2018-10-02, 20:37
Medlem
Hej

Köpte lite snabbt en bärbar speldator till pojken när den såldes några tusenlappar mindre än vanligt , datorn är denna acer nitro

https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/ACNHQ3XED024/acer-nitro-5-15-6-barbar-dator-gaming-svart

Är inte så bra på datorer men denna skulle funka ett tag enligt killen på Elgiganten , har testat den till battlefield 1 och minecraft och till dom funkar allt bra men när jag sedan kollar om den kommer kunna klara battlefield 5 så kommer den inte att klara av det spelet , Kollade på canyourunit så kanske är det fel där eller är datorn så pass dålig?

Är detta en ok dator eller borde jag byta?
Citera
2018-10-02, 20:52
Medlem
gorillaspactuss avatar
Varför måste det vara en laptop? Känns så otroligt bortkastat, så mycket kan gå fel och dessutom är spelupplevelsen sådär jämfört med stationärt. Känns mer givande att ha en stationär och en billigare laptop för skolarbete och surf.
Citera
2018-10-02, 23:55
Medlem
Hemma har han ett Xbox one x som han spelar på , så den bärbara speldatorn är bra när vi reser eller är iväg vilket kan bli ganska ofta då känns det som det smidigaste alternativet. Nu va ju inte det frågan riktigt utan jag undrar mest varför en så pass ny bärbar inte kommer klara av tex bf5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in