• 3
  • 4
2018-11-18, 09:05
Medlem
PeterNosters avatar
Gjorde en ren installation av 1803. Uppdaterade allt med Windows Update. Drefter en updatering frn Media Creation sidan.

Allt gick bra men efter 2 - 3 omstarter tog den tillbaks allt den installerat och jag r tillbaka till ruta 0 eller 1803 d.
Frskte en gng till, samma resultat.

Var kan man se vad som gick snett? Kollade Loggboken men den vet ju inget om den misslyckade installationen.
Finns det ngon fil att titta i?
Citera
2018-11-18, 09:39
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Gjorde en ren installation av 1803. Uppdaterade allt med Windows Update. Drefter en updatering frn Media Creation sidan.

Allt gick bra men efter 2 - 3 omstarter tog den tillbaks allt den installerat och jag r tillbaka till ruta 0 eller 1803 d.

Var kan man se vad som gick snett? Kollade Loggboken men den vet ju inget om den misslyckade installationen.

Varfr inte gra en ren installation med 1809?
Citera
2018-11-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Min erfarenhet av W10 uppdateringar r mindre n lysande d alltid ngot krnglar. Jag rekommenderar alltid en ominstallation nr en ny version slpps.
Citera
2018-11-18, 10:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Varfr inte gra en ren installation med 1809?

Fr att den inte fungerar, heller.

Tillbaka till problemet.

Blskrmar meddelar att den samlar in felinformation men den sger inte vart samlingen tar vgen.
Hnvisas till microsoft.com/stopcode.
Men det finns ingen stopcode men ett CRITICAL PROCESS DIED

Informationen dr r s luddig s man kan inte dra ngon slutsats om man inte kan kolla i en log vilken process som dtt.
Den dr Uppdateringsassistenten ligger kvar p skrivbordet och det finns en Windows10 upgrade map.
Men var tog det insamlade felinformationen vgen?
Citera
2018-12-07, 17:28
Medlem
Fickludds avatar
Sedan oktober har jag inte kunnat uppdatera Windows 10. Ngot r fel men jag fr ingen hint om vad. Ngra tips?

Citat:
Vissa uppdateringar har avbrutits. Vi fortstter frska ifall nya uppdateringar blir tillgngliga.
Citera
2018-12-07, 17:36
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Sedan oktober har jag inte kunnat uppdatera Windows 10. Ngot r fel men jag fr ingen hint om vad. Ngra tips?

Kanske skadat Os, kr en koll med DISM och/eller sfc /scannow.

Uppdatera med Uppgraderingsassistenten.
Senast redigerad av 1FF 2018-12-07 kl. 17:38.
Citera
2018-12-07, 17:52
Medlem
Fickludds avatar
Citat:

Tackar! Jag provar genast.
Citera
2018-12-07, 19:07
Medlem
Fickludds avatar
Citat:

Sfc /scannow hittade inga problem men Uppgraderingsassistenten lste det. Och jag som har tragglat sedan oktober-uppdateringen kom.

Tusen tack fr hjlpen!
Citera
2018-12-07, 19:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Sfc /scannow hittade inga problem men Uppgraderingsassistenten lste det. Och jag som har tragglat sedan oktober-uppdateringen kom.

Tusen tack fr hjlpen!

Kul!

Kr Diskrensningsverktyget och bli av med den stora mngd gamla filer som uppsttt nu.
Citera
2019-04-18, 02:40
Medlem
autografsamlarens avatar
Fick ner v 1809 (17763.437) i tisdags. Hade tidigare v 1803 som frn brjan var v 1703. Den fungerar i vart fall hitintills.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in