2018-10-05, 02:30
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Amir Kheirmand som vann Sveriges Mästerkock för ett par år sen tillverkar under varumärket Schysst Käk olika typer av kebab, pulled kött, kebabsåser etc. Har mest funnits i Mälardalen några år men verkar nu har lanserats på bred front i landet.

Jag testade Gyrkoskebab gjort på fläskkarré och DEN var exakt som den kebaben man får på pizzerian. Höll på att svimma så gott det var; saftigt, väl avvägda kryddor och fullständigt smälte i munnen. Finns även nötköttskebab och kycklingkebab i sortimentet.

På Schysst Käks hemsida (https://www.schysstkäk.se) finns en översikt över deras produkter och var man i landet kan hitta dem (mest ICA utanför Stockholm). Gillar men kebab måste man testa! Kostade ca 60 kr för ca 300 g men helt klart värt varenda krona.
Citera
2018-10-05, 03:07
Medlem
Jag undrar mest vad det är för pizzerior som säljer så god kebab som du beskriver?
Citera
2018-10-05, 03:35
Medlem
Dan88s avatar
Älskar gyroskebab. Måste testa detta.

Hur är deras kycklig kebab? Som shawerma?
Citera
2018-10-05, 03:54
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Älskar gyroskebab. Måste testa detta.

Hur är deras kycklig kebab? Som shawerma?
Vet inte har bara testat gyroskebaben, men kycklingkebaben är säkert minst lika god. De hade bara gyros och vanlig kebab på ICA-affären jag besökte.
Citera
2018-10-05, 03:55
Medlem
explodesleachess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Bara svenska idioter som handlar av mellanösternfolk.
Att en arab vann någon skräptävling i matlagning.
Vad fan kan en arab säga mer än kebab?

Vem bryr sig om det är en hårig arab som står bakom kebaben? Det kan vara en gorilla som gör maten, vad spelar det för roll? Tycker inte majoriteten av blattar har här att göra men att klanka ned på de som faktiskt är produktiva är en aning efterblivet. Om hans gyros är godare än konkurrenterna, varför äta konkurrenternas undermåliga kebab enbart för att det inte är en blatte som står bakom den?

Gillar personligen inte Amir då jag finner honom väldigt dryg, men kan respektera att han åtminstone är produktiv.

TS: Måste testa den.

Edit: Här testas samtliga kebaber: https://www.youtube.com/watch?v=wBxCAXSRBv0
Senast redigerad av explodesleaches 2018-10-05 kl. 04:00.
Citera
2018-10-05, 04:04
Medlem
Hur god kan en kebab ens bli.
Citera
2018-10-05, 04:12
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tor.av.oden
Hur god kan en kebab ens bli.

I Istanbul/Beirut/Damaskus/Ramallah: hur god som helst, faktiskt.

Men här i krokarna är det ganska glest mellan fullträffarna.
Citera
2018-10-05, 05:03
Medlem
Bordellmoderns avatar
Vad käkade du till köttet? Du stekte det hemma alltså och inte från nåt kebabhak?
Citera
2018-10-06, 13:09
Medlem
Crashs avatar
Tackar för tipset! skall provas
Citera
2018-10-06, 14:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Svimma vet jag inte. Men gott var det. Håller jag absolut med om. Köpte det när det var extrapris på ica häromveckan. 39 spänn för 275 gram. Sen kebabsås på. Bra middag. Ska stekas såklart. Kan värma i micron men blir ju inte lika gott.
Citera
2018-10-06, 19:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Skulle den här typen av kebab passa på en pizza?
Citera
2018-10-06, 19:13
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Amir Kheirmand som vann Sveriges Mästerkock för ett par år sen tillverkar under varumärket Schysst Käk olika typer av kebab, pulled kött, kebabsåser etc. Har mest funnits i Mälardalen några år men verkar nu har lanserats på bred front i landet.

Jag testade Gyrkoskebab gjort på fläskkarré och DEN var exakt som den kebaben man får på pizzerian. Höll på att svimma så gott det var; saftigt, väl avvägda kryddor och fullständigt smälte i munnen. Finns även nötköttskebab och kycklingkebab i sortimentet.

På Schysst Käks hemsida (https://www.schysstkäk.se) finns en översikt över deras produkter och var man i landet kan hitta dem (mest ICA utanför Stockholm). Gillar men kebab måste man testa! Kostade ca 60 kr för ca 300 g men helt klart värt varenda krona.

Fan kebab för 200 kr / kg. Mannen köp svenskt nötkött för mindre pengar också blir det godare. Ihoppressat turkkött som bara gud vet vad det innehåller. Nej tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in