Var kan man köpa vettiga bas-plagg?
Alltså bra bas-kläder, helst "enkelt utförande", alltså att det inte är en massa märken, tryck och annat skräp på kläderna. Och rimligt pris, t.ex. 500 kr för en tröja är ju löjligt.
Jag tycker att många butiker nuförtiden mest är skräp.
Jag kan tipsa om Biltema, de har t-shirts och pikéskjortor som är helt ok, bra exempel på sånt jag söker.
Alla vanliga klädaffärer som HM, Kappahl, Cubus och Dressmann har basic-sortiment med t-shirts för 50 kronor typ. (Har du aldrig varit i dessa butiker?)
Nä jag ser svaren så verkar det som att vissa är fixerade på just tshirts... Fan t-shirts är världens enklaste plagg, det är inget problem alls för butiker att ha några billiga t-shirts till salu. Det är när vi kommer till andra grejer såsom tröjor, byxor som vi kan börja snacka om vilka butiker som har ett bra sortiment om man är ute efter basplagg.
Lager 157 - ser lovande ut! Här har vi basplagg över hela spektrumet, byxor tröjor m.m. till ok pris. Så länge de håller en bra standard på kvalitén så är de ett bra alternativ. Tipsa gärna om liknande butiker.
Varusteleka - Visst bra butik, ligger högre i pris än 157.
Stadium Outlet - Fy fan, det är är mer ett exempel på vad INTE är ute efter. Här kan man handla mjukisbyxor för 500kr/styck.