2018-10-05, 08:58
Medlem
Jag känner mig lite osäker på min flickvän. Jag älskar henne och hon säger att hon älskar mig. Så långt allt bra. Det som gör mig osäker är hur hon agerar i vissa sammanhang. Vi är båda 40+ och bor på skilda orter så vi pratar mycket i telefon och smsar när vi inte ses.
Vi har varit tillsammans i 2 år.

Det jag tycker är lite skumt är följande:

## Hon frågar så gott som aldrig om hur min dag varit när vi pratar, frågar väldigt sällan något om mig överhuvudtaget. Hon berättar gärna mycket ingående om sin arbetsdag och sina döttrars skoldagar men frågar aldrig om min son. När hon pratar och berättar nåt får jag inte ställa en fråga eller avbryta över huvud taget.

## Jag gillar att ge komplimanger, om hur vacker hon är, hur duktig hon är på allt hon gör och hur bra hon är i sängen. Hon har aldrig gett en komplimang eller sagt nåt positivt till mig över huvud taget, inte om nåt. Jag har tagit upp det för diskussion men då blir hon bara sur. Säger att jag gnäller. Funderar på att sluta med att ge komplimanger och se hur hon reagerar.

## Hon har tidigare haft psykiska problem, troligen till följd av att hon blivit utsatt för mobbing under grundskolan och våldtäkt som ung vuxen. Detta mm ledde till att hon utvecklade kraftig social fobi under flera år som ung vuxen men det har inte gått över helt . Hon har fortfarande problem att fungera i vissa sociala sammanhang. Under gymnasietiden var hon sexuellt utagerande med extremt många sexuella kontakter. Kanske en sätt att få bekräftelse efter att varit mobbad i grundskolan eller nån form av självskadebeteende eller också gillade hon helt enkelt att ha mycket sex med många partners. Jag lägger ingen värdering i det, åtminstone inte mitt rationella jag men måste erkänna att det känns lite jobbigt känslomässigt. Idag vet jag dock att hon är 100% trogen mig.

Vi har flera gemensamma intressen och har för det mesta kul tillsammans. Helst av allt vill jag ju att vi ska få det bättre tillsammans men ibland känns det som det bästa vore att göra slut och satsa på något annat. Vad tycker ni, hur tänker ni?
Citera
2018-10-05, 09:14
Medlem
Snowsmiles avatar
Kan vara lätt fungerande Asperger.

Mycket stämmer in, liten empatistörning, lite svårt att läsa sociala koder.
Kanske några stimming rörelser (kolla tuben)?

Barn är för jävliga på att avläsa sånna avvikelser och mobba pga dessa......
Citera
2018-10-05, 09:48
Medlem
Jofs avatar
Ja, eller ta henne som hon är? Ditt val. Du vet ju hur hon är!
Citera
2018-10-05, 09:55
Bannlyst
Det där låter drygt i slutändan.. Man vill ju ha någon som avgudar en.

Något som förmodligen sker är att du är för öppen med allt, så hon behöver aldrig fundera. Se till att hon hör av sig mer till dig än tvärtom så blir hon nyfiken.
Citera
2018-10-05, 10:40
Medlem
Förutom det jag beskrivit så har hon inget avvikande beteende. Inga problem med ögonkontakt, eller avvikande rörelsemönster. Men mycket annat stämmer på asperger. Högintelligent, snöar in på nördiga ämnen, kan inte släppa nåt hon börjat jobba med/nörda in på. Går in med 300% det hon tar sig för.
Citera
2018-10-05, 10:50
Medlem
Säkert en go tjej men tycker det låter som problem i längden. För mycket svår bagage som kommer ställa till det om du har otur på sikt.

Igentligen bara nått du själv kan avgöra och känna, det är ju du som typ lever med henne! Hennes ointresse i dig redan nu ser jag som en varning.

Men vem vet, det är nått du bör ta upp med henne och inte få luddiga olika svar på här.
Citera
2018-10-05, 11:15
Medlem
tjockballes avatar
Tror att Chris Rock har hajat. Allt handlar bara om henne.

https://www.youtube.com/watch?v=u3Asm0885XE
Citera
2018-10-05, 11:18
Medlem
Det kan vara jobbigt att ha det så i längden. Man behöver få något tillbaka när man ger mycket
Citera
2018-10-05, 11:37
Medlem
Det är nog bara den sociala fobin, den gör det väldigt ansträngande att föra riktiga konversationer även med sina nära och kära. Hon vet nog att hon borde fråga dig frågor och ge dig komplimanger, men det finns en spärr som hindrar henne, hon är rädd att det ska låta konstlat eftersom hon är så ovan vid att göra det.
Citera
2018-10-05, 11:50
Medlem
Varför är man ovan att ge komplimanger och visa uppskattning till ens partner när hon gör det till sina barn. Jag uppfattar att hon inte lider av den sociala fobin i mitt sällskap. Hon har föresten sagt att hon är extremt ärlig vilket jag tror på...
Citera
2018-10-05, 11:51
Medlem
om hon har sociala problem ska hon vara med någon som också har det.
Citera
2018-10-05, 11:54
Medlem
PaperHouses avatar
Försök diskutera det här med henne istället så kanske ni kommer på rätt spår i ert förhållande. Att fråga flashbackare om hjälp är nog ingen vidare bra ide
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in