Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 19:41
  #1
Medlem
Dr.Booms avatar
Nånting jag alltid börjar att fundera på när kondomen spricker med nån tjej jag är med, är hur enkelt smittar könssjukdomar egentligen? Fattar att olika sjukdomar har olika svar, men räcker det att det bara är kontakt kön mot kön i 2 sekund att det ska smitta? Eller behövs lite mer längre tid (typ ett helt samlag) för att det ska ha fått tid att fastna på en själv liksom?

Bara nyfiken, så om det finns nån mer påläst där ute som kan svara?

Edit: Tycks minnas att det finns en medicinsk term för att det krävs X antal bakter för att bli smittad. Så om du bara har 30 sjuka bakterier i dig, och det krävs 100 för att det ska brista ut, så klarar man sig. (rätta mig om jag har fel) Och antar att det även gäller könisar?
__________________
Senast redigerad av Dr.Boom 2018-09-19 kl. 19:44.
Citera
2018-09-19, 20:02
  #2
Medlem
olasvenssons avatar
Mycket beror också på om man har sår på sitt organ. Ett öppet sår är aldrig bra.
Citera
2018-09-19, 20:13
  #3
Medlem
Jormapormas avatar
Inte påläst men om tjejen hade tex. klamydia som är den vanligaste könssjukdomen så kan nog 2 sekunder räcka men jag vet ej. 30 000 får klamydia i Sverige per år och med tanke på hur mkt oskyddat sex som sker så är risken nog rätt liten endå.

Gå och testa dig
Citera
2018-09-19, 20:35
  #4
Medlem
InkMeBabys avatar
Vissa blir ju smittade enkelt, kön mot kön, fingrar mot kön medan andra knullar hela livet utan att åka på något. Könssjukdomar är ett mindre trevligt lotteri helt enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback