2018-10-06, 00:15
Medlem
Imorse skrev min tjejkompis till mig och frågade vad jag skulle tycka om hon och mitt ex skulle röka på tillsammans. Bara dem två. Jag gör inte sådant själv men jag fick genast en klump i magen. Hon skrev också att anledningen till att hon frågar är för att hon ”inte vill gå bakom ryggen på mig”. Hon frågade också om min och hans relation - om den var bra eller dålig. Senast förra helgen drack han och jag öl tillsammans så vi kommer bra överens men han är också en känslig punkt för mig för det är den killen som betytt allra mest för mig.
—————
Mitt ex och min tjejkompis känner varandra endast genom mig, annars har de aldrig träffats/umgåtts och de känner inte varandra särskilt bra för den delen heller. Hon försäkrade mig att inget kommer att hända och hon är sugen på att röka på och hon känner ingen annan som håller på med gräs. Först sa jag att det var okej för att inte verka oskön men jag kunde inte släppa klumpen i magen.
—————
Tillslut skrev jag att jag inte är okej med det. Grejen är att hon nyligen gjorde slut med sin kille och när jag backade började hon skylla på det, att hon bara vill ”slippa tänka”. Måste hon göra det med mitt ex då? tänker jag. Grejen är att mitt ex var otrogen mot mig och min tjejkompis har kysst andra killar på krogen framför sin föredetting. Jag litar inte på deras omdöme, särskilt inte när de är påverkade.
—————
Jag skrev flera gånger att jag inte var bekväm med det hela men istället behandlade hon mina känslor som luft och fortsatte bara prata om hur sårad hon är och att hon behöver det här. Jag frågade sedan om hon bara kunde köpa av mitt ex och sedan röka på själv men då fick jag ingen respons. Hon fortsatte bara återigen skriva om hur ledsen hon är över sitt egna break-up.
—————-
Jag tycker ändå att ex boyfriends are off limits to friends. Vad fan är hon för vän liksom? Hon står dessutom och gråter själv över hur mycket hon hatar att hennes ex umgås med deras GEMENSAMMA vänner. Fan. Hon känner inte ens mitt ex och hon ser inga problem att röka på och umgås med honom även fast jag säger ifrån?
—————
Hur tänker ni kring det här? Överdriver jag eller har jag rätt att känna så som jag gör? Tycker hon är väldigt respektlös mot mig för jag skulle aldrig umgås med hennes ex på det sättet och då var jag ändå deras ”matchmaker” eftersom båda är vänner till mig.
Citera
2018-10-06, 00:22
Medlem
explodesleachess avatar
Hur orkar du ens med all drama? Varför kapar du inte kontakten med henne för?

Du får skylla dig själv som beblandar dig med ex. Om din kompis ligger med ditt ex så gör dig av med honom också.

Vad är det för fel på dig? Testosteronbrist?
Citera
2018-10-06, 01:39
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinlove
Imorse skrev min tjejkompis till mig och frågade vad jag skulle tycka om hon och mitt ex skulle röka på tillsammans. Bara dem två. Jag gör inte sådant själv men jag fick genast en klump i magen. Hon skrev också att anledningen till att hon frågar är för att hon ”inte vill gå bakom ryggen på mig”. Hon frågade också om min och hans relation - om den var bra eller dålig. Senast förra helgen drack han och jag öl tillsammans så vi kommer bra överens men han är också en känslig punkt för mig för det är den killen som betytt allra mest för mig.
—————
Mitt ex och min tjejkompis känner varandra endast genom mig, annars har de aldrig träffats/umgåtts och de känner inte varandra särskilt bra för den delen heller. Hon försäkrade mig att inget kommer att hända och hon är sugen på att röka på och hon känner ingen annan som håller på med gräs. Först sa jag att det var okej för att inte verka oskön men jag kunde inte släppa klumpen i magen.
—————
Tillslut skrev jag att jag inte är okej med det. Grejen är att hon nyligen gjorde slut med sin kille och när jag backade började hon skylla på det, att hon bara vill ”slippa tänka”. Måste hon göra det med mitt ex då? tänker jag. Grejen är att mitt ex var otrogen mot mig och min tjejkompis har kysst andra killar på krogen framför sin föredetting. Jag litar inte på deras omdöme, särskilt inte när de är påverkade.
—————
Jag skrev flera gånger att jag inte var bekväm med det hela men istället behandlade hon mina känslor som luft och fortsatte bara prata om hur sårad hon är och att hon behöver det här. Jag frågade sedan om hon bara kunde köpa av mitt ex och sedan röka på själv men då fick jag ingen respons. Hon fortsatte bara återigen skriva om hur ledsen hon är över sitt egna break-up.
—————-
Jag tycker ändå att ex boyfriends are off limits to friends. Vad fan är hon för vän liksom? Hon står dessutom och gråter själv över hur mycket hon hatar att hennes ex umgås med deras GEMENSAMMA vänner. Fan. Hon känner inte ens mitt ex och hon ser inga problem att röka på och umgås med honom även fast jag säger ifrån?
—————
Hur tänker ni kring det här? Överdriver jag eller har jag rätt att känna så som jag gör? Tycker hon är väldigt respektlös mot mig för jag skulle aldrig umgås med hennes ex på det sättet och då var jag ändå deras ”matchmaker” eftersom båda är vänner till mig.

