Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-06, 19:34
Medlem
Okej hörrni... Det här är väldigt långtsökt, jag förstår, men jag fick skräckslagna rysningar när jag såg Ann Coulter hos Skavlan. Intervjun finns här:

https://www.svtplay.se/video/19558848/skavlan/skavlan-2018-intervjuerna-ann-coulter-donald-trump-gar-inte-tillrackligt-langt?start=auto&tab=2018

Hela hennes uppsyn, ton och personlighet är väldigt obehaglig. Men framförallt var det när frågan om kvinnlig rösträtt kom upp som jag panikade helt. Hon skrattar nästan som de äckligaste personerna i skräckfilm och påstår att kvinnlig rösträtt är ett "misslyckat experiment". SOM KVINNNA!!! Fattar ni?

Det är så sjukt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Oavsett vad ni nu tycker om feminism hit och dit, så kan väl fasen inte en kvinna ifrågasätta deras egna rösträtt?! Mitt i TV och sen skratta på det där sättet. Hela intervjun känns som ett skådespel rakt igenom.

Och då kommer vi till det absurda som slog mig när jag förstod att hon på allvar tycker att kvinnlig rösträtt är dåligt. Tänk om hon inte är en kvinna? Whaaaaaaaat? Haha, jag är allvarlig. Tänk om hon inte är en kvinna?!

Det finns massa urspårade teorier om att illuminati använder sig av "life-time-actors", och de ibland byter kön eller framställer vissa person med ett kön fast de är av det andra. Av olika skäl. Och det här var första gången som jag idén kändes rimlig.

För inte fan kan en kvinna på riktigt var emot det där? Det går inte. Så antingen är hon illuminati rakt igenom och bara vill skapa så mycket konflikt och splittring som det bara går som kvinna, eller så är hon inte en kvinna och de har gjort henne till det för att sprida de här sinnessjuka idéerna och skapa splittring bland kvinnor.

Konflikt och splittring är alltid agendan och det är uppenbart att det är den även om hon/han/hen (vafuck den här personen nu har för kön haha) inte är något annat än vad som sägs.

Så vad säger ni...? Jag vet att många här på flashback har väldigt svårt för galna tankar, men kan vi snälla bara leka med tanken? Det kostar er inget att tänka utanför er lilla box för en sekund och leka med tanken att de makterna som styr oss kanske använder sig av sådana här strategier. Det är kul att leka med tankar hörrni!

Jag säger inte att jag tror på det här, men intervjun var faktiskt chockerande. På många plan. Ser fram emot en rolig diskussion! Ha en trevlig lördagskväll alla!
Senast redigerad av Roma-Termini 2018-10-06 kl. 19:58.
Citera
2018-10-06, 19:45
Medlem
BigFatCones avatar
Jag känner flera kvinnor, personligen - människor jag har träffat och pratat med, som tycker att kvinnlig rösträtt är en dålig sak så varför skulle Ann Coulter inte kunna tycka det?
Citera
2018-10-06, 19:46
Medlem
Mk-ultra. Det är sedan gammalt.
Citera
2018-10-06, 19:51
Medlem
Visst, lek med tanken. Tror nog inte hon är en man egentligen. Finns andra exemplar som man tvivlar mer på.

Hon har gjort vissa ironiska uttalanden som uppfattats som för extrema, däribland att hon önskade att Timothy McVeigh bombade New York Times redaktion, att hon anser att liberaler bör skickas till Guantanamo, att kvinnornas rösträtt ska dras in så det inte ska behöva bli någon demokratisk president, och att USA bör invadera muslimska länder, "döda deras ledare och omvända dem till kristendomen". Coulters grova polemik fick Alan Colmes att i tv-programmet Hannity & Colmes lägga fram hypotesen att Coulter i själva verket var en liberal som driver med konservativa genom att låtsas vara en extrem sådan.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ann_Coulter

Förresten funkar inte din länk. Finns på play dock.

Skavlan
Citera
2018-10-06, 19:54
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Okej hörrni... Det här är väldigt långtsökt, jag förstår, men jag fick skräckslagna rysningar när jag såg Ann Coulter hos Skavlan. Intervjun finns här:

https://www.youtube.com/watch?v=E7rfncZHnbo

Hela hennes uppsyn, ton och personlighet är väldigt obehaglig. Men framförallt var det när frågan om kvinnlig rösträtt kom upp som jag panikade helt. Hon skrattar nästan som de äckligaste personerna i skräckfilm och påstår att kvinnlig rösträtt är ett "misslyckat experiment". SOM KVINNNA!!! Fattar ni?

Det är så sjukt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Oavsett vad ni nu tycker om feminism hit och dit, så kan väl fasen inte en kvinna ifrågasätta deras egna rösträtt?! Mitt i TV och sen skratta på det där sättet. Hela intervjun känns som ett skådespel rakt igenom.

Och då kommer vi till det absurda som slog mig när jag förstod att hon på allvar tycker att kvinnlig rösträtt är dåligt. Tänk om hon inte är en kvinna? Whaaaaaaaat? Haha, jag är allvarlig. Tänk om hon inte är en kvinna?!

