2018-10-01, 17:39
Medlem
Alltså, om man vill sprutmåla typ möbler i sitt garage, hur bör man gå tillväga för att slippa få ”färgdamm” på alla otäckta ytor? Pallar inte täcka varenda vrå.
Och kan man ventilera på ett bra sätt? Grannen klagar på att det luktar...
Jag sitter på en 50L kompressor och en billig sprutpistol från Jula. Använder bara vattenbaserade färger men det ångar/dammar som tusan.
Tacksam för hjälp!
Citera
2018-10-01, 17:53
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apartalaland
Alltså, om man vill sprutmåla typ möbler i sitt garage, hur bör man gå tillväga för att slippa få ”färgdamm” på alla otäckta ytor? Pallar inte täcka varenda vrå.
Jag sitter på en 50L kompressor och en billig sprutpistol från Jula. Använder bara vattenbaserade färger men det ångar/dammar som tusan.
Tacksam för hjälp!

Sätt upp ett mindre typ av partytält
Citera
2018-10-01, 18:13
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Tacksam för hjälp!
Jag fick skäll när jag sa sprutmåla. Måla gör man med pensel eller roller. Sprutar man färgen lackerar man skrek han högt men i alla fall, är det ett enbils garage eller är det fler bilar?
Citera
2018-10-01, 19:53
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Tacksam för hjälp!

Partytält som någon skrev. Eller så köper du träreglar och byggplast och bygger en inplastad konstruktion. Se till att ventilationen blir god, genom elektrisk fläkt du installerar. Led ut luften i ett rör.
Ska du vara riktigt petig med luften, finns filter med aktivt kol att köpa som eliminerar lukt.

Jag tror det räcker med bara en luftfläkt som roterar och som du kopplar till ett 5 tums rör, som du sedan leder ut i det fria.
Senast redigerad av Hegamon 2018-10-01 kl. 19:56.
Citera
2018-10-03, 16:25
Medlem
Tack för svar! Men hur är det med fläkt kontra eventuell explosionsrisk? Måste inte fläkten vara av nån speciell typ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in