Fy vilken taskig kompis.

Hon vill att du ska tycka synd om henne och "unna" henne att få röka på.

Jo hon är tänd på honom, annars hade hon bara skrivit:
Fine, tänkte bara kolla.

Om han också vill så kommer de att träffas oavsett vad du än säger.

Förmodligen bakom din rygg.

En normal människa fortsätter inte att tjata på sin kompis att få umgås med dennes ex.
Då finns det baktankar med det.
Citera
2018-10-06, 02:10
Medlem
Som ovan. Är han villig kommer de vara med varandra. Hon frågade och ditt svar dög inte, dumpa henne som kompis.
Citera
2018-10-06, 03:44
Medlem
Citat:
—————
—————
—————
—————-
—————

Du överdriver inte och hon gör någonting FEL.. Man kan mer eller mindre säga att hon frågade om det var ok för dig att hon skulle "dra en dans" med ditt ex. Och när du säger nej så blir hon lite "skitsam, jag gör vad jag vill". Inte en bra vän på något plan.. Dumpa henne som vän, ingen kommer inte förstå att hon är den som har knasat här.

Mvh apan

(Helt säker på att du kan hitta någon bra som du gillar och inte behöva snurra med sån här skit ..)
Citera
2018-10-06, 06:47
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Låter inte som en särskilt bra vän. Båda parter har en historia av otrohet, droger, hon skriver att ''hon behöver det här''...

Allt pekar på att hon vill ligga med ditt ex. Och varför skulle ditt ex vilja röka på med en brud som han knappt känner förutom för att få ligga?

Edit: Sjukt att du kommer bra överens med ditt ex som varit otrogen mot dig, och till och med druckit öl med honom så sent som förra helgen...Du verkar inte ha nån som helst självrespekt så varför ska din ''vän'' respektera dig?
Senast redigerad av AutumnInNewYork 2018-10-06 kl. 06:50.
Citera
2018-10-06, 08:31
Medlem
Du överdriver inte alls. Förstår dig till 100%, och det borde hon också göra.
Citera
2018-10-06, 10:39
Medlem
Tråkig sits, fråga om du får följa med eller varför hon inte kan tänka sig ta den sorgliga konversationen om hennes ömma fitta med dig istället för ditt ex. Andra har gett bra råd redan
Citera
2018-10-06, 10:39
Medlem
Andersdamaans avatar
Jag skulle inte bry mig om någon av mina ex ville ligga sig igenom hela min kamratkrets. Varför skulle jag det? Det är ju ett ex och inte en aktuell dam!
Citera
2018-10-06, 11:27
Medlem
Hur gamla är ni egentligen?
Citera
2018-10-06, 11:37
Medlem
Det var ju bra att hon fråga men hon borde lyssna på dig också. Hon blev nog lite besviken men borde fatta hur du känner
Citera
2018-10-06, 13:12
Medlem
Evintas avatar
Tycker din reaktion är helt naturlig.
Sånt där är känsligt och hon borde veta bättre.
En väninna till mig flörtade med mitt ex en gång, på en middag. Tyckte det var väldigt obehagligt och har inte kunnat ha samma relation till henne efter det.

Jag bryr mig inte om ifall mitt ex träffar någon ny. Men min väninna? Nej, det sårade mig, mer än jag trodde det kunde göra.

Så jag förstår dig helt och hållet.

Kram.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här