2018-09-29, 19:12
Medlem
fluffypuffys avatar
Det började med att jag såg en oväntand transaktioner bland väntande överföringar.
351,20 kr

Saldo på kontot: X1

Pratar med kidsen och kollar om någon använt mitt kort för ~€34
(Ingen)
Kollar ev subscriptions som kan tänkas dras.
(Inget)

Loggar in på banken igen och ser att den tidigare anonyma överföringen på 351,20 ändrats till Ica 117,20

Saldo exakt detsamma, X1

Börjar kolla alla transaktioner från senast kontoutdrag 2v tillbaks, samt letar efter ”diffen” +2 månader tillbaks.

Saldot är fel med ~200kr

Någon som vet vad detta fenomen kan bero på?
(Om någon svarar att det är en ännu ej registrerad transaktion så hamnar dessa alltid bland väntande transaktioner oavsett om det gäller en pizza i Milano eller något annat.
Ingen sådan väntande transaktion existerar.)
Citera
2018-09-29, 19:35
Medlem
Tog Du kopia på sidan innan ändring till ICA-transaktion?
Citera
2018-09-29, 19:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Börjar kolla alla transaktioner från senast kontoutdrag 2v tillbaks, samt letar efter ”diffen” +2 månader tillbaks.
Kollar du verkligen samtliga transaktioner? Tänkte om det kan vara en kortavgift eller liknande.
Citera
2018-09-29, 20:06
Medlem
SophieNeveus avatar
Hör av dig till din bank, de kan iaf ge dig klarhet i vart pengarna blivit debiterade. Det är knappast någon på något av Swedbanks kontor försökt att sno 350 kr från dig.
Citera
2018-09-29, 20:41
Medlem
sinistrals avatar
Såg ut som om ica av någon anledning preliminärbokat beloppet x 3, sedan kommer filen in till swedbank på morgonen med det korrekta beloppet och preliminärbokningen omvandlas till en transaktion på det korrekta beloppet.

När du säger att det saknas pengar tror jag helt enkelt det är ett missförstånd gällande skillnaden på aktuellt belopp och tillgängligt belopp. Men som andra sagt hör av dig till banken och fråga så kan de ge besked.
Citera
2018-09-30, 06:34
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinistral
Såg ut som om ica av någon anledning preliminärbokat beloppet x 3, sedan kommer filen in till swedbank på morgonen med det korrekta beloppet och preliminärbokningen omvandlas till en transaktion på det korrekta beloppet.

När du säger att det saknas pengar tror jag helt enkelt det är ett missförstånd gällande skillnaden på aktuellt belopp och tillgängligt belopp. Men som andra sagt hör av dig till banken och fråga så kan de ge besked.

Tack, där fann jag iaf en logisk förklaring till summan 351.
Jag kollsr med banken imorgon
Citera
2018-09-30, 10:27
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Hör av dig till din bank, de kan iaf ge dig klarhet i vart pengarna blivit debiterade. Det är knappast någon på något av Swedbanks kontor försökt att sno 350 kr från dig.

Jag tycker TS ändå ska kolla upp det här. Jag tycker att det mest troliga är ändå att någon på Swedbanks kontor har snott 350 kr från TS. Ge inte upp dig, få din röst hörd!
Citera
2018-10-01, 21:42
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Jag tycker TS ändå ska kolla upp det här. Jag tycker att det mest troliga är ändå att någon på Swedbanks kontor har snott 350 kr från TS. Ge inte upp dig, få din röst hörd!

Såg på en bild i SvD idag att hon deras VD Bonnesen eller vad hon heter hade nya brillor av samma sort som specsavers rear för 350 spänn....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in