2019-08-21, 11:35
Medlem
Ishtar ger "8 tips till dig som är ny chef"

https://chef.se/ishtar-touailat-8-ti...som-ar-ny-chef

Vilken äckligt inställsam artikel förresten! Blir så djävla less på sådant här "Kejsarens nya kläder"-skit, där medierna trampar över varandra för att slicka röv och ryggdunka vissa personligheter, där inte minsta lilla uns av kritik eller ifrågasättande får skönjas, som med bl.a. "Greta" och, ja, även Ishtar (även om gradskillnaden av nivån på deras uppmärksamhet knappast kan jämföras). Och hennes "8 tips", ja, vaddå "tips"? Snarare floskler som sags av var och varannan självutnämnd "inspiratör" genom alla tider! Nej, det är hög tid att någon av vikt vågar ställa sig upp och säga som det är: "Kejsaren är naken!!!"
Citera
2019-08-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Säkerligen till en del sanning i det. Är inte med på LinkedIn, annars skulle hon så klart adda. Jag behöver inte det. När jag sa upp mig strax före Jul och folk hävdade att jag var en idiot som inte tog tj-ledigt ist så höll jag en väldigt hög svansföring; "äh... tre telefonsamtal och jag har två bra jobberbjudanden", det räckte med två samtal och som jag med glimten i ögat sa till kollegan, för att citera Alec B i Glengarry Glen Ross - "you see pal, that´s who I am... and you´re nothing..."

(Med glimt! Som sagt. Är inte alls odräglig IRL, tvärtom).

On-topic; blev lite förvånad över Wacko-Jacko klippet med "Black or white" eller vad den heter... visst, pinsamt... men mitt intryck av Ishtar består övervägande positivt, hon är absolut inget "tomt skal"... ..sedan, icke att förglömma, vackrare ögon finns inte på den här planeten!
Dejtingsajten Happy Pancake har använt hennes bild och lagt till det falska användarnamnet “ishtar_cool” och hon ämnade att polisanmäla företaget för detta. Hur det gick med den saken är dock oklart. Någon som vet?

https://www.breakit.se/artikel/8221/...marknadsforing
Citera
2019-10-24, 17:49
Medlem
Har Ishtar skrivit om sig själv på wikipedia?
Känns inte helt orimligt.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ishtar_Touailat
Citera
2019-11-12, 14:46
Medlem
Ny intervju mer Ishtar

Citat:
”Du tillhör inte framtiden om du inte är värderingsdriven och hållbar”

https://wesupero.com/ishtar-touailat

Fan vad skitnödig hon verkar! Skryter om hur mycket pengar hon lagt ned på sin dyra lägenhet i innerstan, tycker att får journalisten ska vara tacksam fom hittade en lucka i Ishtars schema för att intervjua henne på, maler på samma gamla trasiga grammofonskiva om vilken hemsk barndom hon haft, att hon började jobba när hon var 14 år gammal (var det att hon prao:ade genom skolan, mån tro? äsch, det låter väl mer spännande om man kan få det vinklat mot "barnarbete"-hållet eller liknande! ).
Citera
2019-12-29, 18:24
Medlem
Har hon pojkvän? Har hon jobbat som pizzabagare?
Citera
2019-12-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Lite svårt att säga vad hon åstadkommit, men bevisar väl det faktum att med kombon snygg kvinna/utländskt påbrå/gott självförtroende är det hart när omöjligt att inte "göra sig ett namn" i det här landet.

Trevlig (okonstlat riktigt trevlig!), har träffat henne ett par gånger, kan inte påstå att jag känner henne. Snyggare IRL än på bild, ögon att drunkna i...
.
Fick du ett bra intryck av henne. Har hon en charmig personlighet?
Citera
2020-01-01, 00:10
Medlem
Dansflugans avatar
Lite skvaller där det mesta precis som ni redan konstaterat visar att hon har ett behov av att framhäva sig själv...

Rangordning av människor:
Jag träffade henne på ett midsommarfirande för ca. 10 år sedan och hon hade ett väldigt stort behov av att rangordna personer utefter upplevd status och hon ansträngde sig inte för att prata med folk som enligt henne hade lägre status. Hon själv var relativt nyexaminerad och jobbade med något lågbetalt jobb på en SU-inkubator men ansåg sig mycket finare än någon nyexaminerad ingenjör som arbetade på en startup. Det är lite konstigt med tanke på att hon själv försökte få nystartade företag att växa.

Klädesval:
Uringat och rätt snygga kläder av billigare märken. Skvallret gick att hon hade klippt bort märkena från kläderna om de t.ex. köpts från HM då HM inte är en tillräcklig statusmarkör.

Framhäva pojkvännens status:
Hon träffade på midsommar en svensk parvel från Vasastaden hon blev tillsammans med. Om jag kom ihåg rätt drev han något småföretag inom reklamfilmsbranschen. Skvallret efteråt gick att hon tyckte om att framhäva hans företagets omsättning och vinst när hon presenterade honom för att han skulle framstå som ett bättre kap och därmed också hon som mer lyckad. En som reagerade på det hela vet jag var företagets revisor då Ischtar av någon anledning kände att det var nödvändigt att presentera siffrorna för just henne...

