2018-10-02, 16:36
Medlem
Min TV har inget uttag för nätverkskablar. Endast VGA, RF och Scart finns. Uttagen i mina väggar är anpassade för nätverkskablar eller ”vanliga” eluttag.
Citera
2018-10-02, 16:37
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Min TV har inget uttag för nätverkskablar. Endast VGA, RF och Scart finns. Uttagen i mina väggar är anpassade för nätverkskablar eller ”vanliga” eluttag.

Ska du ha ström på den eller nätverk?
Citera
2018-10-02, 17:57
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Har inte din TV ett uttag för nätverkskabel kan du inte koppla in den till nätverket.
Citera
2018-10-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Ska du ha ström på den eller nätverk?

I min förra lägenhet använde jag en RF-kabel som gick in i vägguttaget. Nu finns inget sådant uttag så jag undrar hur man gör istället.
Citera
2018-10-02, 21:14
Medlem
Citat:
I min förra lägenhet använde jag en RF-kabel som gick in i vägguttaget. Nu finns inget sådant uttag så jag undrar hur man gör istället.

Din TV är byggd för att kopplas in i en boxer som sedan kopplas in i ett uttag i väggen med RF-kabel låter det som.
Citera
2018-10-02, 22:27
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Så tråden handlar alltså inte om att koppla TV till datanätverk, och ligger således i fel forumdel?

Vilken leverantör av TV hade du tänkt dig?
Har din TV inbyggd digitalbox, eller har du någon extern digitalbox?
Det finns alltså inte något antennuttag?
Har du bredband med möjlighet till IPTV?
Citera
2018-10-02, 23:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Kontakta värden och råga vad du ska ha för utrustning mellan uttaget och din TV.

Det kan finnas information om detta vid entrén. Alternativt, fråga en granne.

Citera
2018-10-04, 10:23
Medlem
PeterNosters avatar
Som Grusbox skriver men mer detaljerat..

Du kan gratis ta emot SVT-kanaler eller betala för ett TV-paket.

Gratis:
1. Du köper en TV-box på t.ex Kjell & CO. Du får enbart SVT-kanalerna och någon till. Forts. punkt3.

2. Du skaffar ett TV-abonnemang hos företaget Boxer och får en TV-box med kortläsare och ett kanalpaket.
3. TV-boxen ansluter du till TV med SCART-kontakten.
4. Till TV-boxen får du skaffa en antenn att ansluta till antennuttaget i TV-boxen.

Bor du nära en TV-mast räcker det ofta med en bordsantenn.

Kolla med hyresvärlden först för jag tror de måste ordna så man kan ta emot TV ifall det skulle bli krig.
I en av mina lägenheter har jag IP-TV från Telia via bredband. Betalas via hyran. TV-box på lån från Telia.
Senast redigerad av PeterNoster 2018-10-04 kl. 10:29.
Citera
2018-10-04, 19:06
Moderator
vhes avatar
Nätverk: hårdvara --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem