2018-09-28, 15:54
Medlem
Jagtardindotters avatar
Här diskuterar vi allt om Spice Girls, även deras solokarriärer.

Det är mitt favoritband och min favorit spice är Scary Spice. Min favoritlåt är nog "Wannabe".
Citera
2018-09-28, 16:00
Medlem
Mackan52s avatar
Lever tanterna fortfarande?
Citera
2018-09-28, 16:02
Medlem
Jagtardindotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52

Tanter? Dom är bara runt 40-45 år jue.
Citera
2018-09-28, 16:03
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
Tanter? Dom är bara runt 40-45 år jue.

Din poäng....?
Citera
2018-09-28, 16:05
Medlem
Jagtardindotters avatar
Citat:
Din poäng....?

Man är inte en tant i den åldern i mitt tycke. Dom ser jättefina ut fortfarande också.
Citera
2018-09-28, 16:52
Medlem
Citat:

En är gift med David Beckham. Du vet, fotbollsspelaren alla i Sverige tyckte var världens coolaste på 1990-talet.
Citera
2018-09-28, 17:15
Medlem
De bästa Spice Girls-låtarna är Say You'll Be There och Move Over(Generation Next) som gjordes för Pepsi.

När man kollar på livevideos med dem så får man verkligen intrycket av att de hade en grym uppsättning musiker med sig. Brittiska studiomusikermaffian liksom. Slutsnackat.

Men är de verkligen större än Bananarama totalt sett?
Spice Girls riktade sig väl mest till barn, medan Bananrama verkligen känns som en sådan där urspårad brittisk julfest där besökarna snittar tolv cider per skalle och någon spöar på tomten.
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2018-09-28 kl. 17:23.
Citera
2018-09-28, 20:09
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
En är gift med David Beckham. Du vet, fotbollsspelaren alla i Sverige tyckte var världens coolaste på 1990-talet.

Inte jag, jag var en rebell

Jag vet att de fortfarande "finns", men det låter bara konstigt att man fortfarande talar om dem.

Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
De bästa Spice Girls-låtarna är Say You'll Be There och Move Over(Generation Next) som gjordes för Pepsi.

När man kollar på livevideos med dem så får man verkligen intrycket av att de hade en grym uppsättning musiker med sig. Brittiska studiomusikermaffian liksom. Slutsnackat.

Men är de verkligen större än Bananarama totalt sett?
Spice Girls riktade sig väl mest till barn, medan Bananrama verkligen känns som en sådan där urspårad brittisk julfest där besökarna snittar tolv cider per skalle och någon spöar på tomten.

Ack ja, den gamla goda tiden innan internet då ett gäng överviktiga och överåldriga styrelsemedlemmar satt i ett rum och bestämde vad som skulle bli "nästa stora grej" och sen blev det så för ingen annan fick nåt utrymme
Senast redigerad av Mackan52 2018-09-28 kl. 20:12.
Citera
2018-09-29, 11:52
Medlem
Citat:
Inte jag, jag var en rebell

Jag vet att de fortfarande "finns", men det låter bara konstigt att man fortfarande talar om dem.

Ack ja, den gamla goda tiden innan internet då ett gäng överviktiga och överåldriga styrelsemedlemmar satt i ett rum och bestämde vad som skulle bli "nästa stora grej" och sen blev det så för ingen annan fick nåt utrymme

Den naturliga formen av censur var helt klart att föredra. Stock Aitken Waterman är meningen med livet.
Citera
2018-09-29, 22:22
Medlem
violetblooms avatar
Kom ihåg att jag köpte chupa chups Spice Girls klubbor med massa samlarbilder i ... min favorit var då Baby Spice, men Mel C kom jag senare att uppskatta mer. Northern Star är en fin låt och av Spice Girls alla hits gillade jag nog Stop mest. Blev lite nostalgisk när jag hörde en låt häromdagen på radion... hade posters fulla rummet vill jag minnas. Uj uj, sådana tider.
Citera
2018-10-01, 09:48
Medlem
Rebali179s avatar
Var väl inte så förtjust i Spice Girls när man var mindre.
Tills man hörde Spice Up You Life och Wannabee.

Är det bara nostalgi tro eller kommer de alltid vara en del av barndomen för de som var barn 1996-2000.
Klassiker på sitt eget sätt numera.
Citera
2018-11-05, 16:32
Medlem
Rebali179s avatar
Spice Girls återförenas – bekräftar turné 2019
http://gaffa.se/nyhet/133634/spice-girls-aterfoerenas-bekraeftar-turne-2019/?fbclid=IwAR2Iyk-OS9SUpNAZ8tI51LE1AzD__1NQr4K8_QUwPUiF9K_JAHrMH7DsS o4
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in