2018-09-21, 12:51
Medlem
Hej, det är så att min tjej gjorde slut med mig i Torsdags förra veckan. Vi var tillsammans i lite mer än ett år. Hon är det bästa som någonsin har hänt mig och vi har aldrig bråkat eller liknande. Vi har varit på några resor och haft det bra.

Men i onsdags ändrades allt, jag frågade om hon tyckte om mig längre för hon ville inte pussas o kramas osv lika mycket som förut. Hon svarade att hon inte var kär i mig längre men att hon älskade mig jättemycket. Hon sa åt mig att jag skulle höra av mig när jag mådde bättre så att vi kunde vara vänner. Har inte haft någon kontakt sen dess men jag vet inte om vi kan vara vänner eftersom att jag fortfarande är kär i henne.

Vad ska jag göra för att få tillbaka henne? Snälla säg INTE att jag ska släppa henne o sörja osv osv för jag är verkligen villig att kämpa för den här kvinnan. Hur lång tid det än tar och det får kräva vad som helst, bara vi hittar tillbaka till varann igen. Snälla ge mig tips!
Citera
2018-09-21, 12:59
Medlem
Heauxms avatar
Jag kan med säkerhet säga att det aldrig kommer att fungera mellan er.
Men om du ska vara envis och försöka tvinga dig på henne då kan du åtminstone prata med henne och fråga varför det blivit såhär.
Bli en kännande man, behandla henne med vördnad. Köp en bukett ibland. Berätta ofta hur mycket du älskar henne. Hur väcker hon är. Städa efter dig, ta ansvar. Ta ut henne på en dejt ibland.
Citera
2018-09-21, 13:02
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin02012002
Hej, det är så att min tjej gjorde slut med mig i Torsdags förra veckan. Vi var tillsammans i lite mer än ett år. Hon är det bästa som någonsin har hänt mig och vi har aldrig bråkat eller liknande. Vi har varit på några resor och haft det bra.

Men i onsdags ändrades allt, jag frågade om hon tyckte om mig längre för hon ville inte pussas o kramas osv lika mycket som förut. Hon svarade att hon inte var kär i mig längre men att hon älskade mig jättemycket. Hon sa åt mig att jag skulle höra av mig när jag mådde bättre så att vi kunde vara vänner. Har inte haft någon kontakt sen dess men jag vet inte om vi kan vara vänner eftersom att jag fortfarande är kär i henne.

Vad ska jag göra för att få tillbaka henne? Snälla säg INTE att jag ska släppa henne o sörja osv osv för jag är verkligen villig att kämpa för den här kvinnan. Hur lång tid det än tar och det får kräva vad som helst, bara vi hittar tillbaka till varann igen. Snälla ge mig tips!

Tyvärr men OM du vill ta tillbaka henne(viktigt att du trycker in det i huvudet att DU ska godkänna hennes återuppkomst i ditt liv och inte vice versa) så är radio silence det absolut bästa du kan göra.

Fokusera lite på dig själv, hör inte av dig.
När hon väl hör av sig håller du det kort och lättsamt. Max 3 repliker på mess. Det måste vara på hennes initiativ att ni återupptar kontakten pch det är hon som ska ner på knä och be om förlåtelse.
Citera
2018-09-21, 13:04
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Jag kan med säkerhet säga att det aldrig kommer att fungera mellan er.
Men om du ska vara envis och försöka tvinga dig på henne då kan du åtminstone prata med henne och fråga varför det blivit såhär.
Bli en kännande man, behandla henne med vördnad. Köp en bukett ibland. Berätta ofta hur mycket du älskar henne. Hur väcker hon är. Städa efter dig, ta ansvar. Ta ut henne på en dejt ibland.

Detta är ett typexempel på varför du inte ska rådfråga kvinnor. De tror att det där funkar, men så fort en MAN gör nåt sånt hamnar han under hennes skosula och blir tagen för givet.

Den där bruden ska förtjäna dig, tänk på det.
Citera
2018-09-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Tyvärr men OM du vill ta tillbaka henne(viktigt att du trycker in det i huvudet att DU ska godkänna hennes återuppkomst i ditt liv och inte vice versa) så är radio silence det absolut bästa du kan göra.

