2019-09-12, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Alex Schulman har varit skribent i många år och tidvis varit mycket uppskattad. Jag har dock fått känslan av att han kommit litet ur synk med tiden och verkligheten de senaste åren. Rätt eller fel?

I den här tråden tänkte jag vi kunde diskutera hans krönikor utifrån frågeställningen "Har Alex Schulman passerat bäst-före-datum som skribent?".

Jag börjar med ett exempel från en krönika som kom nu i veckan. Där häcklar han landsortsbor som vill bygga en meterhög mur runt sitt bostadsområde:

Vet han inte att polisbristen är akut på många håll i landet och att t o m polisen råder folk att låsa dörrar och stärka upp säkerheten runt bostad, bilar etc?

Ironiskt nog sitter Alex själv bakom låst port och säkerhetsdörr på övre Östermalm och medan Sverige har genomgått stora förändringar de senaste åren fortsätter Alex Schulman att beskriva Sverige som om ingenting hade hänt.

Hittar ni andra exempel?
Jag betraktar personer som Schulman från ett avstånd, som från en läktare eller nåt. Jag ser att tiden rör sig förbi Schulman som inte tycks notera detta nämnvärt, då han är allt för upptagen med att mata sitt ego med att säga och skriva sånt som endast ger utdelning för stunden. Jag ser hur Schulman på något sätt har fastnat i tiden, vilket vi på läktaren är fullt medvetna om, men Schulman själv är för upptagen av myten om sig själv för att inse att han som en gång sågs som betraktaren nu är den som blir betraktad från ett allt längre avstånd av det som en gång var hans samtid.
Citera
2019-09-12, 08:38
Medlem
NilssonApans avatar
Alex Schulman har passerat bästföredatum. Folk har börjat inse hans överlägsna och skitviktiga attityd. Han har alltid varit en person som framhävt sin egen betydelse genom att kasta skit på omgivningen. Precis som vi här i forumet. Skillnaden är ju att han fått betalt.
Citera
2019-09-12, 10:27
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag betraktar personer som Schulman från ett avstånd, som från en läktare eller nåt. Jag ser att tiden rör sig förbi Schulman som inte tycks notera detta nämnvärt, då han är allt för upptagen med att mata sitt ego med att säga och skriva sånt som endast ger utdelning för stunden. Jag ser hur Schulman på något sätt har fastnat i tiden, vilket vi på läktaren är fullt medvetna om, men Schulman själv är för upptagen av myten om sig själv för att inse att han som en gång sågs som betraktaren nu är den som blir betraktad från ett allt längre avstånd av det som en gång var hans samtid.
Ja, det känns som en bra beskrivning. Han verkar inte riktigt ha hängt med i samhällsutvecklingen de senaste 10-15 åren, och det känns som om hans skriverier blir mer och mer inaktuella.
Citera
2019-09-14, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ja, det känns som en bra beskrivning. Han verkar inte riktigt ha hängt med i samhällsutvecklingen de senaste 10-15 åren, och det känns som om hans skriverier blir mer och mer inaktuella.

Precis som med Henrik Schyffert, Magnus Betner och Malena Ernman. De gör bara bort sig och det finns ingen vits med att lyssna på dem.
Citera
2019-10-18, 21:12
Medlem
Hur är det möjligt att man publicerar skiten, seriöst ?

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/allt-pa-zlatan-ar-enormt-stort-till-och-med-pillen/
Citera
2019-10-19, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Hur är det möjligt att man publicerar skiten, seriöst ?

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/allt-pa-zlatan-ar-enormt-stort-till-och-med-pillen/

Vi ska inte klicka på Expressen Jag återger vad Schulman skriver.

Han har tittat på statyn över Zlatan Ibrahimovic och återger vad han ser och spekulerar över vad konstnären tänkt på.

Ja det må jag säga. Helt värdelöst. Inte intressant för någon att läsa. Frågan är hur Schulman står ut med sig själv. Han har ju ingenting att komma med.
Citera
2019-10-19, 06:18
Bannlyst
Mitt intryck av Schulman är att han skriver saker utifrån vad han läser i svensk massmedia. Låg nivå utav bara helvete, med andra ord. Han skulle lika gärna kunna lägga ned sin skit och istället bara förmedla nyheter. Men det gör ju redan TT så Schulman behövs inte.
Citera
2019-10-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vi ska inte klicka på Expressen Jag återger vad Schulman skriver.

Han har tittat på statyn över Zlatan Ibrahimovic och återger vad han ser och spekulerar över vad konstnären tänkt på.

Ja det må jag säga. Helt värdelöst. Inte intressant för någon att läsa. Frågan är hur Schulman står ut med sig själv. Han har ju ingenting att komma med.

Förstår som sagt innerligen inte varför man publicerar, karln verkar totalt desperat att hitta vägar för att enervera.
Juvenilt samt bara osmakligt, han måste ha en hållhake på expressen som tillåter skiten.
Citera
2019-10-19, 10:46
Medlem
TruckerKings avatar
Svar ja. Snorvalpen lever på föräldrarnas meriter.
Citera
2019-11-03, 12:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
När jag letade efter en helt annan grej så ser jag gårdagens krönika med AS.

Där han klagar på att det finns glas i bildskärmen på en iPhone, så att den kan gå sönder om man tappar den.
På något sätt har en hel generation människor gått med på att betala enorma summor för en produkt som från start har en massa fel, och vars uppenbara brister det blivit vår uppgift att parera för.
En bildskärm som inte håller när den tappas i golvet.

Ingen direkt verkshöjd på den krönikan. Är det så här han skriver normalt så fattar jag kritiken.
Citera
2019-11-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När jag letade efter en helt annan grej så ser jag gårdagens krönika med AS.

Där han klagar på att det finns glas i bildskärmen på en iPhone, så att den kan gå sönder om man tappar den.
På något sätt har en hel generation människor gått med på att betala enorma summor för en produkt som från start har en massa fel, och vars uppenbara brister det blivit vår uppgift att parera för.

Ingen direkt verkshöjd på den krönikan. Är det så här han skriver normalt så fattar jag kritiken.

Haha, ett mycket intelligent resonemang alltså ?
Ingen normal människa ifrågasätter att en servis av kristallglas är ömtålig, eller hur ?
Alex Schulman får väl återgå till brevduvor eller tamtam-trummor då ? Eller begära att iPhonen tillverkas ur en bit ren diamant så att den tål att tappas
Man kan ju undra vem som är tappad här ?

Den typen av glas uppfanns någon gång på 1960/1970-talet, och är nog inte Apples egen produkt, fastän de påstår det

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Alltså vad fan är det för fel på svenska ungdomar som inte kan hålla i sina grejer ?
Som inte lärt sig att det finns ömtåliga grejer, typ...
Titta tex på franska eller spanska ungdomar som har sina iPhones på tåget, de kan minsann
hantera dem försiktigt
Fast de har ju fått en ordnad uppfostran, till skillnad ifrån
svenska ungar som det ska gullas med fastän de har sönder grejor
Sedan afghanamnestin så är tydligen alla baara baaarn ?
Även de etniska svenskarna som Alex Schulman, typ
Väx upp för fan någon gång Alex
Senast redigerad av DrSvenne 2019-11-08 kl. 17:10.
Citera
2019-11-08, 17:15
Medlem
Herostratoss avatar
Vilken bisarr frågeställning!

Alex Schulman kan omöjligen ha passerat något ”bäst före datum” eftersom han alltid varit en odugling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in