2018-09-19, 11:39
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallShack
Går i årskurs 3 på skolan i fråga. Hade inte hört något om detta förrens i morse då engelskaläraren nämnde det. Fick då inte någon vidare info. Tänkte precis fråga rektorn ifall han ville säga något men han och två andra rektorer/lärare åkte till coco thai för att äta lunch
Bra! Fråga runt lite, någon måste ju veta något eller märkt vem som är avstängd.
Citera
2018-09-19, 11:39
Medlem
Citat:
Går i årskurs 3 på skolan i fråga. Hade inte hört något om detta förrens i morse då engelskaläraren nämnde det. Fick då inte någon vidare info. Tänkte precis fråga rektorn ifall han ville säga något men han och två andra rektorer/lärare åkte till coco thai för att äta lunch

Vem av er menar du, går du eller våldtäktseleven i årskurs 3? Har du hört något annat på skolan?
Citera
2018-09-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Tingsrätten beslutar inte om anhållanden. Om det är detta fallet det rör sig om lär det vara en häktningsframställan.

Här är daboksbladet från tingsrätten idag o den enda våldtäkt dom fått in sedan i fredags. O som du ser är de ingen aktbilaga med häktningsframställan då en sådan inte inkommit.

https://minfil.com/d9XcF8hbbd/Dagboksblad_Eksj_TR_B_1490-18_2018-09-19_pdf
Citera
2018-09-19, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Bra! Fråga runt lite, någon måste ju veta något eller märkt vem som är avstängd.

Ska fråga rektorn lite senare när han är tillbaka, förutom det så har jag inte mycket till kontakt med några invandrare, då jag går teknikprogrammet, vilket är ganska separerat från de programmen som attraherar invandrare.

Citat:
Vem av er menar du, går du eller våldtäktseleven i årskurs 3? Har du hört något annat på skolan?

Jag går i årskurs 3. Har hitills inte hört något annat, återkommer!
Citera
2018-09-19, 11:46
Medlem
-DaRude-s avatar
Nässjö med omnejd är ett metropol för "nyanlända" unga män från bl.a. Afghanistan.
Gissningsvis är det en 20-årig afghan som fått förlängt UT för att fullfölja gymnasiestudierna.
Senast redigerad av -DaRude- 2018-09-19 kl. 11:49.
Citera
2018-09-19, 11:47
Medlem
ELEV I 20-ÅRSÅLDERN MISSTÄNKS HA VÅLDTAGIT LÄRARE – ”ETT FRUKTANSVÄRT BROTT”
https://samtiden.nu/2018/09/elev-i-20-arsaldern-misstanks-ha-valdtagit-larare-ett-fruktansvart-brott/
Citat:
NÄSSJÖ. En elev på en gymnasieskola i Småland misstänks ha våldtagit en lärare. Kvinnan ska ha blivit knuffad in i ett utrymme på skolan. – Jag har aldrig varit med om något liknande och jag tycker att det är ett fruktansvärt brott, säger gymnasiechefen.

Våldtäkten ska ha skett på en gymnasieskola i Nässjö under fredagen och den misstänkte förövaren ska vara i 20-årsåldern, enligt polisens händelserapport.

Läraren blev enligt uppgifter knuffad in i ett klassrum eller annat utrymme på skolan och våldtogs av en elev. Händelsen är polisanmäld och eleven är frihetsberövad.
Citat:
Brukar ni ha elever i 20-årsåldern? Vilka gymnasieprogram har så gamla personer?
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Den troliga amnesti-berikaren i fråga (sorry, *host*) måste ju märkas att x är borta, det bör komma fram.
Citera
2018-09-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highlandsniffer
De är bara ett dagboksblad o de står inget speciellt. Ett namn kommer de stå med först om personen blir häktat vilken isåfall tar ett par dagar

Framgår det inte om tolkbehov föreligger och för vilket språk tolk behövs?

Kanske är häktningspappren men har för mig jag läst om tolk på dagboksblad.
Citera
2018-09-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highlandsniffer
Här är daboksbladet från tingsrätten idag o den enda våldtäkt dom fått in sedan i fredags. O som du ser är de ingen aktbilaga med häktningsframställan då en sådan inte inkommit.

https://minfil.com/d9XcF8hbbd/Dagboksblad_Eksj_TR_B_1490-18_2018-09-19_pdf

Nej det är en begäran om offentlig försvarare. Sen blir det sannolikt en häktningsförhandling. Men det lär ske skyndsamt.
Citera
2018-09-19, 11:52
Medlem
Citat:
Tingsrätten beslutar inte om anhållanden. Om det är detta fallet det rör sig om lär det vara en häktningsframställan.

Just nu ingen häktningsförhandling bokad. MGM står under "Sekretess A" än så länge.
Han har blivit tilldelad en advokat, samt att åklagarmyndigheten fått ta del av informationen.
Citera
2018-09-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Jag skulle vilja rekommendera alla killar att använda sig av min metod. Jag kallar metoden för "stegen".
Det är olika steg som måste passeras innan man kan ta steget till att ha sex med kvinnan.

Steg1: Kram och annan beröring som rygg/nackmassage
Steg2: kyss
Steg3: "tafsa", känna på kvinnan lår och gå med handen upp mot underlivet, från knäskålarna uppåt mot skrevet. Fast inte ta henne i skrevet!!!!!!!!
Steg4: Känna kvinnan i skrevet, nu kan du beröra och smeka hennes underliv.

När samtliga steg är avdankade så kan du förmodligen ha sex med kvinna, det är min erfarenhet. Om kvinnan visar någon form av motstånd eller obehag vid något av de 4 stegen så är hon inte reda att ha sex med. "Stegen" är en skattningsskala. Givtevis kan hon ha samtycke till alla 4 steg på stegen, men ändå inte vilja ha samlag! Men min erfarenhet är att de absolut flesta som känner sig bekväma med stegen, också känner sig bekväma och vill ha sex med en. Jag har använt denna metod i över 10 år och den har aldrig slagit fel. Det handlar om att flytta fram gränserna.

När det gäller det här fallet så läste jag igår att han var över 20 år gammal, vilket tyder på att det rör sig om ett ensamkommande, typ Afghan. För dessa brukar aldrig gå med sina ordinarie årskurser då de fört måste lära sig svenska.

Bra manual! Försök sälja in den på SFI.
Citera
2018-09-19, 11:54
Medlem
Flera har trakasserat kvinnor/tjejer på Centralstationen polisen är där dagligen!
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nässjö med omnejd är ett metropol för "nyanlända" unga män från bl.a. Afghanistan.
Gissningsvis är det en 20-årig afghan som fått förlängt UT för att fullfölja gymnasiestudierna.
Citera
2018-09-19, 11:58
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Framgår det inte om tolkbehov föreligger och för vilket språk tolk behövs?

Kanske är häktningspappren men har för mig jag läst om tolk på dagboksblad.

Nej det framgår inte (ännu iaf) dessutom åtnjuter den misstänkte sekretets av någon anledning som inte framgår just nu.

Jag kan nämna att vi ur följande dagboksblad får fram både namn och födelsedatum 2001-01-16: (FB) Minderårig flicka våldtagen av två män under Centralbron Stockholm, 2018-09-02

Nu rör det sig om en flera år äldre person som ändå anses mer skyddsvärd. Tolkbehovet brukar framkomma i dagboksbladen efter några dagar.

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in