2018-10-02, 20:14
Medlem
För över tio år sedan träffade jag en tjej som jag föll pladask för. Förutom att hon var så himla fin, så hade hon ett ännu finare innre. Hon hade allt det som jag sökte hos en tjej och som stämde överens med mina värderingar. Tyvärr så var hon i ett förhållande då, vilket gjorde att jag inte vågade berätta vad jag kände för henne.
Helt plötsligt nu så kontaktar hon mig igen efter många år. Nu får jag reda på att hon hade mycket starka känslor för mig, som hon inte visste hur hon skulle hantera. Innerst inne förstod jag nog det, men just då kändes det omöjligt så jag försökte gå vidare helt enkelt. Med ett redigt ärr i hjärtat kan jag tillägga.
Hon frågade nu om jag ville ses över en kopp kaffe och prata, vilket gjorde mig jätteglad. Vi är ju båda singlar numera så det kändes ju bra.
Dagen innan vi skulle ses så märker jag att hon blir reserverad, är inte riktigt samma entusiasm i det hon skriver.
Hon vill fortfarande ses skriver hon, men har skjutit på träffen ett tag nu. Jag försöker tagga ner och inte vara för på, men vill heller inte verka vara ointresserad. Hon säger att hon tänkt på mig många gånger under åren som gått och att hon är jätteglad att få träffa mig igen. Men när?
Jag vet nu varken ut eller in hur jag ska gå tillväga. Hur tänker hon? Vad vill hon egentligen? Att bara få höra av henne, och så kanske hon puts väck är borta igen, skulle göra så förbannat jävla ont.
Snälla, finns det någon som kan sån här skit?
Citera
2018-10-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJELLE1978
För över tio år sedan träffade jag en tjej som jag föll pladask för. Förutom att hon var så himla fin, så hade hon ett ännu finare innre. Hon hade allt det som jag sökte hos en tjej och som stämde överens med mina värderingar. Tyvärr så var hon i ett förhållande då, vilket gjorde att jag inte vågade berätta vad jag kände för henne.
Helt plötsligt nu så kontaktar hon mig igen efter många år. Nu får jag reda på att hon hade mycket starka känslor för mig, som hon inte visste hur hon skulle hantera. Innerst inne förstod jag nog det, men just då kändes det omöjligt så jag försökte gå vidare helt enkelt. Med ett redigt ärr i hjärtat kan jag tillägga.
Hon frågade nu om jag ville ses över en kopp kaffe och prata, vilket gjorde mig jätteglad. Vi är ju båda singlar numera så det kändes ju bra.
Dagen innan vi skulle ses så märker jag att hon blir reserverad, är inte riktigt samma entusiasm i det hon skriver.
Hon vill fortfarande ses skriver hon, men har skjutit på träffen ett tag nu. Jag försöker tagga ner och inte vara för på, men vill heller inte verka vara ointresserad. Hon säger att hon tänkt på mig många gånger under åren som gått och att hon är jätteglad att få träffa mig igen. Men när?
Jag vet nu varken ut eller in hur jag ska gå tillväga. Hur tänker hon? Vad vill hon egentligen? Att bara få höra av henne, och så kanske hon puts väck är borta igen, skulle göra så förbannat jävla ont.

Tragiskt att höra men problemet ligger inte hos dig, som det var i mitt fall när jag höll på att få ihop det med ett gammalt ex sedan 10år, hon hade helt enkelt hittat nån som var mer intressant, det gjorde ont som fan då denna tjej var mitt livs kärlek, men livet går vidare och idag har jag träffat den bästa kvinnan jag vet och nu är jag gift, men jag kan råda dig var tydlig med vad du känner men ge henne utrymme så får du se om det går vägen.
Citera
2018-10-02, 22:20
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Antingen är hon rädd att hon skapat en fantasibild av dig som inte motsvarar verkligheten och backar därför. Eller så var hon medveten om att du var all-in och vill stärka egot med dig, kolla om du är på kroken än. Hur länge har hon varit singel?

Vill man verkligen ses så ses man, man bokar inte av i sista stund.
Citera
2018-10-03, 02:56
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Är du väldigt på och hör av dej hela tiden?

T ex skickar meddelanden på natten eller när hon jobbar?

Eller skickar god morgon och god natt mm?

Har du sett nya bilder på henne?

Kanske hon gått upp i vikt och skäms?
Citera
2018-10-03, 13:05
Medlem
Ägglossning?
Citera
2018-10-03, 14:12
Medlem
PaperHouses avatar
äh ignorera lite så kommer hon börja jag dig igen, försök förklara för henne att du kanske inte kan ses nu och måste kolla upp ditt schema när det går. Det kommer förändra hela situationen till att det är hon som försöker bjuda ut dig igen och inte tvärtom.
Citera
2018-10-03, 14:27
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Antingen är hon rädd att hon skapat en fantasibild av dig som inte motsvarar verkligheten och backar därför. Eller så var hon medveten om att du var all-in och vill stärka egot med dig, kolla om du är på kroken än. Hur länge har hon varit singel?

Tror att du har helt rätt.
Dessutom går det inte att vrida klockan tillbaka. Efter över tio år är de inte samma människor som de var då.
Citera
2018-10-03, 15:43
Medlem
Tack fär alla råden. Antar att det enda jag kan göra är att vänta och se. Blev bara så ställd när man först verkade vara hyperintressant för henne, för att sedan... ja gud vet?
Har skrivit nu och bara föreslagit en kaffe, då det vore kul att ta upp bekantskapen igen, även om det enbart leder till vänskap. Jag vill verkligen inte skrämma bort henne.
Citera
2018-10-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda

Hon vet hur jag ser ut idag. Men kanske hon skapat nån bild som jag inte kan svara på. För övrigt har hon varit Ingel över tre år.
Citera
2018-10-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Är du väldigt på och hör av dej hela tiden?

T ex skickar meddelanden på natten eller när hon jobbar?

Eller skickar god morgon och god natt mm?

Har du sett nya bilder på henne?

Kanske hon gått upp i vikt och skäms?

Först var det hon som var mer på, sen kanske jag. Hon är lika fin idag, och några extrakilon spelar definitivt ingen roll.
Citera
2018-10-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaperHouse
äh ignorera lite så kommer hon börja jag dig igen, försök förklara för henne att du kanske inte kan ses nu och måste kolla upp ditt schema när det går. Det kommer förändra hela situationen till att det är hon som försöker bjuda ut dig igen och inte tvärtom.

Har att funderat på den varianten också. Gäller väl att ha is i magen då antar jag.
Citera
2018-10-03, 17:52
Medlem
Citat:

Under vilka former var det som ni umgicks då under tiden när hon var i ett förhållande?
Det känns rätt så avgörande, för att kunna gissa vad hon har för avsikter med den tagna kontakten.

Men å andra sidan, det finns ju en mängd killar (som även i vissa fall är tjejer trots påstående om motsatsen) som frekvent sitter här och påstår att det bästa som finns är att låta det täcka könet få vara jagande och att killar ska "backa backa backa" vad du än gör så "backa".

Nu får vi ju se om den ultimata "backningen" (dvs 10år) har fått någon effekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in