Det finns massa urspårade teorier om att illuminati använder sig av "life-time-actors", och de ibland byter kön eller framställer vissa person med ett kön fast de är av det andra. Av olika skäl. Och det här var första gången som jag idén kändes rimlig.

För inte fan kan en kvinna på riktigt var emot det där? Det går inte. Så antingen är hon illuminati rakt igenom och bara vill skapa så mycket konflikt och splittring som det bara går som kvinna, eller så är hon inte en kvinna och de har gjort henne till det för att sprida de här sinnessjuka idéerna och skapa splittring bland kvinnor.

Konflikt och splittring är alltid agendan och det är uppenbart att det är den även om hon/han/hen (vafuck den här personen nu har för kön haha) inte är något annat än vad som sägs.

Så vad säger ni...? Jag vet att många här på flashback har väldigt svårt för galna tankar, men kan vi snälla bara leka med tanken? Det kostar er inget att tänka utanför er lilla box för en sekund och leka med tanken att de makterna som styr oss kanske använder sig av sådana här strategier. Det är kul att leka med tankar hörrni!

Jag säger inte att jag tror på det här, men intervjun var faktiskt chockerande. På många plan. Ser fram emot en rolig diskussion! Ha en trevlig lördagskväll alla!

Majoriteten av kvinnorna var emot kvinnlig rösträtt när det begav sig. Något att tänka på.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Angående din länk;

(jag bor i Sverige och har ej VPN eller liknande som skulle kunna fucka upp inställningarna)

Hmm, samma för mig. Jag kunde dock se inslaget på SVTs hemsida.

Jag tror mycket av det som kvinnor tar för givet idag kommer ryckas undan. Dagens era är en passus i historien. Det är min tro. Om den era varar i 20 år till eller 200 låter jag vara osagt, men vi kommer återgå till det mer traditionella samhället om än modifierat, med tiden.
Citera
2018-10-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag känner flera kvinnor, personligen - människor jag har träffat och pratat med, som tycker att kvinnlig rösträtt är en dålig sak så varför skulle Ann Coulter inte kunna tycka det?

Aa, visst. Det går att se det så också. Och jag tror dig att det finns kvinnor som är emot, det finns ju folk till allt möjligt, men det måste ändå vara väldigt ovanligt. Speciellt i dessa tider efter me too och allting. Verkligen inte tiden för att diskutera rösträtt haha.

Men det är ju inte bara vad hon säger, utan det är ju HUR hon säger det. Du får inga vidriga vibbar av henne eller? Jag tycker hon känns jätteläskig, lurig och obehaglig. Och inte bara på ett sättet "jag tycker inte om vad hon säger, därför tycker jag hon är dålig". Hon känns verkligen skum

Citat:
Ursprungligen postat av ckgu
Mk-ultra. Det är sedan gammalt.

Haha nu börjar vi närma oss grejer! Fick verkligen de vibbarna asså av henne. Och sen är ju Skavlan katastrof. Asså verkligen urusel. Han sitter där och rör lite obekvämt på sig, kan inte stå på sig och bara säger idiotiska saker. Aldrig gillat honom. Men han är väl där för att sänka våra krav tänker jag. Det är ju också sedan gammalt, att de vill få oss att bli dummare.
Senast redigerad av Roma-Termini 2018-10-06 kl. 19:59.
Citera
2018-10-06, 20:15
Medlem
poxers avatar
"For the greater good."

Hon är villig att offra sin personliga rösträtt då den kvinnliga rösträtten är såpass skadlig.
Citera
2018-10-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
"For the greater good."

Hon är villig att offra sin personliga rösträtt då den kvinnliga rösträtten är såpass skadlig.

Haha come on man... Har du inte lärt dig att det inte är vad människor säger som är det viktiga, utan det de INTE säger? Klart hon snackar om the greater good, det är för att majoriteten som inte tänker för sig själva ska tro att hon menar det. 99% av politikerna och alla jävla hycklare som snackar om the greater good menar såklart inte det. De kör på "by means of the many, for the greater of the few"

Citat:
Ursprungligen postat av hutumannen
Är du bög eller? Hon är en attraktiv kvinna och ingen heterosexuell man kan missa det, då vi attraheras av henne och vill para oss med henne. Hennes åsikter gör ju inte saken värre, utan tvärtom. En vrålsexig milf som hatar feminism - kan det bli bättre?!

Fullständigt ointressant hur attraktiv den här människan är. Och ännu mindre intressant hur attraktiv du finner den.
Citera
2018-10-06, 20:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Aa, visst. Det går att se det så också. Och jag tror dig att det finns kvinnor som är emot, det finns ju folk till allt möjligt, men det måste ändå vara väldigt ovanligt. Speciellt i dessa tider efter me too och allting. Verkligen inte tiden för att diskutera rösträtt haha.

