsessan Sofia)
Citat:
Ursprungligen postat av
JagHarEnLiten
Instämmer till fullo. Även om någon i Utvikets egen tråd så fyndigt formulerade det som att hon tagit steget från gärdsgårdsserien till elitserien i dokusåpagrenen.
Ja, så kan man också se det.