Citat:
Ursprungligen postat av
PerTinent
Jag hoppas att hon lägger undan lite pengar, medan tid är.
Det är inte många företag som har råd att hålla sig med en galjonsfigur som inte har något annat än samma personrelaterade historia att berätta, gång på gång. För till slut är historien uttjatad. Och då åker hon ut (vilket hon väl gjorde på Tieto?).
Hennes egna erfarenheter av genuint entreprenörskap, ledarskap, företagsstrategier, digital transformation osv är ju, om man ska vara ärlig, oerhört begränsade. Hoppas att det går bra för henne med FUTURISTAS, även om det låter väldigt utmanande att lära unga kvinnor i Tanzania allt om AI under ett par dagars bootcamp.
Man får lite Holstein-vibbar, hon funkar bra på molnfri höjd men är ingen man skulle vilja se som projektledare för ett halvstort IT-projekt direkt.
Grejen med Ishtar är att det är lite "Greta Thunberg"-varning med henne. Någon som vräker PK-floskler och som är "älskad" i medierna och där inte ett endaste negativ ord får yppas om henne. Men samtidigt är hon ett luftslott, vars "kändisskap" är en ren mediekonstruktion och där hon bärs under armarna av experter och hjälpbredor i det fördolda. Detta trots att hon så gärna vill ge sken av att hon gör allting själv och är en "self-made woman", vilket hon defintivt INTE är (och inte Greta heller för den delen) men sanningen är att varken Ishtar eller Greta skulle klara sig fem minuter ifall de fick stå på egna ben och utan mediernas fjäskande för dem, helt enkelt för att de har varken kompetensen eller sinnesnärvaron att klara sig själva. Greta skulle gå in i en egen aspievärld och lalla för sig själv, medan Ishtar skulle få ett fullständigt nervsammanbrott och börja skrika och ha sig för att sedan (troligtivis) börja knapra psykofarmaka. Jag är väl förtrogen med dessa typer och alla tecken finns där, och jag kan bara uppmana folk att inte gå på mediebluffen som enkom finns för att medierna idag är såkallat "värdestyrda".
Av folk jag känner til som haft med henne att göra så ger hon ett högst drygt, arrogant och påfluget intryck där hon jämt ska hävda sig själv. Jag kan tillägga att de i min krets som gillar henne har sällan träffat henne mer än vid något enstaka tillfälle och de är alla unga "wannabe" tjejer med entreprenörskapsdrömmar om att bli "business women" och lyssnar på varenda podd du kan tänka dig av andra wannabe-tjejer så länge de flitigt använder uttnötta floskler som "framgång", "women empowerment", "inspirationsföreläsning" mm. De som postar en massa tröttsamma Instagraminlägg med olika poseringar där de klätt ut sig som framgångsrika affärskvinnor trots att de aldrig har sådana kläder på sig i "verkliga livet" och sådana som är de typerna som idoliserar Greta Thunberg, Michelle Obama, Oprah Winfrey, Alexandria Ocasio-Cortez m.fl. Ja, ni fattar mönstret... Där har ni Ishtars svans, i ett nötskal.