2018-09-18, 16:46
Medlem
Hej!

Jag använder just nu en Sony xperia Z5 compact som jag är väldigt nöjd med förutom att batteriet börjar ge upp. Det jag letar efter är en mobil med bra batteritid med helst 32 gb lagring (har inget behov av mer lagring, men 16 känns för lite) och med en storlek som z5 compact. Jag använder i princip bara mobilen för att surfa, kolla mail, ringa/sms:a, bussappen, ta något enstaka foto ibland. Ibland använder jag också mobilen för navigation.

Min prio är bra batteritid samt att den inte är benägen att krascha eller seg och laggig. Helst under 2000 kr, men någon hundralapp över är ok. Har ni något tips?
Citera
2018-09-18, 21:28
Medlem
yz44s avatar
Kanske denna
https://www.e-ville.com/sv/3148-smarttelefoner/29695-xiaomi-a2-lite-smartphone.html
Citera
2018-09-20, 03:04
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dualshock
Hej!

Jag använder just nu en Sony xperia Z5 compact som jag är väldigt nöjd med förutom att batteriet börjar ge upp. Det jag letar efter är en mobil med bra batteritid med helst 32 gb lagring (har inget behov av mer lagring, men 16 känns för lite) och med en storlek som z5 compact. Jag använder i princip bara mobilen för att surfa, kolla mail, ringa/sms:a, bussappen, ta något enstaka foto ibland. Ibland använder jag också mobilen för navigation.

Min prio är bra batteritid samt att den inte är benägen att krascha eller seg och laggig. Helst under 2000 kr, men någon hundralapp över är ok. Har ni något tips?
Om du är väldigt nöjd med din Z5 varför inte kolla upp vad ett batteribyte kostar? Inge bra för miljön att kasta en fullt fungerande telefon som bara behöver ett nytt batteri.
Citera
2018-09-20, 06:57
Medlem
Får du tag i en Pocophone så kan det vara ett bra alternativ. High end specs för en nätt summa och har fått väldigt bra recensioner (även när det kommer till batteri).
Förmodligen så behöver du inte all denna hårdvara men det gör den ju å andra sidan mer framtidssäker.
https://www.mi.com/in/poco-f1/
Citera
2018-09-21, 18:06
Medlem
Något jag också skulle vilja veta, om jag skaffar ny mobil snart.
Men alla mobiler jag har haft har varit helt skit när det gäller batteri tid. Jag använder mobilen ofta men det blir löjligt. Vet inte vad jag gör fel. Finns väl andra som inte stänger av mobilen, sover med mobilen på sängen (för jag använder sleep appen som försöker väcka en vid bästa tillfälle), lyssnar på spotify och chattar ofta/använder mobilen mycket men inte har en mobil som dör efter 5 timmar där man knappt använt den.
Citera
2018-09-25, 18:23
Medlem
samsung s9
Citera
2018-09-25, 19:27
Medlem
Har snöat in lite på Xiaomi jag också.
Har själv en Xiaomi Mi A1 och är grymt nöjd. Finns inget att klaga på och batteritiden är riktigt bra för min del.
Barnen har Xiaomi Note 4X lurar och dom har grym batteritid. Dom får ut 10-12 timmars skärmtid innan batteriet ger upp.

Som andra föreslagit så verkar Xiaomi Mi A2 Lite vara en riktigt bra lur. Den har större batteri än min A1 och är i klass med luren som mina barn har så batteritiden borde vara riktigt bra på den. Enda lilla nackdelen enligt min mening med A2 Lite är att den har micro-USB, men det går väl att leva med.

Xiaomi Mi A2 Lite 3GB/32GB går för ca 1400 kr hos www.eglobalcentral.eu
Jag köpte min Mi A1 där och skickas från England.
Annars går det att kosta på sig Xiaomi Pocophone F1 6GB/64GB som Briaq nämde för ca 3100 kr. Kostar en del men grymt mycket lur för pengarna.
Citera
2018-09-26, 01:53
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Om du är väldigt nöjd med din Z5 varför inte kolla upp vad ett batteribyte kostar? Inge bra för miljön att kasta en fullt fungerande telefon som bara behöver ett nytt batteri.

Jag hade samma tanke, men såg att ett batteribyte är ganska krångligt. Annars så är det en rätt billig lösning som kostar mellan 100-200 kronor. En firma tar runt 500:- för att byta batteri och arbetet tar ca. 30 minuter.

Videoklipp på hur man plockar isär telefonen.

https://www.youtube.com/watch?v=fBtD-iKdR_s

https://www.youtube.com/watch?v=IN6Kck9xqMY
Citera
2018-09-27, 09:15
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodenbo
samsung s9
Du tycker att en mobil för 6270 kr är billig och att 3000 mAh batteri är extra bra?
Citera
2018-09-28, 11:50
Medlem
Svampspors avatar
Lenovo P2, om du kan få tag på en sådan. Beroende på hur flitigt man använder den kan batteriet räcka 3 - 4 dygn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in