Citat:
Ursprungligen postat av
Heauxm
Nej jag dör inte men jag tar otroligt mycket skada av det. Jag tar ut det på andra, skyller och skäller. Jag vill inte slitna ner mig själv, min familj och riskera mitt förhållande. Men ja det ser ut som att jag kommer ta det jobbet i alla fall men det kommer ta minst ett år extra att läka från allt det där.
Det är viktigt att arbeta med något man trivs med. Vi tillbringar ändå en mycket stor del av vår vakna tid på vårt arbete. I det långa loppet gör du således helt rätt som söker dig till något som du trivs med. Kom dock ihåg att de flesta människor idag inte trivs på sina arbeten och önskar att de kunde göra något annat. Desto yngre grupp man frågar om de trivs på jobbet, desto fler finner obehag av sitt arbete. Det ligger lite i människans natur att tycka så.
Dock, du vet att det är du själv som avgör om du ska ta skada av det? Du verkar redan gå in med inställningen att du kommer att vantrivas, gå in i dig själv, bli sjuk och riskera ditt förhållande m.m. Det där är en helt galen inställning och visar dessvärre, som någon annan skrivit, att du är "klen". Din inställning är käpprätt åt skogen. Den måste du arbeta med att förändra. Alla arbeten har sina nackdelar men också sina fördelar. Tar du industrijobbet, hitta de fördelar och de positiva saker som finns med det jobbet. De finns, bara du tittar och koncentrerar dig mer på dem än på det negativa.
Det är således DIN INSTÄLLNING som idag brister. Du måste börja arbeta med dig själv. Sök på youtube - motivational videos eller liknande. Det kan vara en bra början.
Lycka till.
// CC