2019-09-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakafruFranzon
Förrädaren ryssvännen framlidne Olof Palme tätt följd av,
quslingen dörröppnaren morsgrisen allt i allo Fredrik Reinfeldt.
Tjuvkonan Toblerona-Mona Sahlin.
I för stor overall svetsaren Stefan Löfven med kärringarna
Lööf, Lövin och lille majorskan Björklund i hasorna.

Samtliga riktigt motbjudande och ondskefulla tycker jag,
om nu tanken och det skrivna ordet ännu är fritt i resterna av landet Sverige!
Det här känns ju ärligt talat mer som en partsinlaga i den politiska debatt som förs beträffande invandringspolitiken. Menar du på allvar att folk som Sahlin, Björkis, Reinfeldt, Lööf eller Löfvén skulle ha en chans mot folk som Gustav Vasa eller ens Olof Palme när det kommer till att mäta ondska?

Såväl tanken som ordet är fritt, vem har påstått något annat?
Citera
2019-09-19, 14:31
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faludjah
Kan vi få en motivering till Heliga Birgitta, du som verkar vara så påläst?
Två saker är att hon var en religionskrigshetsare (t.o.m. efter att Sverige decimerats av pesten var hon på kungen om att dra igång nya korståg österut) och hatade jultomten (en hednisk gudom enligt henne).

Sen jobbade hon förstås för att främja hennes egen ätts intressen i rikets maktspel, men det gjorde ju alla på den tiden, så den biten gör henne väl inte ondskefull, men det illustrerar tydligt att hon inte direkt var nån vän bokmärkeskerub.
Citera
2019-09-19, 14:34
Medlem
Citat:
Faludjah, 1, 2 ,3 Morgondagens Sverige?
Tror du får utveckla... Jag ser inte riktigt vad du försöker göra för poäng. Om poängen är att dina kandidater är ansvariga för hur morgondagens Sverige kommer utvecklas så är det ett vanskligt argument, dels för att vi inte vet hur morgondagens Sverige ser ut i skrivande stund och dels eftersom definitionen "morgondagens Sverige" kan sträcka sig tämligen långt fram i historien.

Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Två saker är att hon var en religionskrigshetsare (t.o.m. efter att Sverige decimerats av pesten var hon på kungen om att dra igång nya korståg österut) och hatade jultomten (en hednisk gudom enligt henne).

Sen jobbade hon förstås för att främja hennes egen ätts intressen i rikets maktspel, men det gjorde ju alla på den tiden, så den biten gör henne väl inte ondskefull, men det illustrerar tydligt att hon inte direkt var nån vän bokmärkeskerub.
Men finnarna behövde ju få höra talas om Jesus
Låt gå för att hon knappast var något helgon (höhö), men vet inte om jag tycker det är tillräckligt för att ge henne förstaplatsen.
Citera
2019-09-19, 15:44
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Förrädaren ryssvännen framlidne Olof Palme tätt följd av,
quslingen dörröppnaren morsgrisen allt i allo Fredrik Reinfeldt.
Tjuvkonan Toblerona-Mona Sahlin.
I för stor overall svetsaren Stefan Löfven med kärringarna
Lööf, Lövin och lille majorskan Björklund i hasorna.

Samtliga riktigt motbjudande och ondskefulla tycker jag,
om nu tanken och det skrivna ordet ännu är fritt i resterna av landet Sverige!

Vad gjorde Olof Palme för ont?
Citera
2019-09-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Vad gjorde Olof Palme för ont?

Han fanns!
Citera
2019-09-19, 15:49
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Han fanns!

Haha, blev han inte skjuten för att han stod emot den kommande massinvandringen?
Citera
2019-09-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faludjah
Gott. Är det möjligt att få en motivering till varför någon av dina kandidater gör sig förtjänt av förstaplatsen? Eller vill du mest jiddra?

Det kan jag tänka mig att du har... Ifall du försöker insinuera att jag är någon typ av invandrare så är det dock ej korrekt (om inte svedjefinnar från 1500-talet räknas då, givetvis). Jag får väl drista mig till att erkänna att jag helt enkelt bara snappat upp ordet eftersom jag tycker det är lite roligt att slänga mig med emellanåt.

Palme får väl ändå anses ha varit för den? Eller i varje fall tagit initiativ till den, även om han kanske inte till fullo insåg vart åt det skulle barka.

Vad insåg lyxliraren (adelsmannen) ryssvännen Palme,
han som inte ens hade en aaaaning om vad en liter mjölk kostade på sjuttiotalet?
Hade den jäveln fått fullt kommando över Sverige hade vår "regent" idag hetat Putin,
du tvingats lyfta på hatten för om du inte velat bita i Sibiriens permafrost.
Då var inte goe Putin den som härskade över liv och snabb död!
Fundera en stund!
Citera
2019-09-19, 16:33
Medlem
Citat:
Vad insåg lyxliraren (adelsmannen) ryssvännen Palme,
han som inte ens hade en aaaaning om vad en liter mjölk kostade på sjuttiotalet?
Hade den jäveln fått fullt kommando över Sverige hade vår "regent" idag hetat Putin,
du tvingats lyfta på hatten för om du inte velat bita i Sibiriens permafrost.
Då var inte goe Putin den som härskade över liv och snabb död!
Fundera en stund!
Jag sa att Palme kanske inte till fullo insåg vad hans inställning vad gäller invandring och kanske framför allt internationell solidaritet skulle komma att utvecklas till inom Såssarna och därmed Sveriges styre de närmsta 30 åren.

