Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-16, 18:09
  #13
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Kan det vara studentboenden?[...]

Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Tensta åtminstone har en massa studentlägenheter i området. De byggde fler så sent som förra året.

Tack!

Nu ser jag att det finns något som heter "Tensta torn" och innehåller 243 studentlägenheter. Det hade jag missat. Om vi antar att det i snitt bor sisådär två eller tre personer i varje lägenhet, dividerat med antalet invånare i Tensta, 17k, så förklarar detta hälften av de icke-utländska invånarna.
Det finns nog en och annan invandrare i dessa lägenheter men det jämnar nog ut sig av att det nog finns något mer studentboende där.

Intressant, förresten, hur man löste detta. Tornet är sisådär 20 meter från tunnelbanan så studenterna behöver knappt interagera med resten av invånarna.
Bygg på höjden, en enda ingång, nära tunnelbanan. Poff så ser statistiken bättre ut -- men inget har hänt, det blev bara en enklav.
Citera
2018-09-17, 18:01
  #14
Medlem
länk till artikeln på aftonhoran ?
Citera
2018-09-17, 19:55
  #15
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Nåja, fakta tenderar ju inte att vara Aftonbladets starka sida, men låt oss bortse från det en liten stund.
Det som gör mig lite förvånad är detta:

Vilka är dessa 8% resp 5% varför bor de där?
Kan det vara någon felräkning, eller någon form av PK-definition, som är anledningen till att det inte är 100% på båda?

Alkoholister, knarkare och andra socialt utslagna svenskar såklart. Även mer friska men väldigt fattiga svenskar, typ arbetslösa/deltidsarbetande vårdbiträden ensamstående med barn.
Citera
2018-09-17, 20:22
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Alkoholister, knarkare och andra socialt utslagna svenskar såklart. Även mer friska men väldigt fattiga svenskar, typ arbetslösa/deltidsarbetande vårdbiträden ensamstående med barn.

Det kan även vara pensionärer som "alltid" bott på samma ställe och inte brytt sig om att flytta. De kanske inte älskar stället de bor på men vantrivs inte direkt heller. Jag har träffat några sådana och hört talas om en del andra. Det dyker ju även från och till upp sådana i diverse reportage från olika miljonprogram.
Citera
2018-09-17, 22:06
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Nåja, fakta tenderar ju inte att vara Aftonbladets starka sida, men låt oss bortse från det en liten stund.
Det som gör mig lite förvånad är detta:

Vilka är dessa 8% resp 5% varför bor de där?
Kan det vara någon felräkning, eller någon form av PK-definition, som är anledningen till att det inte är 100% på båda?

De absolut fattigaste svenskarna bor där... och de har det sannerligen inte lätt.
Citera
2018-09-18, 14:15
  #18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det kan även vara pensionärer som "alltid" bott på samma ställe och inte brytt sig om att flytta. De kanske inte älskar stället de bor på men vantrivs inte direkt heller. Jag har träffat några sådana och hört talas om en del andra. Det dyker ju även från och till upp sådana i diverse reportage från olika miljonprogram.

Precis så är det, jag var inne på samma sak tidigare i tråden.

Dessa äldre har ofta ett par-tre grannar dom umgås med i området. Eventuellt ett par PRO-träffar i veckan och sedan den dagliga rundan för att köpa mjölk i affären. Då spelar ju faktiskt området mindre roll. Väl inne i lägenheten ser det väl ut som i valfritt svenskt pensionärshem.
Citera
2018-09-19, 04:51
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson2041
Lindängen, Malmö: 67% invandrare
Törnrosen, Malmö: 89% invandrare
Örtagården, Malmö: 93% invandrare
Herrgården, Malmö: 96% invandrare
Hela Rosengård, Malmö: 91% invandrare
Söderkulla, Malmö: 64% invandrare
Sofielund, Malmö: 81% invandrare

Kroksbäck S, Malmö: 86% invandrare
Holma N, Malmö: 73% invandrare
Holma S, Malmö: 86% invandrare
Augustenborg N, Malmö: 75% invandrare
Augustenborg S, Malmö: 76% invandrare
Hermodsdal, Malmö: 85% invandrare
Gullviksborg, Malmö: 81% invandrare
Nydala SO, Malmö: 79% invandrare
Nydala NV, Malmö: 80% invandrare
Heleneholm, Malmö: 76% invandrare
osv
osv
Citera
2018-09-19, 04:56
  #20
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Sjukt att det redan nu finns så många områden runtom i vårt land som har muslimska/negroida majoriteter.

Hur fan ska detta gå i framtiden med tanke på att de förökar sig som djur plus att vi skickar in 150 000 nya om året?
Citera
2018-09-19, 04:59
  #21
Medlem
Pe.Wahlgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Lite skillnad från Öckerö där det är 3-9% invandrare
https://valresultat.svt.se/2018/114070109.html
Rörö ser ut att vara lägst.


3-9% är ändå åt helvete för mycket, vila i frid moder Svea 😭
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback