Citat:
Ursprungligen postat av
dianabol
Intressant läsning, ligger väl nånting i det. Skall prova att köra fullt ut och se hur det går.
Problemet är att sen jag började göra det har det ju gått bra och känns läskigt att bryta ett ”vinnande mönster”..
Jag tar inte med mer pengar pga att om jag har en dålig kväll så vill jag inte förlora mer än nödvändigt. Och har som ovan nämnt inget begär att vinna tillbaka förlorade pengar utan tvärt om känner jag bara ångest över att slänga in ännu mer pengar och eventuellt förlora även dem.
Om du inte är spelberoende-typen så borde det inte vara något problem att ha med tillräckligt med pengar för att kunna täcka några oturs-potter.
Förr eller senare kommer du helt säkert att råka ut för situationer där dina motspelare spelar uselt men ändå vinner mot dig med turens hjälp. Sådana gånger verkar det vara dumt att låta de uselt spelande motståndarna få chansen att gå hem med vinst. Så länge du har rätt psyke för poker, dvs att du ser objektivt på både vinnande och förlorande situationer och inte låter känslorna styra, är det garanterat lönsamt att ha möjligheten fortsätta vid ett lönsamt bord även om du skulle råka gå tom.
Det är stor skillnad på att "försöka vinna tillbaka förlorade pengar" och att ta upp ett nytt skott för att vinna pengar från dåligt spelande motståndare med stora stackar.
Vad gälller spelet på 25-25 så kan du alltid testa 1-2 ggr och köpa in minimi-inköp för att "känna på spelet". Det blir inte exakt samma sak eftersom du med liten stack inte har så mycket manöverutrymme och motståndarna tenderar att se mini-stackar som dåliga spelare. Men det är ett vettigt och billigt sätt att ta reda på huruvida man är i helt fel liga eller ej.