Fokusera lite på dig själv, hör inte av dig.
När hon väl hör av sig håller du det kort och lättsamt. Max 3 repliker på mess. Det måste vara på hennes initiativ att ni återupptar kontakten pch det är hon som ska ner på knä och be om förlåtelse.

Om hon inte hör av sig då? Hur länge ska man vänta?
Citera
2018-09-21, 13:17
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Om hon inte hör av sig då? Hur länge ska man vänta?

Du går vidare till nästa tjej som dyker upp? Väx som person och lär dig av dina misstag. När ditt ex sen får nys om att du träffar en ny kommer hon att dyka upp med chokladpraliner framför din dörr.

Tjejer funkar så. Vi män vill alltid lösa saker. Vi är problemlösare. Tid och avstånd är det enda som får en kvinna att sakna oss. Den där undran över vad vi gör etc. Om hon aldrig hör av sig igen så fattar du väl vad för slags dålig uppfattning hon haft om dig?

Slå näven i bordet och ryt ifrån som ett lejon!!!
Citera
2018-09-21, 13:19
Medlem
Citat:
Men i onsdags ändrades allt, jag frågade om hon tyckte om mig längre för hon ville inte pussas o kramas osv lika mycket som förut. Hon svarade att hon inte var kär i mig längre men att hon älskade mig jättemycket.

Har inget "tips" att ge, men där har du det. Hennes känslor för dig har svalnat, tyvärr.
Finns inte så mycket att göra åt. Fortsätt leva livet bara, du kommer över henne snart ska du se!
Citera
2018-09-21, 13:28
Medlem
Du får acceptera att hennes känslor har svalnat och att det är slut mellan er. Tror inte det är någon bra idé att bli tillsammans med sitt ex, det finns ju en anledning till att det tog slut och risken är att det blir samma sak igen om ni fortsätter att umgås. Kärlek gör ont men du måste släppa taget för det går inte att tvinga fram känslor. Jag har varit i samma situation och vet hur jobbigt det är men du behöver fokusera mer på dig själv, göra saker som du mår bra av. Ni båda måste ju vilja detta, du kan inte ensam kämpa för ert förhållande men tillåt dig själv att känna precis som du gör just nu. Det kommer att lätta och bli bättre med tiden. Försök att få lite distans till allt det här, det kan ju vara så att hon också behöver tänka igenom vad hon vill i lugn och ro så det bästa är nog att du inte hör av dig till henne utan att du låter det vara som det är.
Citera
2018-09-21, 14:00
Medlem
Evintas avatar
Citat:

Den meningen är vad jag reagerar på i hela inlägget. (fetat)
Vad menar hon med det?

Annars är det svårt att ge råd när man inte vet så mycket än att hon gjort slut. Det blir bättre, det är säkert i alla fall.
Och ni kan givetvis hitta tillbaka till varandra, det händer ganska ofta.

Ta hand om dig vännen.
Citera
2018-09-21, 14:28
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Hej!

Tråkigt när kärleken inte är besvarad.

Ett tips är att du ska inte höra av dej.

Om hon inte kontaktar dej så ska du inte skicka meddelanden eller ringa eller lägga upp några patetiska bilder/storys på sociala medier.

Det värsta som finns är när någon är jobbig och needy.

Gör saker med dina vänner och om hon hör av sej så ska du inte svara genast.

Var lite "hard to get".

Önskar dej lycka till.
Citera
2018-09-21, 14:52
Medlem
Hade en svensk man efter mig när jag var ung. Fick lova min pojkvän att hota honom för att det skulle sluta. Han och några kompisar gick på barnen och meddelade dem att deras far skulle sluta stalka.

Var riktigt rädd i flera år, så säg inget om att det var fel.
Citera
2018-09-21, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
Den meningen är vad jag reagerar på i hela inlägget. (fetat)
Vad menar hon med det?

Annars är det svårt att ge råd när man inte vet så mycket än att hon gjort slut. Det blir bättre, det är säkert i alla fall.
Och ni kan givetvis hitta tillbaka till varandra, det händer ganska ofta.

Ta hand om dig vännen.
Det är svårt när hon säger att JAG ska höra av mig när jag mår bättre. Bryr hon sig ens?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in