• 1
  • 2
2018-09-28, 16:56
Medlem
HarryManbacks avatar
Av egen erfarenhet är det inte värt att ha ett jobb där man inte trivs. Satsa på ett jobb som du inte kommer tycka illa om att vara på.

Lönen är verkligen inte det primära för mig, hälsan kommer först. Jag har problem med stress och för höga krav men har hittat ett heltidsarbete där jag accepteras med dom besvären jag har och presterar, för det mesta, i lagom tempo. Ibland är det väldigt högt tempo men jag kan hantera det då det är begränsade perioder.

Sen när det gäller fonder och aktier finns det hur mycket bra info som helst att ta del av. Kan komma med tips om det är intressant.
Citera
2018-09-29, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Jag kan inte rå för att essensen av mig själv skrumpnar ihop när jag arbetar med något själdödande som industri. Jag funderar på att göra så, jobba där minst ett halvår. Det tråkiga är att det ligger som sagt lediga platser på ett par yrken som det sällan finns några öppningar hos.

Seriöst? Ett halvår är ingen tid. Sök de andra jobben under tiden. Hur gammal är du?
Citera
2018-09-29, 10:54
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Jag kan inte rå för att essensen av mig själv skrumpnar ihop när jag arbetar med något själdödande som industri. Jag funderar på att göra så, jobba där minst ett halvår. Det tråkiga är att det ligger som sagt lediga platser på ett par yrken som det sällan finns några öppningar hos.

Ta jobbet, sök de andra.

Vafan är du för barnslig person egentligen?

Du dör inte av att jobba med något du inte älskar.
Citera
2018-09-29, 18:19
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Ta jobbet, sök de andra.

Vafan är du för barnslig person egentligen?

Du dör inte av att jobba med något du inte älskar.
Nej jag dör inte men jag tar otroligt mycket skada av det. Jag tar ut det på andra, skyller och skäller. Jag vill inte slitna ner mig själv, min familj och riskera mitt förhållande. Men ja det ser ut som att jag kommer ta det jobbet i alla fall men det kommer ta minst ett år extra att läka från allt det där.
Citera
2018-10-01, 07:15
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Nej jag dör inte men jag tar otroligt mycket skada av det. Jag tar ut det på andra, skyller och skäller. Jag vill inte slitna ner mig själv, min familj och riskera mitt förhållande. Men ja det ser ut som att jag kommer ta det jobbet i alla fall men det kommer ta minst ett år extra att läka från allt det där.
Barnunge!

Väx upp och sluta larva dig.
Citera
2018-10-01, 08:08
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Det är viktigt att arbeta med något man trivs med. Vi tillbringar ändå en mycket stor del av vår vakna tid på vårt arbete. I det långa loppet gör du således helt rätt som söker dig till något som du trivs med. Kom dock ihåg att de flesta människor idag inte trivs på sina arbeten och önskar att de kunde göra något annat. Desto yngre grupp man frågar om de trivs på jobbet, desto fler finner obehag av sitt arbete. Det ligger lite i människans natur att tycka så.

Dock, du vet att det är du själv som avgör om du ska ta skada av det? Du verkar redan gå in med inställningen att du kommer att vantrivas, gå in i dig själv, bli sjuk och riskera ditt förhållande m.m. Det där är en helt galen inställning och visar dessvärre, som någon annan skrivit, att du är "klen". Din inställning är käpprätt åt skogen. Den måste du arbeta med att förändra. Alla arbeten har sina nackdelar men också sina fördelar. Tar du industrijobbet, hitta de fördelar och de positiva saker som finns med det jobbet. De finns, bara du tittar och koncentrerar dig mer på dem än på det negativa.

Det är således DIN INSTÄLLNING som idag brister. Du måste börja arbeta med dig själv. Sök på youtube - motivational videos eller liknande. Det kan vara en bra början.

Lycka till.

// CC
Citera
2018-10-01, 10:32
Medlem
Citat:
Jag tänkte också det men ärligt talat är risken stor att jag går ner mig och blir totalt deprimerad och sedan krävs det 1-2 år att läka från det. Det är ungefär vad som hände senast jag arbetade inom industri. Det tog på min psykiska hälsa, jag grät i toaletten varannan dag, blev elak och grinig mot allt och alla. När jag tittar tillbaka var det aldrig värt de 3 åren jag slösade där.
Du blir inte deprimerad av att ta jobbet, däremot kan det vara så att du blir nedstämd, men det är något helt annat. Depression är ett akut sjukdomstillstånd. Nedstämdhet kan du "bota" med positiva tankar. Se det som att om du tar jobbet får du mer pengar och kan uppfylla dina drömmar. Jag har ett jobb som är okej, inte mitt absoluta drömjobb men jag har ut 35 000 i månaden efter skatt, vilket innebär att jag kan uppfylla mina drömmar, vilket innebär att jag mår bättre. Jag jobbar för att kunna leva mitt liv, lever inte för mitt jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in