2018-09-25, 18:34
Medlem
Jag börjar misstänka att jag är olyckligt kär i min granne.
Vi har träffats ett par gånger och i min mening haft det väldigt trevligt tillsammans.

Men utan någon vidare fysisk kontakt bortsett från ett par kramar har tecken som ögonkontakt etc. funnits där hela tiden.

Trots att vi bor så pass nära varandra har vi haft en del konversationer via whatsapp vid flera tillfällen som varit ganska så flirtiga.

Men nu vet jag inte vad som är nästa steg, vill ju inte att det ska gå fel och att jag måste flytta från grannskapet.

Jag kan inte släppa tankarna om personen i fråga och vill så gärna ta det ett steg vidare, men hur?!
Tänkte föreslå att vi ska hitta på något utanför hemmet, men vill samtidigt inte att det ska vara något för date-aktigt.

Är det någon som har erfarenheter av grannar här?
Citera
2018-09-25, 18:39
Medlem
PubMixs avatar
Ja jag har grannar...

Men för att försöka ge ett råd?
Gör försiktiga närmanden och känn efter? Stött ihop med handen och håll kvar den?
Citera
2018-09-25, 19:42
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Om din granne är kvinna så bör du hastigt gripa tag i henne och kyssa henne våldsamt över halsen, sådana plötsliga överaskningar gillar alla romantiska och njutningslystna kvinnor...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-09-25 kl. 19:56.
Citera
2018-09-25, 21:04
Medlem
Besök henne efter krogen en fredagsnatt/morgon.
Knacka på dörren tills hon öppnar o då förklarar du din kärlek högt o ljudligt i trapphuset.
Alla tjejer diggar en man som öppnar upp sitt innersta.
Citera
2018-09-25, 22:26
Medlem
Jag är i nästan samma situation. Jag är tjej och är smått förälskad i en man som bor nära mig. Han är mycket äldre än jag. Problemet är dock att jag haft förhållande men är numera singel och detta vet han inte om. Jag bor fortfarande med exet i väntan på lägenhet. Så han tror ju fortfarande att jag är upptagen. Vet inte hur man bör lägga fram att jag är singel nu utan att verka desperat. Har haft intresse för honom länge, har dock aldrig berättat det och jag vet inte ens om han är intresserad av mig. Men det är de ständigt djupa o långa blickarna som får mig att tro att han är det. Han söker ofta kontakt med mig när vi syns ute i grannskapet.
Citera
2018-09-25, 22:34
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anmaka
Jag är i nästan samma situation. Jag är tjej och är smått förälskad i en man som bor nära mig. Han är mycket äldre än jag. Problemet är dock att jag haft förhållande men är numera singel och detta vet han inte om. Jag bor fortfarande med exet i väntan på lägenhet. Så han tror ju fortfarande att jag är upptagen. Vet inte hur man bör lägga fram att jag är singel nu utan att verka desperat. Har haft intresse för honom länge, har dock aldrig berättat det och jag vet inte ens om han är intresserad av mig. Men det är de ständigt djupa o långa blickarna som får mig att tro att han är det. Han söker ofta kontakt med mig när vi syns ute i grannskapet.
Du får väl drista mod och gå fram till honom och fråga om han vill följa med hem och dricka te...
Citera
2018-09-26, 08:57
Medlem
borrizs avatar
Jag citerar Gert Fylking:

"Begå aldrig hor, vare sig där du jobbar eller bor!"

Grannar är att se som ett stort "no-no", glöm aldrig att du alltid kommer att har grannen nära inpå dig oavsett hur ditt förhållande kommer att utvecklas.
Citera
2018-09-26, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Jag citerar Gert Fylking:

"Begå aldrig hor, vare sig där du jobbar eller bor!"

Grannar är att se som ett stort "no-no", glöm aldrig att du alltid kommer att har grannen nära inpå dig oavsett hur ditt förhållande kommer att utvecklas.

Jag kontrar med att citera Smokie - Living Next Door to Alice.
Citera
2018-09-26, 10:10
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lennart.lyktstolpe
Jag kontrar med att citera Smokie - Living Next Door to Alice.
Nu tror jag inte att ts och grannen är gamla barndomsvänner.
Citera
2018-09-26, 12:18
Medlem
Jag tänker på trådrubriken.

Är du verkligen *olyckligt* kär? Som i att kärleken är omöjlig/förbjuden, den ene är upptagen, du vet på något magiskt sätt utan att fråga att den garanterat är obesvarad...?

Annars är det ju *bara* kärlek, rätt och slätt!

Du kan förkorta din vånda kring det olyckliga i din kärlek genom att ta kontakt och förklara att du har mer än vänskapliga känslor.
Citera
2018-09-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Jag tänker på trådrubriken.

Är du verkligen *olyckligt* kär? Som i att kärleken är omöjlig/förbjuden, den ene är upptagen, du vet på något magiskt sätt utan att fråga att den garanterat är obesvarad...?

Annars är det ju *bara* kärlek, rätt och slätt!

Du kan förkorta din vånda kring det olyckliga i din kärlek genom att ta kontakt och förklara att du har mer än vänskapliga känslor.
Nej olycklig kärlek betyder att man är kär och olycklig, ingenting om varför det skapar olycka. Något som borde vara naturligt om man inte är med den man är förälskad i. Lyckligt förälskad på avstånd? Hur tänker du där?

Det finns nog många som träffats genom att bo nära. Det kan dock bli jobbigt för båda om intresset inte är besvarat eller en relation tar slut. Har aldrig varit intresserad av mina grannar och har ändå bott på många platser i livet. Det närmaste jag kommer är när en granne skulle åka o träffa en brud och vände när jag sa åt honom att komma hem istället Tror dock inte att det är ovanligt och ni verkar redan ha mer kontakt jag skulle tycka var mer åt dejtinghållet.
Citera
2018-09-26, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Det närmaste jag kommer är när en granne skulle åka o träffa en brud och vände när jag sa åt honom att komma hem istället

Det var ju lite kryptiskt, ny tråd på det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in