Addenum:
Min erfarenhet av henne är att hon visserligen inte är dum, men heller inte attraheras av intelligens och därmed inte torde vara intresserad av att sätta sig in i saker. Hon skulle alldeles säkert i sin ungdom hellre välja en mäklare som tjänar bra med pengar än någon som programmerar inom AI, håller på med Blockchain eller allt hon i alla fall tidigare pratade om. Jag tror därför inte heller att hon är en person som är genuint intresserad av hur Blockchain, Digital Twins och den teknik hon pratar om faktiskt fungerar - utan om hon kan det är något hon tvingats snappa upp. Som chef kommer hon alltså enligt min mening leda några utvecklingsprojekt eller dylikt. Hon är mer en politiker eller journalist som kan väldigt lite om väldigt mycket och som förmodligen är bra på att skapa och bibehålla kontakter. Hur hon agerar som chef är dock bara rena spekulationer. Det vore kul om någon som träffat henne i yrkeslivet hade något skvaller.
Citera
2020-01-01, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
.

Framhäva pojkvännens status:
Hon träffade på midsommar en svensk parvel från Vasastaden hon blev tillsammans med. Om jag kom ihåg rätt drev han något småföretag inom reklamfilmsbranschen. .

Dejtar hon bara Svenska killar? Är det mest yngre hon dras till?
Citera
2020-01-01, 09:15
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatoppen
Dejtar hon bara Svenska killar? Är det mest yngre hon dras till?

Han var jämnårig. Jag var lite raljant i texten. Huruvida hon bara dejtar svenska killar vet jag inte.
Citera
2020-01-01, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Han var jämnårig. Jag var lite raljant i texten. Huruvida hon bara dejtar svenska killar vet jag inte.
Aha ok. Har sett en intervju med henne. Tycker hon verkar vara en charmig person. Fick du det intrycket av henne?
Senast redigerad av Megatoppen 2020-01-01 kl. 10:07.
Citera
2020-01-01, 10:00
Bannlyst
Jag hoppas att hon lägger undan lite pengar, medan tid är.

Det är inte många företag som har råd att hålla sig med en galjonsfigur som inte har något annat än samma personrelaterade historia att berätta, gång på gång. För till slut är historien uttjatad. Och då åker hon ut (vilket hon väl gjorde på Tieto?).

Hennes egna erfarenheter av genuint entreprenörskap, ledarskap, företagsstrategier, digital transformation osv är ju, om man ska vara ärlig, oerhört begränsade. Hoppas att det går bra för henne med FUTURISTAS, även om det låter väldigt utmanande att lära unga kvinnor i Tanzania allt om AI under ett par dagars bootcamp.

Man får lite Holstein-vibbar, hon funkar bra på molnfri höjd men är ingen man skulle vilja se som projektledare för ett halvstort IT-projekt direkt.
Citera
2020-01-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Jag hoppas att hon lägger undan lite pengar, medan tid är.

Det är inte många företag som har råd att hålla sig med en galjonsfigur som inte har något annat än samma personrelaterade historia att berätta, gång på gång. För till slut är historien uttjatad. Och då åker hon ut (vilket hon väl gjorde på Tieto?).

Hennes egna erfarenheter av genuint entreprenörskap, ledarskap, företagsstrategier, digital transformation osv är ju, om man ska vara ärlig, oerhört begränsade. Hoppas att det går bra för henne med FUTURISTAS, även om det låter väldigt utmanande att lära unga kvinnor i Tanzania allt om AI under ett par dagars bootcamp.

Man får lite Holstein-vibbar, hon funkar bra på molnfri höjd men är ingen man skulle vilja se som projektledare för ett halvstort IT-projekt direkt.
Grejen med Ishtar är att det är lite "Greta Thunberg"-varning med henne. Någon som vräker PK-floskler och som är "älskad" i medierna och där inte ett endaste negativ ord får yppas om henne. Men samtidigt är hon ett luftslott, vars "kändisskap" är en ren mediekonstruktion och där hon bärs under armarna av experter och hjälpbredor i det fördolda. Detta trots att hon så gärna vill ge sken av att hon gör allting själv och är en "self-made woman", vilket hon defintivt INTE är (och inte Greta heller för den delen) men sanningen är att varken Ishtar eller Greta skulle klara sig fem minuter ifall de fick stå på egna ben och utan mediernas fjäskande för dem, helt enkelt för att de har varken kompetensen eller sinnesnärvaron att klara sig själva. Greta skulle gå in i en egen aspievärld och lalla för sig själv, medan Ishtar skulle få ett fullständigt nervsammanbrott och börja skrika och ha sig för att sedan (troligtivis) börja knapra psykofarmaka. Jag är väl förtrogen med dessa typer och alla tecken finns där, och jag kan bara uppmana folk att inte gå på mediebluffen som enkom finns för att medierna idag är såkallat "värdestyrda".

Av folk jag känner til som haft med henne att göra så ger hon ett högst drygt, arrogant och påfluget intryck där hon jämt ska hävda sig själv. Jag kan tillägga att de i min krets som gillar henne har sällan träffat henne mer än vid något enstaka tillfälle och de är alla unga "wannabe" tjejer med entreprenörskapsdrömmar om att bli "business women" och lyssnar på varenda podd du kan tänka dig av andra wannabe-tjejer så länge de flitigt använder uttnötta floskler som "framgång", "women empowerment", "inspirationsföreläsning" mm. De som postar en massa tröttsamma Instagraminlägg med olika poseringar där de klätt ut sig som framgångsrika affärskvinnor trots att de aldrig har sådana kläder på sig i "verkliga livet" och sådana som är de typerna som idoliserar Greta Thunberg, Michelle Obama, Oprah Winfrey, Alexandria Ocasio-Cortez m.fl. Ja, ni fattar mönstret... Där har ni Ishtars svans, i ett nötskal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in