2019-09-06, 19:25
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
OK, alla som jobbade på NIST räddade sin karriär genom att visa vad som hände, och alla som jobbade för Hulsey har förstört sin karriär genom att visa vad som hände.
tack, då vet vi...
Spännande också att alltså allt som alla som har doktorerat någonsin gör alltid är rätt - annars riskerar de att ruinera sin karriär och därför kan det aldrig hända att de har fel...

Jag antar att du gör dig dum för att visa någon slags poäng, men jag provar ändå:

Att offentligt ifrågasätta 9/11 är naturligtvis en jättestor risk för en persons karriär, särskilt om man gör det som en del av sin yrkesutövning. Anledningen till det är att många människor är som du och tror att det betyder att man också tror att jorden är platt och styrs av UFOn.

Fattar du nu?
Citera
2019-09-06, 19:27
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Själv skulle jag aldrig någonsin säga någonting om mina tankar om detta på jobbet. Det skulle se otroligt dåligt ut i min position.
Citera
2019-09-06, 19:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Jag antar att du gör dig dum för att visa någon slags poäng, men jag provar ändå:

Att offentligt ifrågasätta 9/11 är naturligtvis en jättestor risk för en persons karriär, särskilt om man gör det som en del av sin yrkesutövning. Anledningen till det är att många människor är som du och tror att det betyder att man också tror att jorden är platt och styrs av UFOn.

Fattar du nu?

Nej, jag tror inte att vare sig Hulsey eller hans assistenter tror jorden är platt och styrs av ufon. Jag tror att folk som tror det är galna, medan jag tror att de flesta som tror 9/11 var en false flag bara är dåligt pålästa alternativt - som i Hulseys och A&E-ledningens fall - uppmärksamhetssökande, penningkåta och skrupellösa.
Citera
2019-09-06, 20:07
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Nej, jag tror inte att vare sig Hulsey eller hans assistenter tror jorden är platt och styrs av ufon. Jag tror att folk som tror det är galna, medan jag tror att de flesta som tror 9/11 var en false flag bara är dåligt pålästa alternativt - som i Hulseys och A&E-ledningens fall - uppmärksamhetssökande, penningkåta och skrupellösa.

Så du tror att offentligt ifrågasätta 9/11 är ett bra sätt att tjäna pengar och att få uppmärksamhet? Det är det inte
Citera
2019-09-06, 20:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så du tror att offentligt ifrågasätta 9/11 är ett bra sätt att tjäna pengar och att få uppmärksamhet? Det är det inte

Har du kollat upp vad Richard Gage plockar ut ur A&E-rörelsen?
Citera
2019-09-06, 20:27
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Nej faktiskt inte? Är det offentligt?
Citera
2019-09-06, 22:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej faktiskt inte? Är det offentligt?

Del ur ett inlägg jag skrev förra året:

Men Richard Gage lever på A&E for 911 truth, och därför lär hans intresse av att driva igenom någonting alls vara minimalt. 2012 tog han ut 85.000 USD plus utlägg från organisationen. Utan den lönen skulle han antagligen stå sig ganska slätt eftersom han inte verkar ha några andra inkomstkällor..

Källor:
medlemsförteckning
AIA tar avstånd från A&E-artikel
A&E's räkenskaper för år 2012

Det är helt enkelt frågan om vanligt bondfångeri...
Citera
2019-09-06, 22:56
Medlem
withnonames avatar
Citat:

Hulsey tackade nej till det här uppdraget först och AE rörelsen fick tjata en del på honom
Senast redigerad av withnoname 2019-09-06 kl. 23:02.
Citera
2019-09-06, 23:03
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Del ur ett inlägg jag skrev förra året:

Men Richard Gage lever på A&E for 911 truth, och därför lär hans intresse av att driva igenom någonting alls vara minimalt. 2012 tog han ut 85.000 USD plus utlägg från organisationen. Utan den lönen skulle han antagligen stå sig ganska slätt eftersom han inte verkar ha några andra inkomstkällor..

Källor:
medlemsförteckning
AIA tar avstånd från A&E-artikel
A&E's räkenskaper för år 2012

Det är helt enkelt frågan om vanligt bondfångeri...

Öh? 85 000 USD på ett år? Vad tror du att han skulle ha tjänat annars? Och som du säger, vad skulle han annars leva på? Med tanke på hur mycket material de producerar så är det väl rätt självklart att någon jobbar heltid med det?

”Bondfångeri” hahahahahahahhaaa

Dina länkar verkar förresten vara trasiga, men om du inte hade någon ytterligare poäng så spelar det väl ingen roll?
Citera
2019-09-06, 23:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Öh? 85 000 USD på ett år? Vad tror du att han skulle ha tjänat annars?
Tror du inte han gör något annat alls? Jag tänkte mer att 850,000 kr extra om året skulle vara rätt välkommet för de flesta - men du håller inte med,eller?

Citat:
Och som du säger, vad skulle han annars leva på? Med tanke på hur mycket material de producerar så är det väl rätt självklart att någon jobbar heltid med det?
Vad producerar de? Eller jo, du har en poäng - exempelvis är ju tydligen Hulseys ”oberoende rapport” kryddad med A&E’s tidigare publicerade påståenden och beräkningar, trots att A&E inte krediteras för det.. märkligt, man skulle ju kunna förvänta sig lite mer tacksamhet från Hulsey gentemot sina sponsorer - om det inte vore för att alltihop är fake och Hulsey bara låtsas vara ”oberoende” förstås....

Citat:
”Bondfångeri, hahahaha...
Ja nog är det tråkigt att folk går på det så lätt.?

Citat:
Dina länkar verkar förresten vara trasiga, men om du inte hade någon ytterligare poäng så spelar det väl ingen roll?
Som sagt, det är ett gammalt inlägg jag kopierade.
Citera
2019-09-06, 23:30
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Jag tror inte riktigt att du vet vad framgångsrika människor tjänar Vad de producerar? Mängder av material av hög kvalitet. Grafiskt, pedagogiskt och stringent.
Citera
2019-09-06, 23:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror inte riktigt att du vet vad framgångsrika människor tjänar Vad de producerar? Mängder av material av hög kvalitet. Grafiskt, pedagogiskt och stringent.

Oj, berätta!
Var finns det högkvalitativa materialet, och hur mycket tjänar egentligen Richard Gage om han finner 850,000 kr irrelevanta ? och varför i hela friden skulle han i sånt fall ändå plocka ut de pengarna från en påstått icke-kommersiell verksamhet om han inte behövde pengarna??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in