Men det är ju inte bara vad hon säger, utan det är ju HUR hon säger det. Du får inga vidriga vibbar av henne eller? Jag tycker hon känns jätteläskig, lurig och obehaglig. Och inte bara på ett sättet "jag tycker inte om vad hon säger, därför tycker jag hon är dålig". Hon känns verkligen skum

Haha nu börjar vi närma oss grejer! Fick verkligen de vibbarna asså av henne. Och sen är ju Skavlan katastrof. Asså verkligen urusel. Han sitter där och rör lite obekvämt på sig, kan inte stå på sig och bara säger idiotiska saker. Aldrig gillat honom. Men han är väl där för att sänka våra krav tänker jag. Det är ju också sedan gammalt, att de vill få oss att bli dummare.

Hon är smart och begåvad och tar plats (det är väl positivt med kvinnor som tar plats?) - eller hon är rentav extremt dominant.

Hade hon varit liberal med det intellektet och svadan och dominanta draget i personligheten hade hon varit i SVT och DN dygnet runt. Nu råkar hon vara konservativ men för fram konservativa värderingar med liberal retorik.

Tycker det funkar kanon. Skavlan sjunker ihop som en liten värdelös mes och rynkar pannan och "försöker förstå" men drabbas av den ena grimaschattacken efter den andra.

Han kan inte matcha varken hennes längd, intellekt eller verbala kraft.

Det som är så lustigt är att allt som hon säger känns sant och omöjligt att ifrågasätta ända frm tills publiken börjar bua. Viktigt att förstå att du är utsatt för just denna typ av psykologiska manipulation / retorik varje gång du slår på teven.

Personerna i morgonsoffan eller hos Skavlan ger dig en kontext och en framework av värderingar som du aldrig kan ifrågasätta - just för att de är så många och alltid håller med varandra. Ann Coulter är en välbehövlig reva i den kulissen.

Källa på att gruppsykologi fungerar på detta sätt och används av media:

https://www.youtube.com/watch?v=TYIh4MkcfJA

Och dessutom är i stort sett allt hon säger 100 % sant och korrekt.

/Johan
Citera
2018-10-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Hon är smart och begåvad och tar plats (det är väl positivt med kvinnor som tar plats?) - eller hon är rentav extremt dominant.

Hade hon varit liberal med det intellektet och svadan och dominanta draget i personligheten hade hon varit i SVT och DN dygnet runt. Nu råkar hon vara konservativ men för fram konservativa värderingar med liberal retorik.

Tycker det funkar kanon. Skavlan sjunker ihop som en liten värdelös mes och rynkar pannan och "försöker förstå" men drabbas av den ena grimaschattacken efter den andra.

Han kan inte matcha varken hennes längd, intellekt eller verbala kraft.

Det som är så lustigt är att allt som hon säger känns sant och omöjligt att ifrågasätta ända frm tills publiken börjar bua. Viktigt att förstå att du är utsatt för just denna typ av psykologiska manipulation / retorik varje gång du slår på teven.

Personerna i morgonsoffan eller hos Skavlan ger dig en kontext och en framework av värderingar som du aldrig kan ifrågasätta - just för att de är så många och alltid håller med varandra. Ann Coulter är en välbehövlig reva i den kulissen.

Källa på att gruppsykologi fungerar på detta sätt och används av media:

https://www.youtube.com/watch?v=TYIh4MkcfJA

Och dessutom är i stort sett allt hon säger 100 % sant och korrekt.

/Johan

Tack för ditt svar Johan! Väldigt informativt och bra. Jag håller med dig i det mesta, och är helt med på allt du säger om psykologi, grupptryck och vilka åsikter som får plats i morgonsofforna och inte.

Jag tror dock att det är ännu ett lager som döljer sig här. Skalar man bort det första lagret, ja då ser man det du beskriver. Pajasen Skavlan blir obekväm, publiken buar och allmänt försöker man tysta hennes åsikter som uppfattas som opassande. Men jag tror det är mer här.

Jag tror att hon OCKSÅ spelar ett spel. Hon är inte den som försöker tystas utan hon kan mycket möjligt vara den som organiserat hela skiten, hon som kontrollerar all där. Är du med? Haha. Under det här lagret finner sig det en annan sanning än att hon ärligt framför sina åsikter som inte går hem hos Skavlan. Här under gömmer det sig kanske att hon bara spelar en roll för att splittra oss. Det är den uppfattningen jag får i alla fall.

För allt det du beskriver ser jag också, men jag tror inte bluffen stannar där. Bluffen är mycket djupare än så.
Citera
2018-10-06, 20:37
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Varför är de emot kvinnlig rösträtt, det låter helt knasigt tycker jag...?
Citera
2018-10-06, 20:43
Medlem
Såg inte Skavlan och vet inte vem hon är.

Men självklart ska vi ha kvinnlig rösträtt i Sverige. Tror faktiskt de flesta män också tycker det.

Om inte den där kvinnan vill rösta kan hon ju låta bli - men helt uppenbart har hon värderingar som hon också vill ska räknas. Hon vill ju att andra lyssnar på henne. Därför dök hon t.ex. upp i Skavlan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in