Ja jag gillar inte Palme eller hans verk. Hans stöd till diverse kommunistiska terrorgrupper världen över är exempelvis något jag starkt tar avstånd från. Även om jag inte diggar våld särskilt mycket kan jag sträcka mig till att det bästa Palme gjorde i politiken var att sluta (genom att bli skjuten då...).

Vet dock inte om jag vill gå så långt att påstå att han ville bli en del av Sovjetunionen, men onekligen verkade han för kommunism i tredje världen samt ett direkt illojalt beteende mot NATO och USA som trots allt var vårt (och resten av det fria Europas) bålverk mot Sovjet och rysk överhöghet.
Citera
2019-09-19, 19:06
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Ja, jag har levt genom både Palme, Fälldin, Reinfeldt och Löfvén!

Under Palmetiden fanns några syd- och mellanamerikanska flyktingar från USAs terror samt arbetskraftinvandring från framförallt Sydeuropa.

Under Fälldin kom alla syrianer och assyrier till framförallt Södertälje. Under Bildt kom patrasket från forna Jugoslavien och under Reinfeldt kom hela muslimska världen + alla jävla tattare från Rumänien (tack vare deras EU-inträde visserligen).

Den enda socialdemokraten som gått samma väg som moderaterna är Löfvén men vad att vänta av en dåre som varken hans pappa eller mamma ville ha? De som älskar dessa muslimska terrorister är ju såna med empatistörningar, varken Löfvén, Merkel, Macron, Juncker eller May har ju några barn men älskar leka med svarta mussar, gärna såna i 30-årsåldern som låtsas vara barn.

Du är medveten om att befintlig politik kan påverka invandringen under nästa regering och att svenska politiker inte har någon kontroll över vad som händer i resten av världen, va? Inte för att jag vill försvara någon av dessa förkastliga typer, men det hade knappast kommit färre jugoslaver till Sverige om socialdemokraterna hade haft makten under den perioden.
Citera
2019-09-20, 06:46
Medlem
Kan inte ni som anklagar Reinfeldt mfl för att vara Sveriges grymmaste, värsta person återvända till Politikerdelen av Forumet .
Sen Heliga Birgitta om hon inte varit så högättad så skulle hon förmodligen anklagas för häxeri och ev bränts på bål eller avrättats på nått annat sätt. Hon hade förmodligen nån form av Psykisk sjukdom där hon såg syner och hörde röster som hon tolkade som meddelande från Gud/Jesus/eller Jungfru Maria som hon sen tolkade som tja bäst gynnade henne. Fast om hon kan räknas som en av Sveriges värsta nja...…..men Helgon.....hmm

Sen Karl XII tja efter slagen vid Narva, Daugava och Gemauerthof så fick kungen fredsanbud både från Tsar Peter och Polens Sachsens härskare August den starke utan vad jag har läst landavträdelse men han ville kriga in i det sista. Har du/annan info så skulle det vara intressant att få reda på det.

Hjalmar Hammarskjöld Det är ju inte av en slump som han kallades Hungersköld
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hjalmar_Hammarskjöld#Ämbetstiden_som_Sveriges_stat sminister,_1914–1917

Sen finest ju massor av andra alternativ men..,.

Olof Palme har ju ofta nämnts i tråden, ja han var ofta rätt arrogant men var väldigt populär spec i 3 världen
Lysna på
https://www.youtube.com/watch?v=5zwBYkbMZFA
Citera
2019-09-20, 08:12
Medlem
Moramannens avatar
Håll er till ämnet. Inlägg raderade. /Mod
Citera
2019-09-20, 10:18
Medlem
Sqeptisks avatar
Den i hälsosammanhang "pinsamme" Stefan Rössner. I alla fall enligt Erik Hörstadius. Fler ödelagda liv på sitt samvete än någon annan svensk, möjligen Karl XII undantagen.

Nedan saxat från: https://www.dietdoctor.com/se/det-gar-lika-bra-att-banta-med-hallonbatar

"Ett pinsamt och långlivat exempel är professor emeritus Stephan Rössner. I decennier har han varit Sveriges mest kända auktoritet när det gäller övervikt, med den exakt lydande titeln ”professor i hälsoinriktad beteendeforskning”, vilket han utsågs till 1990.

Trots att han haft grundligt fel i nästan allting han förkunnat, har han fortfarande en stor och viktig plattform för sina falsarier och hittepåteorier. Nämligen Aftonbladet viktklubb.

Ja, det är lika sant som sorgligt. Sveriges största tidning ger alltså generöst med utrymme åt en man som troligen mer än någon annan nu levande svensk ödelagt folkhälsan och förstört hjälpbehövande människors livskvalitet.

(Skulle vi räkna in även historiska svenskar, gissar jag att exempelvis Karl XII har fler liv på sitt samvete än Rössner. Så i evighetens ljus är han inte värst.)"

Misstänker dock att det ligger en hel del ironi i det Erik skriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in