2018-09-17, 14:30
Bannlyst
Jag har rest runt en hel del i Europa det senaste året och det har slagit mig hur nästan alla gränskontrollanter antigen är svarta eller bruna. Såklart inte alla men har fått intrycket att de är i majoritet.

Jag var i Frankrike förra veckan och jag tror passkontrollanten när jag anlände var Somalier, han kunde inte ett ord engelska och såg helt vimsig ut.

Kan man lita på dem? De släpper inte in folk som inte ska in, så att säga?
Senast redigerad av PenisOchPung 2018-09-17 kl. 14:35.
Citera
2018-09-17, 14:33
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Så klart du kan lita på dom. Det är inte direkt lätt att få arbete på Arlanda. Att man kan engelska är givetvis ett krav. Har du minsta i ditt bagage kommer du inte få jobb. De har regelbundna drogtest också.
Citera
2018-09-17, 14:50
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Så klart du kan lita på dom. Det är inte direkt lätt att få arbete på Arlanda. Att man kan engelska är givetvis ett krav. Har du minsta i ditt bagage kommer du inte få jobb. De har regelbundna drogtest också.

Vem fan vet vad de har i baggaget innan de fick sitt personnummer som började på, typ, 990101. Hela högen tappade ju bort alla sina identitetshandlingar på väg över Medelhavet. Mobiltelefonen klarade sig dock.
Citera
2018-09-17, 14:56
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Vem fan vet vad de har i baggaget innan de fick sitt personnummer som började på, typ, 990101. Hela högen tappade ju bort alla sina identitetshandlingar på väg över Medelhavet. Mobiltelefonen klarade sig dock.
Då får du inga jobb på flygplats. Tror du det inte är tester och utbildning för att arbeta på en flygplats i Europa?
Citera
2018-09-17, 14:59
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Då får du inga jobb på flygplats. Tror du det inte är tester och utbildning för att arbeta på en flygplats i Europa?

Det tror jag inte alls, eller rättare sagt jag vet. Registerkontroll gäller brott i t.ex. Sverige, inte Somalia eller var fan de kom ifrån.
Citera
2018-09-17, 15:04
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Det tror jag inte alls, eller rättare sagt jag vet. Registerkontroll gäller brott i t.ex. Sverige, inte Somalia eller var fan de kom ifrån.
Hur vet du ? Jobbar du på flygplats?
Citera
2018-09-17, 15:10
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Men lägg ner trollandet i varenda tråd. OM du inte vet något behöver du inte delta i samtalet med dumma frågor.

https://samnytt.se/oro-over-flygsakerheten-nar-nyanlanda-syrier-med-oklar-identitet-anstalls-pa-arlanda/
Citera
2018-09-17, 15:14
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Men lägg ner trollandet i varenda tråd. OM du inte vet något behöver du inte delta i samtalet med dumma frågor.

https://samnytt.se/oro-over-flygsakerheten-nar-nyanlanda-syrier-med-oklar-identitet-anstalls-pa-arlanda/
oj vilken seriös sida du länkar till
Citera
2018-09-17, 15:18
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:

Citat:

Citat:

Tror du på det där själv?
På exempelvis ARN arbetar nyankomna som inte ens kan svenska med bagagehantering.

Och ja, JAG arbetar på flygplatser!
Citera
2018-09-17, 15:19
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Tror du på det där själv?
På exempelvis ARN arbetar nyankomna som inte ens kan svenska med bagagehantering.

Och ja, JAG arbetar på flygplatser!
Är du läskunnig, detta handlar om tullpersonal och passkontroll inte personer som jobbar med bagage.
Vad är ditt jobb på Arlanda då? Är det flygplatsrelaterat jobb?`
Citera
2018-09-17, 15:20
Medlem
Du får nog skapa en tråd om vad för behörigheter som behövs för att jobba på flygplats och inte vad för åsikter folk har, för då får du just åsikter om detta.
Ingen aning om vad för papper som behövs för att få jobba där
Citera
2018-09-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Jag har rest runt en hel del i Europa det senaste året och det har slagit mig hur nästan alla gränskontrollanter antigen är svarta eller bruna. Såklart inte alla men har fått intrycket att de är i majoritet.

Jag var i Frankrike förra veckan och jag tror passkontrollanten när jag anlände var Somalier, han kunde inte ett ord engelska och såg helt vimsig ut.

Kan man lita på dem? De släpper inte in folk som inte ska in, så att säga?

Det är ju inte så att de höjer trygghetsfaktorn vid flygresor som man säger så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in