2018-10-01, 23:07
Avslutad
Kön: Kvinna
Längd: 174cm
Vikt: 58kg
Dos: ca 13g amanita muscaria.
Tidigare erfarenheter: Cannabis och DNT

Vaknar upp en lördag och var sugen på svampen som jag låtit torka i en vecka ungefär. Spänn fast er för nu ska ni få höra om en riktigt härlig novemberdag, som nästan gick snett.

9:00: Vaknar och dricker lite kaffe och käkar en smörgås.

10.00: Försöker käka den torkade svampen och skölja ner den med champis men det gick inte. Bestämde mig för att mala ner den i lite havregrynsgröt. Tog runt 10-13g av svampen.

11.00: Börjar må illa och känner mig lite salongsberusad. Dricker lite vatten och lägger mig i sängen och pillar på mobilen.
11.15: Kollar på kläder på telefonen. Spiller då lite champis på tröjan då tänker jag "fan hoppas ingen såg, Jag kanske kan få tröjan billigare". Tror allt är verklighet, försökte lukta på en instagrambild.

11.30: Känner mig som en båt som gått på grund. Gömmer mig under täcket och känner mig plötsligt som ett djur under vattnet. Utforskar korallrev och sånt från ett fiskperspektiv. Någonstans här somnar jag.

14.00: Vaknar och har drömt härliga drömmar . Lite psykedeliska drömmar av det hela. Känner mig riktigt full och hungrig. Går ut i köket där min sittare börjat baka kanelbullar. Tar en stor bit av degen och stoppar rätt in i munnen. Känner smakerna mycket bättre samt dofterna är tio gånger starkare. Jag skriker rakt ut om hur god degen var. Sen gör hon i ordning ärtsoppa åt mig (vilket var den godaste soppan jag någonsin ätit!). Återigen säger jag rätt ut hur mycket jag uppskattar soppan. Efter att jag käkat lägger jag mig i sängen och då känns det som att jag sjunker ner i kvicksand. Sjunker och sjunker minns inte så mycket av denna episod men minns att jag gillade det.

15.00: Då gick jag upp för att fika. Känner mig riktigt snurrig men trycker i mig ett par bullar tillsammans med ett stort glas mjölk. Återigen det var riktigt gott. Mina sinnen var så starka. Här någonstans får jag ett meddelande från min kompis om att hon inte vill leva längre. Då dippar jag, minns inte mycket. Men minns att jag inte blev ledsen, jag blev arg och började klandra samhället för människors psykiska ohälsa. Jag skrev fina grejer till min kompis. Blev då helt lyrisk och ville bara hoppa runt i hela lägenhet.

16.00: Glor på TV och börja nyktra till så jag går ut och går. Märker att min hörsel är känsligare än vanligt samt så ser jag ansikten i marken.

17.00: Kommer hem och känner att allt är på sin plats. Somnar och vaknar dagen därpå och har huvudvärk.

Min första krisrapport hoppas den duger. Har ni frågor skriv dem så ska jag besvara dem.
Citera
2018-10-02, 08:05
Medlem
Nochillss avatar
Är det första gången som du tar svamp? Flugsvamp är väl inte något man tar som nybörjare?

Intressant att du blev illamående men ändå inte spyfärdig av att ta svampen.
Dessutom att du ändå blev gladare till mods trots att du fick det där trista meddelandet.

En både känslig som fin historia du delar med dig av.
Citera
2018-10-02, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Är det första gången som du tar svamp? Flugsvamp är väl inte något man tar som nybörjare?

Intressant att du blev illamående men ändå inte spyfärdig av att ta svampen.
Dessutom att du ändå blev gladare till mods trots att du fick det där trista meddelandet.

En både känslig som fin historia du delar med dig av.
Det var första gången jag tog svamp. Är rädd för grabben på hörnet så fick ta det modernatur hade att erbjuda. Flugsvamp är säkert så länge du låter dem torka riktigt ordentligt.
Ja det var en märkligt hur mina känslor fungerade.
Citera
2018-10-02, 21:00
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitt
Det var första gången jag tog svamp. Är rädd för grabben på hörnet så fick ta det modernatur hade att erbjuda. Flugsvamp är säkert så länge du låter dem torka riktigt ordentligt.
Ja det var en märkligt hur mina känslor fungerade.

Hur pass van är din trippsitter till droger? Tar denne själv droger eller är bara öppensinnad?

Har du tipsat din kompis som inte mår psykiskt bra om att prova på Amanita?
Citera
2018-10-02, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Hur pass van är din trippsitter till droger? Tar denne själv droger eller är bara öppensinnad?

Har du tipsat din kompis som inte mår psykiskt bra om att prova på Amanita?
Min sittare är bara öppensinnad. Berättade allt jag kände för henne
Citera
2018-10-22, 17:32
Avstängd
Var snäll och beskriv visionerna mer i detalj
Citera
2018-11-29, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Var snäll och beskriv visionerna mer i detalj
Ursäkta för det sena svaret.
Visionerna var lite suddiga som att man var full eller precis har vaknat. Det var inga starka visioner bara om man kollade på något länge kunde man börja se mönster eller inbilla sig att det rörde sig. Om man blundade däremot kunde man se precis vad som helst. Jag såg mest fiskar och havsbottnar. När jag så detta vattentema-sakerna och låg i sängen kändes det som att jag låg i en båt mitt ute i havet. Kan inte beskriva mer detaljerat en så tyvärr.
Citera
2018-11-30, 18:40
Medlem
låter som att du hade en riktigt trevlig stund påminner lite om min erfarenhet med Cubensis (har ej skrivit rapport på det än), skulle vilja prova flugsvamp för o se skillnaden Är det den valiga Röda svampen med vita prickar på?
Citera
2018-12-07, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoofX
låter som att du hade en riktigt trevlig stund påminner lite om min erfarenhet med Cubensis (har ej skrivit rapport på det än), skulle vilja prova flugsvamp för o se skillnaden Är det den valiga Röda svampen med vita prickar på?
Jajemensan!
har du frågor skicka bara PM
Citera
2018-12-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zitt
Kön: Kvinna
Längd: 174cm
Vikt: 58kg
Dos: ca 13g amanita muscaria.
Tidigare erfarenheter: Cannabis och DNT

Vaknar upp en lördag och var sugen på svampen som jag låtit torka i en vecka ungefär. Spänn fast er för nu ska ni få höra om en riktigt härlig novemberdag, som nästan gick snett.

