2018-09-28, 01:18
Medlem
Hej, vet inte om dethär kommer hamna rätt för det är första gången jag skriver här.
Jag är 18 år (bor i Karlstad )och har skrivit med en tjej i 7 månader (är själv tjej), hon är ett år yngre än mig (17 år och bor i Dalarna). Jag gillar henne väldigt mycket, och hon har sagt att hon gillar mig oxå. Men jag vet inte om det är jag som är nojig eller inte och behöver hjälp:
-Ibörjan skrev vi nästan hela tiden och nu kan det ta typ 3-5 dagar mellan varje konversation.
- Vi pratar på telegram och snapchat och är ganska säker på att det är hon på bilderna eftersom hon skickar de ”vanligt” vilket betyder att de inte kommer från en kamerarulle utan att bilden är tagen på direkten.
- Ibland kan vi prata om jätteroliga saker men ibland känns det som att jag måste kämpa för att hålla igång konversationerna
Fast hon startar ju konversationer också.
Men ibland mitt i en konversation kan det stå ”öppnad 1 tim sen” och så väntar jag kanske 2 timmar och frågar varför det står ”öppnad”, hon säger att det hackar eller att hon råkade glömma att svara.

Gillar hon mig på riktigt eller blir jag bara lurad? Är så osäker. Har frågat om hon vill prata i telefon men hon säger att hon inte vågar, jag vågar väll egentligen inte heller men någon gång måste vara den första..
Sen är jag rädd att om jag skulle lämna henne så kanske jag förlorar någon jättesnäll, för hon är väldigt snäll också (men ibland känns det som att hon inte bryr sig heller).
Hon kanske bara har typ social fobi (som jag) hon har sagt det vid något tillfälle.

- En till sak är för typ 3 månader frågade jag henne om hon trodde på utomjordingar hon svarade nej, sen för en vecka sen berättade jag om att min mamma hade sett ett ”tefat” och då tyckte hon helt plötsligt det var jätte coolt. Det känns som att det typ är två personer man skriver med.
Citera
2018-09-28, 01:25
Medlem
gorillaspactuss avatar
Ni kvinnor tror att män har någon telepatisk kraft där de kan läsa vad andra tänker. Det har vi inte, vi använder något som heter logik, vet att det kan låta som magi i era öron men det är det inte. Vi behöver mer information, problemet är bara att denna information kan vi inte komma åt utan att komma åt hennes hjärna och tankar, vilket såklart inte går.

Vill du veta om hon tycker om dig så fråga henne. Med tanke på att hon inte är jättesocial med dig borde ge dig vissa hintar.
Citera
2018-09-28, 01:32
Medlem
Är du säker på att hon gillar tjejer då?

Oavsett vad så är 7 månader utan att ses eller prata i telefon väldigt mycket. Det låter inte som om hon är så intresserad, du kanske ska försöka träffa henne istället.
Citera
2018-09-28, 01:38
Medlem
spaxxiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaspactus
Ni kvinnor tror att män har någon telepatisk kraft där de kan läsa vad andra tänker. Det har vi inte, vi använder något som heter logik, vet att det kan låta som magi i era öron men det är det inte. Vi behöver mer information, problemet är bara att denna information kan vi inte komma åt utan att komma åt hennes hjärna och tankar, vilket såklart inte går.

Vill du veta om hon tycker om dig så fråga henne. Med tanke på att hon inte är jättesocial med dig borde ge dig vissa hintar.

det här är nog det bästa svaret du kan få!
men om du vill veta mer är det bara o ta reda på det? fråga om hon vill ses/träffas etc
Citera
2018-09-28, 05:00
Medlem
Det är inte många som orkar eller har tid att håll tät kontakt under så lång tid om 7 månader. Ni borde ha tagit relationen längre på den tiden och träffats eller skypat och pratat i telefon. Försök ta det lugnt du med. Fråga henne rakt ut nu så att du slipper fundera mer på henne. Så kan du satsa på någon annan tjej om du får nej.
Citera
2018-09-28, 05:23
Medlem
Heauxms avatar
Hom gillar dig men det blir fan tjatigt att konstant svara och skriva hela tiden. Sen är det faktiskt väldigt skumt om hon vågar fota men inte ringa. Max 2-3 månader sen borde man pratar i telefon.
Ta ett steg tillbaka, bli inte "the needy one". Bli inte dryg men var inte för på som du verkar vara nu.
Citera
2018-09-28, 06:12
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Är du säker på att hon gillar tjejer då?

Oavsett vad så är 7 månader utan att ses eller prata i telefon väldigt mycket. Det låter inte som om hon är så intresserad, du kanske ska försöka träffa henne istället.
Exakt, hon kanske inte är flata.

Eftersom detta är en väldigt speciell läggning tror jag det viktigaste är att ta reda på detta innan du ställer dig nästa fråga.
Citera
2018-09-28, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaspactus

Har frågat henne om hon tycker om mig hon svarade ja, men ibland verkar hon inte intresserad som att jag irriterar henne och ibland är hon jätteintresserad av mig. Som att hon har två personligheter.
Citera
2018-09-28, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Exakt, hon kanske inte är flata.

Eftersom detta är en väldigt speciell läggning tror jag det viktigaste är att ta reda på detta innan du ställer dig nästa fråga.

Hon har sagt att hon är bi, hon har berättat om tidigare förhållande med både tjej och kille. Men jag kan ju inte vara helt säker
Citera
2018-09-28, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spaxxii
det här är nog det bästa svaret du kan få!
men om du vill veta mer är det bara o ta reda på det? fråga om hon vill ses/träffas etc

Jag har frågat henne om hon vill ses och hon vill det, men hon säger också att hon inte vågar för hon är rädd att det kommer bli stelt.
Citera
2018-09-28, 09:45
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eysk1234
Hon har sagt att hon är bi, hon har berättat om tidigare förhållande med både tjej och kille. Men jag kan ju inte vara helt säker
OK, har du uteslutit catfish-faktorn då?
Citera
2018-09-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
OK, har du uteslutit catfish-faktorn då?

Nepp, men eftersom hon ibland skickar bilder på sig själv på snapchat så borde bilden vara tagen den stunden, för om hon skulle ta någon bild från en kamerarulle så hamnar den i chatten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in