2018-09-21, 08:21
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Möt Miljöpartiet i Borlänge:

Med hjälp av landsmännen i no gozonen Tjärna Ängar och deras makalösa kryssdisciplin representeras nu Miljöpartiet i Borlänges kommunfullmäktige till 100 procent av somalier: Ahmed Abdiqadir och Mursal Isa (även förste ersättare Omar Warsame är somslier).

Miljöprofilen Elina Brodén som arbetat med miljöfrågor i hela sitt liv åkte ut på röven.

Jag undrar hur det går för MP i nästa val? Somalierna kan bara komma in om de lyckas "ympa in" sina representanter på ett redan etablerat och lagom litet parti där majoriteten inte kryssar.

Inget somaliskt parti skulle av egen kraft kunna komma in i någon folkvald församling - därtill är de för få. Och somaliska representanter kan knappast räkna med några arabiska, kurdiska eller afghanska röster på grund av den omfattande rasism som råder MELLAN invandrargrupper i Sverige...
https://www.facebook.com/erik.vanderheeg/posts/10155832514596824?__xts__[0]=68.ARB9CIB2LSHTlF0Vd8NC0ExfU6-T0DeqQxjNTyboznBcNdpxt3CQEwHmbtg55SoXtJ45IbNsoPsSB 0daeM6KYBTbaGkSs3pv tCpBXzvVqqzw0q6Qa6ynAhaISbqnun76TZLxQGNUIiU13D-VKJd0WFMW3pgcVOzZRWCwkVVlpYiGoJ-ke8DMju8&__tn__=C-R

Något säger mig att det inte är miljöfrågorna som ligger dem varmt om hjärtat. Hur kommer detta eskalera framöver?
Citera
2018-09-21, 08:33
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
https://www.facebook.com/erik.vanderheeg/posts/10155832514596824?__xts__[0]=68.ARB9CIB2LSHTlF0Vd8NC0ExfU6-T0DeqQxjNTyboznBcNdpxt3CQEwHmbtg55SoXtJ45IbNsoPsSB 0daeM6KYBTbaGkSs3pv tCpBXzvVqqzw0q6Qa6ynAhaISbqnun76TZLxQGNUIiU13D-VKJd0WFMW3pgcVOzZRWCwkVVlpYiGoJ-ke8DMju8&__tn__=C-R

Något säger mig att det inte är miljöfrågorna som ligger dem varmt om hjärtat. Hur kommer detta eskalera framöver?

Well, när de gaddar ihop sig i valdistrikten så lär det bli sammalunda på många svenska orter. Just MP har ju inga skygglappar för invandringen så bli inte förvånade ifall MP snart kastar ut både Frigolit och Lövin och ersätter dem med Somalias finest...

Minareter, moskéer och allsköns oreda blir resultatet när somalier med klent IQ skall ingå i kommunstyrelsen.

Popcornen kommer stå framme 2022.

I USA kan du inte bli president ifall du inte är född i landet. Samma borde vara rådande i Sverige, men för de 349 folkvalda till riksdagen. Sammalunda för landstings och kommunalval. Då hade vi sluppit många personer som kommer ställa till det i framtiden.
Citera
2018-09-21, 08:35
Bannlyst
Har verkligen aldrig förstått blattars dragning till MP. Sedan när brydde dom sig om miljöfrågor? Svenskarna i partiet är så jävla dumma som ens låter dem ta plats.

Rätt åt den där dumsvenska bruden som åkte ut. Men något säger mig att hon i sin fantasi verkligen tror att somalierna kommer ärva hennes passion för miljöfrågor.
Citera
2018-09-21, 08:38
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Har verkligen aldrig förstått blattars dragning till MP. Sedan när brydde dom sig om miljöfrågor? Svenskarna i partiet är så jävla dumma som ens låter dem ta plats.

Rätt åt den där dumsvenska bruden som åkte ut. Men något säger mig att hon i sin fantasi verkligen tror att somalierna kommer ärva hennes passion för miljöfrågor.
Vem säger att de bryr sig om miljön det är väl snarare så att MP är ett litet parti på vänsterkanten och således enklast att "komma upp sig" i. Vänsterns svar på SD typ.
Citera
2018-09-21, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis

...en lika noggrann eftervalsanalys om "vilka/vem som röstade på vad, och var" borde vara mycket intressant läsning. Nu har vi summariskt mest fått massmedialt itutat att "rasister" och svenska "deplorables" med låg utbildning är SD:s valmanskår. Något jag inte känner igen i min omgivning i vart fall, även om det nog kan stämma i viss omfattning också. Men jag tror du hittar en stor drös av Sveriges närande småföretagare bland SD-rösterna exempelvis, och du hittar omvänt en stor mängd tärande bidragsberoende medborgare med låg utbildning hos S, och skattefinansierade medborgare hos V och MP, med eller utan bildning och framförallt med eller utan verklig kunskap.

Så en rejäls studie av hur röstandet i landet såg ut skulle nog vara en ögonöppnare för många, inkl de som det förefaller mkt få "vita, svenska" kvarvarande rösterna på MP.
Citera
2018-09-21, 08:40
Medlem
fluffiss avatar
Citat:

Det är relativt enkelt att ta sätta dig själv och kompisar på maktpositioner eftersom det är ett litet parti som få andra röstar på.
Citera
2018-09-21, 08:44
Bannlyst
Citat:

Lätt att ta sig in genom klanröstning + PK-svennar som vill godhetsknarka med att kvoterar in dem.

Miljöfrågor? Snart kommer de börja gapa om Islam.

Hur blir det när Somalier får makt i Sverige? Ni kan ju titta på deras hemland hur det ser ut.
Senast redigerad av PenisOchPung 2018-09-21 kl. 08:47.
Citera
2018-09-21, 08:46
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:

Naturligtvis skiter de i miljön, MP är däremot ett parti som är väldigt lätt att infiltrera och ta över - någonting som visats väldigt tydligt detta val.
Citera
2018-09-21, 08:49
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Elina Brodén hade exakt lika många kryss som förste ersättare Omar Warsame. Så jag gissar att lotten avgjorde där.

Brodén var faktiskt också kommunalråd. Nåja, revolutionen äter sina barn.

Kryssen i Borlänge för mp

Mursal Issa 119 (vald, nummer 19 på kommunlistan)
Ahmed Abdiqadir 88 (vald, nummer 9 på kommunlistan)
Omar Warsame 78 (ersättare, nummer 4)
Elina Brodén 78 (ratad, utbytt, förbrukad)

https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/K/kommun/20/81/personroster.html#idMP
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2018-09-21 kl. 08:51.
Citera
2018-09-21, 08:54
Medlem
En liten kommun av alla i Sverige!
Inget att bry sig om, vi har en demokrati.
Alla kan börja jobba politiskt, ni med, om ni blir insläppta i rockieprogrammet (det är där det ligger, förstår ni).
Citera
2018-09-21, 08:55
Medlem
Karmans avatar
Förvånande att de är så miljövänliga inom den somaliska diasporan. Eller har de något annat i kikaren?
Citera
2018-09-21, 08:55
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Elina Brodén hade exakt lika många kryss som förste ersättare Omar Warsame. Så jag gissar att lotten avgjorde där.

Brodén var faktiskt också kommunalråd. Nåja, revolutionen äter sina barn.

Kryssen i Borlänge för mp

Mursal Issa 119 (vald)
Ahmed Abdiqadir 88 (vald)
Omar Warsame 78 (ersättare)
Elina Brodén 78 (ratad, utbytt, förbrukad)

https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/K/kommun/20/81/personroster.html#idMP

Karma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in