9:00: Vaknar och dricker lite kaffe och käkar en smörgås.

10.00: Försöker käka den torkade svampen och skölja ner den med champis men det gick inte. Bestämde mig för att mala ner den i lite havregrynsgröt. Tog runt 10-13g av svampen.

11.00: Börjar må illa och känner mig lite salongsberusad. Dricker lite vatten och lägger mig i sängen och pillar på mobilen.
11.15: Kollar på kläder på telefonen. Spiller då lite champis på tröjan då tänker jag "fan hoppas ingen såg, Jag kanske kan få tröjan billigare". Tror allt är verklighet, försökte lukta på en instagrambild.

11.30: Känner mig som en båt som gått på grund. Gömmer mig under täcket och känner mig plötsligt som ett djur under vattnet. Utforskar korallrev och sånt från ett fiskperspektiv. Någonstans här somnar jag.

14.00: Vaknar och har drömt härliga drömmar . Lite psykedeliska drömmar av det hela. Känner mig riktigt full och hungrig. Går ut i köket där min sittare börjat baka kanelbullar. Tar en stor bit av degen och stoppar rätt in i munnen. Känner smakerna mycket bättre samt dofterna är tio gånger starkare. Jag skriker rakt ut om hur god degen var. Sen gör hon i ordning ärtsoppa åt mig (vilket var den godaste soppan jag någonsin ätit!). Återigen säger jag rätt ut hur mycket jag uppskattar soppan. Efter att jag käkat lägger jag mig i sängen och då känns det som att jag sjunker ner i kvicksand. Sjunker och sjunker minns inte så mycket av denna episod men minns att jag gillade det.

15.00: Då gick jag upp för att fika. Känner mig riktigt snurrig men trycker i mig ett par bullar tillsammans med ett stort glas mjölk. Återigen det var riktigt gott. Mina sinnen var så starka. Här någonstans får jag ett meddelande från min kompis om att hon inte vill leva längre. Då dippar jag, minns inte mycket. Men minns att jag inte blev ledsen, jag blev arg och började klandra samhället för människors psykiska ohälsa. Jag skrev fina grejer till min kompis. Blev då helt lyrisk och ville bara hoppa runt i hela lägenhet.

16.00: Glor på TV och börja nyktra till så jag går ut och går. Märker att min hörsel är känsligare än vanligt samt så ser jag ansikten i marken.

17.00: Kommer hem och känner att allt är på sin plats. Somnar och vaknar dagen därpå och har huvudvärk.

Min första krisrapport hoppas den duger. Har ni frågor skriv dem så ska jag besvara dem.
Lite väl detaljlös rapport. Annars en ganska trevlig läsning. Betyg 5 av 10 flugsvampar.
Citera
2018-12-08, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Lite väl detaljlös rapport. Annars en ganska trevlig läsning. Betyg 5 av 10 flugsvampar.
Ursäktar för att den var så detaljlös
Citera
2018-12-21, 20:26
Medlem
Nochillss avatar
Zitt: jag lånar din tråd då jag tidigare har skrivit i den.

Jag hade totalt köpt 30gram av en välkänd vendor som huserar på DM.

Några dagar tidigare provade jag på att röka 0,3gram Amanita i pipa. Jag fick inte ut någonting av det annat än att jag blev lite snurrig i huvudet.

Min mängd: 10gram Amanita för första gången och då är jag man och väger 100kg.

Jag käkade upp mängden inom 40 minuter, sent på kvällen då jag inte visste hur det skulle slå.
Amanita smakar med sin jordiga smak inte särskilt dåligt i jämförelse med andra svamp-sorter.

Efter två timmar känner jag mig plötsligt illamående och blir tvungen att springa ut till toaletten.
Jag har inte varit så här illamående på många herrans år så det kändes underligt.

Därefter så förändras synfältet till ett gungande hav som också Zitt påpekade i sin rapport.
Det snurrar i huvudet och jag bestämmer mig för att gå och lägga mig då klockan har slagit midnatt.
I sängen så inser jag att hjärtat bultar som bara den och jag har aldrig tidigare varit med om sånt här.
Obehagligt är bara förnamnet då jag trots allt koncentererar mig och försöker att inte snea på trippen.

Under en halvtimmes tid fortsätter hjärtat att bulta som fan och samtidigt så upplever jag en del mystiska CEV:s. Sedan återstår bara bultandet som försvagas till sist där det känns som att hjärtat går på absoluta lågvarv. Jag stiger upp och dricker mjölk då jag inser att kroppen är förgiftad och att mjölk är det enda bra motgiftet.

Sedan lägger jag mig ner igen i sängen med hjärtat, fortsatt bultande och jag känner mig orolig men koncentrerad på trippen. Jag måste ha förlorat medvetandet en stund då det svartnar för ögonen även om det känns som att jag har somnat.

När jag kommer till sans igen så hör jag samma, långsamma takt på hjärtslagen och jag inser att jag har varit avsvimmad. Efter en timmes tid så återgår hjärtrytmen till det normala igen och jag blir lugnare till sinnet och somnar om igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in