Citat:
Ursprungligen postat av
toptottie
Sambon är lugn o snäll o gillas av alla. Han e konflikträdd i vardagen med precis alla. Han e poppis på jobbet bl a pga hans lugna sätt.
Nu, han varit gift förut (jag med) o sagt att han va svartsjuk i början då. De varit skilda länge nu så jag kan ändå inte ta reda på vad som e sant eller inte. Vi blivit sambos o e väldigt passionerade med/om varandra. Känns som jag inte kan(vill) leva utan han o han likaså om mig. Allt e bra tills vi festar. Asså senaste skulle vi fira ihop med hel helg o hotell osv, bara vi två med storsäng o allt!!! När vi drack vin till middag så började han redan trakassera mig o sade att servitören ignorerar han o e på mig sexuellt. Jag bad han ta det m servitören istället. Under kvällen fortsatt han o istället för att tiga som jag alltid gjort innan så dissade jag hans beteende o låtsades att allt va ok dvs han fick ingen reaktion. Tror jag kände mig trygg m all folk omkring på hotellet. Hsn tar tag i mina armar, skriker åt mig, sparkar o slåss runt omkring mig (aldrig slagit till mig)....o allt detta för han druckit. Frågade såsmåningom vad det va jag hade gjort enligt honom o fick höra ’allt, allt du gör, du flörtar, du e kaxig, du vill ha andra män, du går ut o röker länge....’ osv.
Tidigare har jag försökt förstå honom nästa dag, ifrågasatte mig själv o undrat om jag kunnat gjort nått annorlunda. Denna gången e jag så trött på hans obefogade utbrott, jag har tappat så mycket respekt. Vill inte ens hör hans bön om förlåtelse för samma skit kommer hända igen om/när vi har vänner över o det blir alkohol i bilden.
Vad hade ni gjort i en sån situation? Är jag dum för att stanna? Gör han så för han e rädd om mig? Ska vi sluta dricka (jag måste oxå annars e d orättvist mot han), ska han/vi söka hjälp hos en terapeut?
Känner mig rätt så likgiltig nu o som sagt utan respekt. Blir svårt att hitta den passionen igen som vi haft.
Snälla ge mig råd! Killar oxå, vad händer i en killes hjärna när/om ni bete er så?
Tror inte att du hade skrivit ditt inlägg om du inte redan vet vad du bör göra.
Detta kommer förmodligen att eskalera och det kommer aldrig att försvinna. Ni kommer att ha bra perioder och sen går han för långt igen. Ber om ursäkt och allt är bra ett tag till.
Du kommer också att vänja dig, och lära dig hur du minskar riskerna men alltid gå på nålar så fort du vet att han ska dricka.
Ska du leva med denna person så kommer du alltid gå med en osäkerhet inom dig, de kommer aldrig att försvinna.
Visst kan han sluta att dricka men ja tror att dessa sidor finns även utan alkohol, bara att de förstärks när han dricker, du har bara inte upplevt allt ännu.
Kanske är detta anledningen till att han är skild sen tidigare (vilket ja tror att du även anar).
Han kanske kan sluta dricka när han är med dig, men vad som händer när han dricker utan dig får du kanske aldrig veta.
Avundsjuka kommer också ofta av att själv inte vara helt trogen (ofta, inte alltid) och man kan säga att "som man känner sig själv, känner man andra".
Alltså så som han vet att han är tror han också att andra ska vara.
Varför leva med någon som gör dig illa eller får dig att må dåligt!?
Ja hur undviker du de...? Säg tack och adjö!
Lycka till!